PracaGrupypl.praca.dyskusje › zus

  • 1. Data: 2004-06-08 21:04:11
    Temat: zus
    Od: "anka" <n...@p...onet.pl>

    Witam
    Prowadze własną działalność gosp. jestem ciekawa że istnieje jakiś sposób na
    to aby płacić mniejszy ZUS

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-06-08 21:07:27
    Temat: Re: zus
    Od: Wojciech Szulc <w...@s...waw.pl>

    jak jesteś absolwentka albo studentka to na pewno, o ile wiem to
    np. absolwenci maja do 2005 grudnia ulge na skladke
    emerytalno-rentowa

    pozdrawiam
    wojtek

  • 3. Data: 2004-06-09 15:44:57
    Od: "Avenger" <a...@c...poczta.fm>

    Użytkownik "anka" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Prowadze własną działalność gosp. jestem ciekawa że istnieje jakiś sposób
> [...]

    Istnieje mala luka w ustawie o systemie ubezpieczen spolecznych, ktora swego
    czasu wykorzystywana byla (i to z powodzeniem) przez niewielka czesc
    platnikow. Nie bede wdawal sie w szczegoly, bo to nie ma wiekszego sensu.
    Sprawa zrobila sie glosna, gdy trabili o tym chyba w programie UWAGA. Teraz
    ZUS jest bardziej czujny na takich platnikow, wiec tego sposobu nie polecam.
    Mozna sie wpedzic w niezle tarapaty.

    Pozdrawiam
    Avenger

  • 4. Data: 2004-06-10 12:07:19
    Od: "Rafał Wawrzycki" <r...@w...pl>

    W dniu 08 cze 2004 Wojciech Szulc <w...@s...waw.pl> napisał(a):

    > jak jesteś absolwentka albo studentka to na pewno, o ile wiem to
    > np. absolwenci maja do 2005 grudnia ulge na skladke
    > emerytalno-rentowa

    Oj, za dobrze by bylo. Ta ulga to całkowite zwolnienie. Ale tylko ze
    składki emerytalnej. W moim przypadku jest to 266,66. Nie jest to dużo,
    ale w skali roku to już ok. 3200 zl.

    Jest tylko jeden mały problem: jeżeli masz już firmę i otrzymasz status
    absolwenta, to żeby skorzystać z tej ulgi musisz zamknšć firmę i
    otworzyć na nowo. Chodzi o to, że jest zapis, że absolwent nie może być
    w chwili rejestracji ulgi w Zus'ie zatrudniony ani nie może prowadzić
    działalnoœci gospodarczej. Zawieszenie działalnoœci nie wchodzi tu w
    grę. Jak widać przepis jest idiotyczny, ale to chyba u nas normalne.

    Osobiœcie bardzo się zastanawiam, czy zamykać firmę i otwierać na nowo.
    Tracę wtedy dorobek w postaci stażu firmy (ważne przy braniu kredytu w
    Funduszu Mikro). Dochodzi tu oczywiœcie ponowne bieganie po urzędach,
    bankach w celu zamknięcia firmy i ponownego jej otwarcia. A na końcu
    tego całego procesu zmieni się właœciwie tylko numer REGON i konto
    firmowe.

    Ale jeżeli ktoœ chce skorzystać z tej ulgi zakładajšc działalnoœć po
    raz pierwszy, to polecam jak najbardziej. Nie ma tu chyba żadnych
    dodatkowych wymogów poza byciem absolwentem i zakazu pracy.

    --
    Pozdrawiam,

    Rafał Wawrzycki

    Odpowiadajšc na adres prywatny usuń WYTNIJ_TO.

  • 5. Data: 2004-06-10 15:41:09
    Od: "Jakub Bryl" <jbryl[NIE]@[SPAMUJ]poczta.onet.pl>

    W artykule news:Xns95048FA87F2AFMucK@193.110.122.80,
    niejaki(a): Rafał Wawrzycki z adresu <r...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > raz pierwszy, to polecam jak najbardziej. Nie ma tu chyba żadnych
    > dodatkowych wymogów poza byciem absolwentem i zakazu pracy.

    A mógłbyś podać jakieś źródła (akty prawne, WWW etc.) gdzie można więcej o
    tym przeczytać? Bo nie spotkałem się z takim przepisem, a sporo (widać za
    mało :( ) czytałem o zakładaniu firmy przez absolwentów - chciałbym się
    dokształcić bo status taki za chwilę będę miał i myślę o otwarciu własnej
    DG.

    Pozdrawiam,
    --
    Jakub Bryl GG: 2715980 Jakub.Bryl (at) gazeta.pl
    "Któż umie tak jak Polak mówiąc milczeć, milcząc pić, tak

  • 6. Data: 2004-06-10 22:40:48
    Od: "Rafał Wawrzycki" <r...@w...pl>

    W dniu 10 cze 2004 Jakub Bryl <jbryl[NIE]@[SPAMUJ]poczta.onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > absolwentów - chciałbym się dokształcić bo status taki za chwilę
    > będę miał i myślę o otwarciu własnej DG.

    Prawdę mówišc ja też tych informacji nie znalazłem nawet na stronie
    Zus'u (choć może tam sš). Ale czytałem ustawę (już nie pamiętam gdzie:
    internet, wyborcza), która właœnie wprowadza ulgę dla absolwentów.
    Ostatecznš informację na ten temat otrzymałem z działu prawnego Zus'u.
    Wg nich musi być tak jak to opisałem w poprzednim poœcie. Zwykłe biurwy
    w Zus'ie oczywiœcie dały mi inne, sprzeczne ze sobš odpowiedzi. Ale co
    dział prawny, to dział prawny - jemu bardziej wierzę :)

    Ps. Nawet na http://www.1praca.gov.pl/firma.php?id_doc=571&archiw
    um=1
    nie ma o tym słowa. Najlepiej chyba samemu zadzwonic/przejœć się do
    Zus'u i dowiedzieć.

  • 7. Data: 2004-06-15 18:08:06
    Od: "Avenger" <a...@c...poczta.fm>

    Użytkownik "Rafał Wawrzycki" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Od 01.06.2004 ta ulga już nie obowiązuje. Jedynie absolwenci, którzy nabyli
    prawo do ulgi wcześniej zachowuja ją dalej.

    Pozdrawiam
    Avenger