PracaGrupypl.praca.dyskusje › własna działalność - student

  • 1. Data: 2003-10-03 20:39:46
    Temat: własna działalność - student
    Od: "PitNow" <p...@p...onet.pl>

    mam pytanko :
    jakie 'przywileje' przysługują studentowi który chce założyć własną firmę.
    Słyszałem o zwolnieniach z niektórych opłat typu ZUS , etc. Mam dość
    czekania na jakąkolwiek prace i chce wziasc sprawy w swojej rece(heh) :)
    Jak długo trwa w naszym 'wspaniałym' kraju założenie własnej firmy ??
    z gory dzieki
    plutoo

  • 2. Data: 2003-10-03 20:52:17
    Temat: Re: własna działalność - student
    Od: "Jurek Minus" <a...@f...pl>

    PitNow <p...@p...onet.pl> typed:

    > mam pytanko :
    > jakie 'przywileje' przysługują studentowi który chce założyć własną
    > firmę. Słyszałem o zwolnieniach z niektórych opłat typu ZUS , etc.

    tak, nic nie musisz placic, co wiecej dostaniesz dotacje bo jestes
    studentem, nie wiem tylko czy jest to 50 czy 60% sredniej krajowej
    miesiecznie wiec sprawdz w archiwum

    ZZ

  • 3. Data: 2003-10-03 22:36:18
    Od: "apple" <j...@p...fm>

    PitNow napisał(a) w wiadomości: ...
    Mam dość czekania na jakąkolwiek prace i chce wziasc sprawy w swojej
    rece(heh) :)

    Hmm. Ja myślałem, że pracy się szuka, a nie czeka na nią :)

    apple

  • 4. Data: 2003-10-04 16:11:40
    Od: kalipso <n...@n...no>

    Użytkownik Jurek Minus napisał:

    > PitNow <p...@p...onet.pl> typed:

    > tak, nic nie musisz placic, co wiecej dostaniesz dotacje bo jestes
    > studentem, nie wiem tylko czy jest to 50 czy 60% sredniej krajowej
    > miesiecznie wiec sprawdz w archiwum

    ze co, jak, gdzie i kiedy????
    jakies kwadratowe brednie

    kiedy zalozy firme to gowno kogo obchodzi ze jest studentem
    i tak zabuli 600 zus-u i podatki, jak normalny czlowiek
    a jak masz inne info to podaj zrodla !!!

    Pzodro

  • 5. Data: 2003-10-04 16:38:06
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    kalipso wrote:
    > a jak masz inne info to podaj zrodla !!!

    eeeech.... ze sie dales na to nabrac...

  • 6. Data: 2003-10-04 18:50:38
    Od: kalipso <n...@n...no>

    Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

    > eeeech.... ze sie dales na to nabrac...

    ;) no nie dokonca dalem bo sam jestem student
    i wiem jak jest

  • 7. Data: 2003-10-05 11:23:50
    Temat: Odp: własna działalność - student
    Od: "michał t" <l...@p...pl>

    Hej...

    Jeśli student pracuje to nie płaci się za niego ZUS....
    Jeśli student ma firme to płaci ZUS (przeciez pracuje w firmie, a że swojej
    to co )? bu :-(

    Na pewno musi płacić ZUS ??

    pozdro

  • 8. Data: 2003-10-05 20:15:07
    Od: Szarka <S...@w...pl>

    Użytkownik PitNow napisał:
> [...]
    > czekania na jakąkolwiek prace i chce wziasc sprawy w swojej rece(heh) :)
    > Jak długo trwa w naszym 'wspaniałym' kraju założenie własnej firmy ??

    Jakieś 4 miechy temu sama miałam zamiar założyć firmę i trochę googlałam
    na ten temat.Niestety znalazłam prace i zamiar upadł. Nie wiem jak jeśli
    chodzi o studenta (pewnie znizki żadne) ale już absolwent jest zwolniony
    przez rok ze składki emerytalnej.
    Masz także szanse na kredyty (ale jak to w praktyce wygląda nie wiem)

    Powodzenia Szara

  • 9. Data: 2003-10-06 00:11:05
    Od: martin <m...@d...pg.gda.pl>

    Użytkownik PitNow napisał:
    > Jak długo trwa w naszym 'wspaniałym' kraju założenie własnej firmy ??

    W ostatnim "wprost" było porównanie kilku krajów pod wzgledem ilości dni
    potrzebnych do założenia firmy. ZTCP w polsce potrzeba 58 dni, w usa i
    kanadzie 4.

    --
    martin____________________________Marcin_Ciunelis
    o Pilsner Urquell Drinker o GT Arrowhead Rider

  • 10. Data: 2003-10-07 22:47:47
    Od: "Yoda" <y...@y...com>

    Użytkownik martin <m...@d...pg.gda.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:blqbr4$icu$...@k...task.gda.pl...

    > W ostatnim "wprost" było porównanie kilku krajów pod wzgledem ilości dni
    > potrzebnych do założenia firmy. ZTCP w polsce potrzeba 58 dni, w usa i
    > kanadzie 4.

    Firme zaklada sie wtedy, gdy nie mozna dluzej ukrywac dochodow ! (?)
    ---