PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowy o dzielo + ubezp. zdrowotne z etatu meza

  • 1. Data: 2005-03-02 09:42:03
    Temat: umowy o dzielo + ubezp. zdrowotne z etatu meza
    Od: malwinka <m...@g...pl>

    Witam :-)
    Moj maz pracuje na etat i zglosil mnie do ubezpieczenia zdrowotnego, gdy
    nie pracowalam. Teraz wspolpracuje z roznymi firmami, podpisujac umowy o
    dzielo - czy moge nadal korzystac z ubezpieczenia zdrowotnego mojego meza?

  • 2. Data: 2005-03-02 13:32:06
    Temat: Re: umowy o dzielo + ubezp. zdrowotne z etatu meza
    Od: Mo <l...@g...nie-smiec>

    Ktoś (malwinka, a któżby! ;-) ) wyklepał:

> [...]
    > dzielo - czy moge nadal korzystac z ubezpieczenia zdrowotnego mojego meza?

    Też jestem tego ciekawa, bo ostatnio się dowiedziałam, że ubezp.
    zdrowotne męża obejmuje tylko jego dzieci, żona musi o siebie sama
    zadbać. Wynika z tego, że jeśli nie pracuje, powinna się zarejestrować,
    jeśli pracuje na UD, powinna się sama ubezpieczyć. Trochę nieciekawie.

    Pozdrawiam
    M.
    --
    Gdyż rodzaj ludzki w swej niedoli rozporządza jedną naprawdę skuteczną
    bronią [...] Nic nie może się przeciwstawić *napadowi śmiechu* (Mark Twain)

  • 3. Data: 2005-03-02 13:45:03
    Od: malwinka <m...@g...pl>

    Mo wrote:

    >Wynika z tego, że jeśli nie pracuje, powinna się zarejestrować,
    > jeśli pracuje na UD, powinna się sama ubezpieczyć. Trochę nieciekawie.

    Wiesz, ale to byłoby bez sensu, gdyby taka żona miała umowę o dzieło na
    kilkaset zl 2 razy do roku, a przez cały rok musiałaby płacić na
    ubezpiecznie zdrowotne :-| Z tego co udało mi się do tej pory
    dowiedzieć, to można mieć umowy o dzieło i korzystać z ubezpieczenia
    małżonka.

  • 4. Data: 2005-03-02 14:13:43
    Od: Kanta <k...@n...onet.pl>

    Mo wrote:

    > Ktoś (malwinka, a któżby! ;-) ) wyklepał:

    w moim przypadku było na odwrót, ja pracowałam na etacie, a mój mąż na
    umowę o dzieło i był normalnie ubezpieczony i wpisany do mojej
    książeczki. byliśmy tak ubezpieczani przez półtora roku i mąż normalnie
    z moją książeczką chodził do lekarza.

    papatki
    kanta

    --
    czy to nie czas na małe conieco?
    tak to jest właśnie ten czas..

  • 5. Data: 2005-03-02 14:52:34
    Od: Mo <l...@g...nie-smiec>

    Ktoś (Kanta, a któżby! ;-) ) wyklepał:

> [...]
    > umowę o dzieło i był normalnie ubezpieczony i wpisany do mojej
    > książeczki. byliśmy tak ubezpieczani przez półtora roku i mąż normalnie

    No więc właśnie ja bym to chciała wiedzieć na pewno. Moja siostra też
    chodzi, ale czasem się nieco boi, że jak NFZ kiedyś to sprawdzi i ją
    capnie... (jest wpisana do książeczki męża, ale właśnie podobno od
    zeszłego roku tak zmienili, że żony już to ubezp. nie obejmuje).

    Jak to w ogóle wygląda? Bo w zasadzie mnie nikt nigdy o żadne książeczki
    nie pyta (nie sprawdza moich uprawnień do bezpłatnej opieki medycznej),
    pokazuję RUM-owską i tyle. A był okres, ze też miałam UD tylko, męża nie
    mam, pozostawało mi tyko cieszyć się dobrym zdrowiem i nie włazić pod
    samochody... ;)

    Pozdrawiam
    M.

  • 6. Data: 2005-03-02 15:00:41
    Od: Kanta <k...@n...onet.pl>

    Mo wrote:

> [...]
    > pokazuję RUM-owską i tyle. A był okres, ze też miałam UD tylko, męża nie
    > mam, pozostawało mi tyko cieszyć się dobrym zdrowiem i nie włazić pod

    nie mam pojęcia co się zmieniło bo wiedza na ten temat pochodziła tylko
    od dwóch księgowych(w czasie gdy mój mąż korzystał z mojego
    ubezpieczenia pracowałam w dwóch firmach) i był ubezpieczony na mnie aż
    do stycznia tego roku i nigdy nie mieliśmy problemów.

    papatki
    kanta

  • 7. Data: 2005-03-02 17:47:00
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego slonecznego/deszczowego dnia malwinka
    <m...@g...pl> wystukal[a]:
> [...]
    > gdy nie pracowalam. Teraz wspolpracuje z roznymi firmami,
    > podpisujac umowy o dzielo - czy moge nadal korzystac z

    Mozesz, gdyz jestes czlonkiem rodziny i nie posiadasz innego tytulu do
    ubezpieczen zdrowotnych.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # Wyobraznia jest wazniejsza od wiedzy #

  • 8. Data: 2005-03-02 19:15:00
    Od: malwinka <m...@g...pl>

    Nikiel ;-) wrote:

    > Mozesz, gdyz jestes czlonkiem rodziny i nie posiadasz innego tytulu do
    > ubezpieczen zdrowotnych.

    Dzieki, Nikiel :-))))

  • 9. Data: 2005-03-02 22:12:34
    Od: Mo <l...@g...nie-smiec>

    Ktoś (malwinka, a któżby! ;-) ) wyklepał:

    > Dzieki, Nikiel :-))))
    Ja też! :)

    Pozdrawiam
    M.