PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop czy zasilek macierzynski?

  • 1. Data: 2003-02-13 10:38:58
    Temat: urlop czy zasilek macierzynski?
    Od: Dominika Widawska <d...@m...szczecin.pl>

    Kobieta od roku zatrudniona na czas okreslony do konca lutego.
    W styczniu rodzi dziecko - czyli podczas trwania umowy o prace.
    Kiedy wygasa ta umowa?
    Kobiecie przysluguje urlop czy zasilek macierzynski?
    Jesli urlop macierzynski, to czy ma po nim prawo do
    wykorzystania urlopu wypoczynkowego, a jesli tak, to w jakim
    wymiarze?

    Dominika

  • 2. Data: 2003-02-13 16:07:46
    Temat: Re: urlop czy zasilek macierzynski?
    Od: s...@p...onet.pl

    Szanowna Dominiko.

    Nauka Radziecka zna takie przypadki , to był żart a teraz na poważnie.

    Zgodnie z art. 180 par. 1 kp. każdej pracownicy przysługuje urlop macierzyński
    w odpowiednim wymiarze o ile nie zachodzi dyspozycja omówiona w art. 177 par 3
    kp. a w tym przypadku nie zachodzi.
    Po tym urlopie pracownica ma prawo na swój wniosek wykorzystać urlop
    wypoczynkowy, reguluje to art. 163 par. 3 kp wersja 2003. Wszystkie urlopy
    wynikające z kp. a więc i urlop macierzyński wlicza się do stażu pracy, wyjątek
    stanowi urlop bezpłatny. Wymiar urlopu musisz wyliczyć sobie sama. Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2003-02-14 10:06:09
    Od: Dominika Widawska <d...@m...szczecin.pl>

    s...@p...onet.pl wrote:

    > Zgodnie z art. 180 par. 1 kp.

    Uff, dzieki. Kadrowe moje sie nie popisaly, im wyszlo inaczej.
    Urlop mamusia wyliczy sobie pewnie sama. Ja ino ciocia jestem.

    Dominika

  • 4. Data: 2003-02-16 20:28:35
    Od: "domańczak" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dominika Widawska" <d...@m...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:3E4B75C2.63645BA9@man.szczecin.pl...
> [...]
    > Jesli urlop macierzynski, to czy ma po nim prawo do
    > wykorzystania urlopu wypoczynkowego, a jesli tak, to w jakim
    Umowa wygasa w koncu lutego, a poniewaz dziecko urodziło się w styczniu,
    więc od dnia porodu kobieta bedzie na urlopie macierzyńskim (no, chyba ze na
    urlop macierzyński poszła na 2 tyg przed spodziwanym terminem porodu, bo i
    tak moze).
    Na urlopie tym będzie do konca lutego, a pózniej, poniewaz nie bedzie juz
    pracownikiem, przechodzi na zasiłek macierzyński z ZUS-u. Ponieważ nie
    bedzie miaał kiedy wykorzystać urlop wypoczynkowego, zakład pracy wypłaci
    jej za urlop pieniądze (za tyle dni uropu, ile jej przysługuje ;-)
    Ja przez to przechodziłam, ale ponad 2 lata temu, i chyba nic sie tu za
    bardzo nie zmieniło. Z tym, że ja miałam przedłużaną umowe do dnia porodu.
    Pozdrawiam
    Ania