PracaGrupypl.praca.dyskusje › ważne - dla poszukujących pracy

  • 1. Data: 2004-02-04 16:03:01
    Temat: ważne - dla poszukujących pracy
    Od: "yogi" <a...@b...com>

    opieram na własnym doświadczeniu:

    nie ufajcie wyglądowi budynku firmy a zwłaszcza NIE KIERUJCIE SIĘ WYGLĄDEM
    STRON INTERNETOWYCH firmy

    nawet jeśli są oszałamiające, może się okazać, że firma mieści się w
    wynajętym mieszkaniu, a właściciel i prezes w jednej osobie szuka tu
    frajerów, z którymi nie podpisze umowy, potem chodza za nim i proszą o
    wypłatę - bez umowy sprawa przegrana w każdym sądzie pracy

    dałam się tak oszukać już trzy razy

    wyobraźcie sobie przystojnego prezesa o oczach smutnego psa, który błaga
    żeby jeszcze miesiąc wytrzymać bo wprawdzie firma miała spory obrót ale też
    wysokie koszty więc jeszcze nie ma na wynagrodzenie dla pracowników

    przeciętna kobieta mięknie i czeka, wierząc, że taki porządny człowiek nie
    oszuka

    zwłaszcza, że siedząc po 10 godzin wypracowuje sie dochód dla firmy

    skoro prezes jeździ lancią - znaczy jest dobrze a będzie lepiej tylko trzeba
    poczekać

    problemy zaczynają się gdy nagle zachorujesz na grypę - lekarzowi płać bo
    nie jesteś ubezpieczona, a nie daj Boże złamac nogę na śliskim chodniku
    przed firmą - w drodze do pracy ? a gdzie umowa ? ta pani tu nie pracuje,
    nie znam

    w firmie robotnik pracujący na czarno spadł z rusztowania, nie miał
    dokumentów, tyle co koszula falnelowa, dżinsy i kurtka - nie przyznali się
    do niego
    inni - bo chcą pracować, szef - bo problemy z żoną i dziećmi zmarłego,
    uznano, że to jakas samowola pijaka zapewne

    truizmy, ale ciągle większość robi te same błędy co ja, nie dość że na
    czarno , to jeszcze bez wypłaty

    pozdrawiam i życzę czujności

  • 2. Data: 2004-02-05 05:22:57
    Temat: Re: ważne - dla poszukujących pracy
    Od: "Moralistka M." <m...@o...pl>

    > nie ufajcie wyglądowi budynku firmy a zwłaszcza NIE KIERUJCIE SIĘ WYGLĄDEM
    > STRON INTERNETOWYCH firmy

    To jest jakaś epidemia - praca bez umowy, nie płacenie pensji pracownikom
    itp. praktyki. Tylko dlaczego twoje ostrzeżenie prawdopodobnie rozczuli
    kilku czytelników, kilka osób będzie może trochę bardziej ostrożna i nic
    poza tym? nic się nie zmieni?!!
    Czy jest jakiś sposób aby chociaż trochę to zmienić? Jako potencjalna
    klientka, znając nazwy tych firm nie skorzystałabym np. z usług, zła renoma
    rozchodzi się bardzo szybko, tylko pytanie brzmi... jakie to firmy???

    Moralistka M.

  • 3. Data: 2004-02-05 10:03:59
    Od: <m...@b...net>

    "yogi" <a...@b...com> wrote in message
    > opieram na własnym doświadczeniu:
    >
    > nie ufajcie wyglądowi budynku firmy a zwłaszcza NIE KIERUJCIE SIĘ WYGLĄDEM
    > STRON INTERNETOWYCH firmy

    to ja jeszcze dodam: ZDECYDOWANIE dotyczy to rowniez firm w innych krajach
    :)

    marek