PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop uzupelniajacy?

  • 1. Data: 2005-01-18 19:20:58
    Temat: urlop uzupelniajacy?
    Od: " " <0...@W...gazeta.pl>

    witam,

    od wrzesnia 2004 nabylem prawa do urlopu 26 dniowego (staz pracy zaczal
    wynosic 10 lat). ile w sumie powinienem dostac dni urlopu za 2004 rok?

    z jednych zrodel dowiedzialem sie ze do sierpnia wlacznie moglem wykorzsytac
    20 dni, a od wrzesnia dodatkowe 6 (czyli w sumie 26).
    kadrowa z kolei wylicza z proporcji czasu, przez ile moglem wziasc 20 dni, a
    przez ile 26, i wyszlo jej ze w roku 2004 moglem wziasc max 23 dni urlopu.

    a jak to wyglad od strony prawnej? chetnie prosze o skierowanie mnie do
    odpowiednich przepisow wykonawczych.

  • 2. Data: 2005-01-18 19:23:39
    Temat: Re: urlop uzupelniajacy?
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia 0...@W...gazeta.pl
    <0...@W...gazeta.pl> wystukał[a]:
> [...]
    > wziasc max 23 dni urlopu. a jak to wyglad od strony prawnej? chetnie
    > prosze o skierowanie mnie do odpowiednich przepisow wykonawczych.

    ztcw to urlop taki należy się w całości, czyli 6 dni. Nie ma tutaj
    zasady proporcjonalności (chyba, że cała umowa była np. tylko na 6
    miesięcy.- taka jest moja opinia).

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-01-23 11:04:57
    Od: "Sulami" <s...@o...pl>

    Witaj.

    Jeśli wykorzystałeś swój urlop w wymiarze 20 dni do końca sierpnia, to po
    wystąpieniu okoliczności uzasadniających uzyskanie urlopu uzupełniającego (w
    wymiarze 6 dni) masz prawo wykorzystać go (ten urlop uzupełniający) w
    całości do końca roku kalendarzowego (ewentualnie do końca pierwszego
    kwartału następnego roku). Mówi o tym art. 158 kp.: "pracownikowi, który
    wykorzystał urlop za dany rok kalendarzowy, a następnie uzyskał w ciągu tego
    roku prawo do urlopu w wyższym wymiarze, przysługuje urlop uzupełniający."
    Gdybyś jednak np. nie wkorzystał do końca sierpnia ubiegłego roku
    przysługującego Ci urlopu w wymiarze 20 dni, nie ma nawet konieczności mówić
    o urlopie uzupełniającym. Po prostu przysługuje Ci za ten rok jeden_ urlop_
    w_ podwyższonym_ wymiarze.
    Ponadto nie ma podstaw do proporcjonalego obliczania urlopu, bo nie dochodzi
    do rozwiązania stosunku pracy.
    Taką interpretację i wyjaśnienie znajdziesz na stronie PIP.
    Myślę, że można to potraktować jako wiążące :)

    Pzdr., Sulami.

  • 4. Data: 2005-01-23 16:41:18
    Od: " " <0...@N...gazeta.pl>

    Sulami <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > do rozwiązania stosunku pracy.
    > Taką interpretację i wyjaśnienie znajdziesz na stronie PIP.
    > Myślę, że można to potraktować jako wiążące :)

    Widze ze kadrowa chciala mnie celowo/przypadkiem w bambuko zapakowac ;-)
    pomyszkuje na stronach PIPu zeby jej wyslac ta interpretacje.

    Dziekuje za wszystkie odpowiedzi.