PracaGrupypl.praca.dyskusjezakaz konkurencji zabezpieczony wekslem in blanco › zakaz konkurencji zabezpieczony wekslem in blanco
    From: "Babcik" <B...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: zakaz konkurencji zabezpieczony wekslem in blanco
    Date: 12 Dec 2006 14:56:28 -0800

    Witam,
    mam pytanie, stoje przed trudna decyzja - mianowicie moj przyszly
    pracodawca umowe o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy chce
    zabezpieczyc wekslem in blanco na kwote 15 000 zl

    Art 101 mowi ze pracodawca moze dochodzic od pracownika odszkodowania
    na podstawie Rozdz I dzialu V a tam w jednym miejscu jest mowa ze
    odszkodowanie nie moze przekraczac 3 miesiecznego wynagrodzenia (art
    119) a w drugim - w przypadku gdy pracownik szkode wyrzadzi umyslnie
    jest zobowiazany do jej naprawienia w pelnej wysokosci (art 122)

    W takim razie mam pytanie - do jakiej kwoty pracodawca moze zadac
    odemnie odszkodowania w przypadku podjecia pracy w konkurencji ?
    Jak to ma udowodnic (te kwote)?

    Czy ktos juz spotkal sie z wekslem in blanco w zakazie konkurencji i
    jak sie zabezpieczyc zeby weksel nie zostal zuzyty w sytacji innej.

    I kolejne pytanie - hipotetyczne - gdy podpisze umowe na okres probny
    na 3 miesiace a wraz z nia umowe o zakazie konkurencji po ustaniu
    stosunku pracy na okres 6 miesiecy czy gdy zloze wypowiedzienie 7 dni
    po rozpoczeciu trwania umowy - czy pracodawca rowniez bedzie
    zobowiazany do wyplaty mi odszkodowania w wys 25% wynagrodzenia ? Czy
    ten okres bedzie obowiazywal 3 czy 6 miesiecy ?

    A co gdy pracowdawca zaproponuje mi ugode dot. uniewaznienia zakazu
    konkurencji - czy musze sie zgodzic ? czy to jest dobrowolne ?

    pozdrawiam,