PracaGrupypl.praca.dyskusjewypowiedzenie umowy o prace - prosze o sprawdzone informacje › wypowiedzenie umowy o prace - prosze o sprawdzone informacje
    From: <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.praca.dyskusje
    Subject: wypowiedzenie umowy o prace - prosze o sprawdzone informacje
    Date: Sat, 13 Dec 2003 13:40:26 +0100

    Grupowicze,

    Mam kilka pytania dotyczacych pracy i wypowiedzenia umowy o prace:

    1. Pracodawca molestuje mnie psychicznie w miejscu pracy (wulgarne odzywanie
    sie, wyznaczanie zadan do wykonania niemozliwych czasowo, brak komunikacji
    polegajacy na nieprzyjmowania do wiadomosci <niewysluchiwaniu> zadnych
    argumentow z mojej strony, zmuszanie do pracy po godzinach, w weekendy,
    podczas zwolnienia chorobowego, podczas urlopu itp.). Nie wiem czy moge
    nazwac to mobbingiem?
    Pytanie brzmi, czy jest jakas instytucja w Polsce, ktora pomaga w tego typu
    przypadkach (rozwazam mozliwosc podania pracodawcy do sadu - moja
    wytrzymalaosc psychiczna jest na wyczerpaniu).

    2. Zastanawiam sie rowniez nad wypowiedzeniem umowy o prace.
    - czy wypowiedzenie, jesli wysle listem poleconym do mojej firmy, na
    nazwisko prezesa (lub jego reprezentanta) bedzie skuteczne z dniem wyslania,
    czy odbioru?
    -czy jesli prezes nie bedzie w biurze przez 1 miesiac a list taki z
    wypowiedzeniem bedzie na niego czekal w zamknietej kopercie (odebrany np.
    przez sekretarke) bedzie skuteczny (dodam, ze moj okres wypowiedzenia to w
    tej chwili 1 miesiac). Jak powinienem zachowac sie w tej sytuacji aby nie
    ulatwiac pracodawcy zycia a jednoczesnie skutecznie wypowiedziec umowe?

    3. Czy jesli pracodawca wypowie mi umowe a ja w tym samym dniu wypowiem jemu
    umowe to ktore wypowiedzenie jest skuteczne? (zakladam, ze wyslalem rano
    list polecony poczta a pracodawca chce mi wreczyc wypowiedzenie po
    poludniu.)

    4. Czy otrzymujac na pismie wypowiedzenie na spotakniu moge odmowic jego
    podpisania (np. prosic o przeslanie go poczta?)

    5. Czy moge wypowiedziec umowe o prace bez okresu wypowiedzenie (lub zadac
    odszkodowania) w przypadku lamania przez pracodawce prawa? (patrz punkt 1).
    jak to uczynic? jakie przedstawic dowody? (czy np. dyktafon jest dowodem?)

    dziekuje serdecznie za pomoc
    werdom@skasuj_interia.pl