PracaGrupypl.praca.dyskusje › zmiana systemow w okresie

  • 1. Data: 2006-04-07 12:49:16
    Temat: zmiana systemow w okresie
    Od: "Marcin" <m...@w...pl>

    Witam serdecznie
    Pracuje w pewnej firmie na produkcji gdzie jest system 4-brygadowy. Moje
    pytanie dotyczy odnosnie zmian systemow.
    Pierwszy system stosowany przez firme: 1 tydzien na rano niedziela wolna, 2
    tydzien na popołudniu niedziela wolna, 3 tydzien na nocki niedziela wolna, 4
    tydzien w zaleznosci ile brakuje dni sa odrobki 2 dni lub 1.
    Drugi system jest następujący: 4 dni na rano dzien wolnego, 4 dni na
    popoludniu dzien wolnego, 4 dni na nocki dwa dni wolnego i tak wkolo.Teraz
    przybliżę wszystko.
    Otóż tak okres rozliczeniowy trwa 16 tygodni czyli 79 dni bo wypada jedno
    świeto. W 2,3 tygodniu był system pierwszy a w tygodniu 4 pracodawca nagle
    zmienil na drugi i ciagnal go az do 9 tygodnia. 10 tydzien znow zmiana
    systemu na pierwszy i tak do 14. 15 tydzien znow zmiana systemu. Moje
    pytanie wiec jest nastepujace czy pracodawca moze tak manipulowac systemami
    fakt faktem dni sie beda zgadzaly 79 i zarowno system 1 jak i 4 jest
    czterobrygadowy ale czy
    wszystko jest zgodne z prawem i co mozna zrobic w tej sprawie.
    Dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam