PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie

  • 1. Data: 2004-01-05 10:26:09
    Temat: wypowiedzenie
    Od: "Gazeta" <s...@g...pl>

    Witam,

    pytałam o to już w zeszłym tygodniu, ale był długi weekend i nie wielu
    grupowiczów czytało posty, zapytam jeszcze raz.
    29 grudnia otrzymałam wypowiedzenie pracy. Spodziewałam się tego już
    od dłuższego czasu. Mam następujące pytanie do szanownych grupowiczów, którą
    umowę powinni mi wypowiedzieć, ale opiszę sytuację o co chodzi. Dnia 1
    kwietnia 2002 r. podpisałam umowę o pracę na czas określony (6 miesięcy), na
    stanowisku X i pensją x. Dnia 1 października 2002 r. w tej samej firmie
    podpisałam umowę na czas nieokreślony, na stanowisku Y z pensją y >X). Dnia
    29 grudnia 2003 r. rozwiązano ze mną umowę o pracę z dnia 1 kwietnia 2002 r.
    powód - likwidacja stanowiska Y.

    Czy data w wypowiedzeniu ma znaczenie, 1 kwietnia 2002 r. nie zajmowałam
    stanowiska, z którego mnie zwolnili.

    --
    Renata

  • 2. Data: 2004-01-05 12:59:23
    Temat: Re: wypowiedzenie
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Gazeta" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    r.
    > powód - likwidacja stanowiska Y.
    >
    > Czy data w wypowiedzeniu ma znaczenie, 1 kwietnia 2002 r. nie zajmowałam

    Witaj,
    Umowa z dnia 01.04.2003 uległa rozwiązaniu w dniu 30.09.2003 z upływem
    czasu, na który została zawarta, i o tej umowie można w tej chwili prawie
    zapomnieć, bo jej już nie ma i od 01.10.2003 już nie było.
    Rozwiązaniu może podlegać wyłącznie umowa na czas nieokreślony zawarta od
    dnia 01.10.2003. Jeżeli za wypowiedzeniem (1-miesięcznym, bo pracujesz ponad
    6 miesięcy), to na koniec miesiąca kalendarzowego.
    Z dniem 29.12.2003 r. umowę na czas nieokreślony można było rozwiązać tylko
    bez wypowiedzenia.
    A może pisząc o "rozwiązaniu" myślisz o 1-miesięcznym wypowiedzeniu od
    01.01.2004 do 31.01.2004, doręczonym w dniu 29.12.2003 r.?
    Jeżeli jest tak jak piszesz, doręczone pismo (wypowiedzenie?, rozwiązanie?)
    nie ma sensu, ponieważ dotyczy umowy, która nie istnieje od 01.10.2003.
    Poinformuj o tym na piśmie pracodawcę, zyskasz 1 miesiąc zatrudnienia, bo po
    wypowiedzeniu doręczonym w tym miesiącu rozwiązanie umowy może nastąpić
    dopiero 29.02.2004.

    wa