PracaGrupypl.praca.dyskusjezwolnienie z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenie › zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenie
    From: "Marek" <m...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming,pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenie
    Date: Wed, 26 Mar 2003 12:55:46 +0100

    Help!!!
    Dostałem wypowiedzenie w trybie ustawy z dn. 28.12.1989 z trzymiesięcznym
    wypowiedzeniem ( w ramach "porządkowania" zatrudnienia i zatrudnionych po
    zmianie dyrekcji). Wykorzystałem zaległy i bieżący urlop, pojutrze
    powinienem iść jeszcze na miesiąc do pracy.
    Zaproponowałem im mały układ:
    1. Zwalniają mnie z obowiązku świadczenia pracy do końca okresu
    wypowiedzenia, czyli na miesiąc, ale płacą dalej ZUS (czyli nie chodzi o
    skrócenie wypowiedzenia+odszkodowanie)
    2. Dostają ode mnie program, za który normalnie musieliby zapłacić (jestem
    autorem i program nie był wykonany w ramach stosunku pracy)
    3. Zrobię im jeszcze jedną małą aplikację na własnym sprzęcie i z
    wykorzystaniem własnych narzędzi.

    Przyjęli ten układ dość chętnie, bo wydaje mi się, że zależy im na tym małym
    programiku, a mój następca raczej go nie wykona.

    Ale jak to formalnie przeprowadzić ? Kadrowa mówi, że to ja winienem się
    zwrócić z pismem w tej sprawie. Na jakie przepisy KP się powołać ? Chodzi o
    sytuację, w której :

    1.Oni będą mieli podkładkę, bym nie musiał chodzić do pracy (Ja też taką
    podkładkę musze mieć, bo już nie wierzę w żadne ustne umowy- zawsze ktoś się
    może wyprzeć)

    2. Ja nie stracę praw autorskich/majątkowych itp do przekazanego lub
    wykonanego dla nich softu. / nie znam ustawy o prawach autorskich, a nie
    chciałbym doprowadzić do sytuacji, w której stracę możliwość sprzedawania
    własnego softu, jeżeli w jakiejś części wykonam go w ramach zatrudnienia-
    dodam tylko, że nie byłem zatrudniony jako programista, a ogólnie jako
    "informatyk"- jeżeli robiłem im jakieś programy zawsze była faktura z DG/.

    Może jakieś porozumienie dot. wykonania w domu wskazanych prac + klauzula
    dot. praw autorskich ? Jutro a najdalej pojutrze muszę iść do prcy by to
    dopiąć... Będę wdzięczny za szybkie odpowiedzi (ale również za te
    późniejsze)
    Marek