PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa zlecenie-pytanie

  • 1. Data: 2004-10-10 21:32:36
    Temat: umowa zlecenie-pytanie
    Od: "efx" <e...@w...pl>

    Mam pytanie odnośnie umowy na zlecenie. Czy można taką umowę zawrzeć na
    okres wsteczny. Np. jeżeli mamy październik, czy możemy zawrzeć umowę
    powiedzmy od czerwca (tego roku) do końca grudnia a rachunek wystawić pod
    koniec zlecenia?

    Jeżeli to jest niemożliwe to proszę powiedzieć mi czy jest jakiś sposób
    zawrzeć taką umowę wsteczną. Chodzi mi o to, że zajmuję się pewnym zleceniem
    dodatkowo (ale na razie bez umowy i kasy) a teraz jest możliwość
    sformalizowania tego, więc chciałbym zawrzeć cały okres, czyli od czerwca
    2004r.

    Potrzebne mi jest to do cv, więc jeżeli zleceniodawca się godzi, czy mam
    taką możliwość, aby tak rozpisać umowę. Może to być umowa na zlecenie lub o
    dzieło, jakakolwiek, byle dało się ją wpisać z datą wsteczną. Rachunek
    przecież można wystawić po wykonaniu pracy.

    Proszę o pomoc.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-10-10 21:39:22
    Temat: Re: umowa zlecenie-pytanie
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 10 Oct 2004 23:32:36 +0200, "efx" <e...@w...pl> wrote:

    >Potrzebne mi jest to do cv,
    W cv nie musisz miec udokumentowanych wszelkich terminow i prac, ktore
    prowadziles.

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 3. Data: 2004-10-10 22:05:23
    Od: "efx" <e...@w...pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    > W cv nie musisz miec udokumentowanych wszelkich terminow i prac, ktore
    > prowadziles.

    Jasne, ze nie, ale jezeli sobie pisze, ze mam doswiadczenie zawodowe np.
    roczne powiedzmy w takiej czy takiej pracy, to dobrze bylo by potwierdzic to
    umowa, ze sie rzeczywiscie przez ten czas tym zajmowalem, a nie np. przez
    dwa miesiace.
    Ciezko jest pisac okres doswiadczenia i nie miec na to stosownych papierow.

    Wiec? Wciaz podtrzymuje pytanie.

  • 4. Data: 2004-10-10 22:10:52
    Od: gromax <g...@N...interia.pl>

    > Wiec? Wciaz podtrzymuje pytanie.

    wstecznie umowy nie ma jak podpisać, bo umowa wiąże się z wydatkami np. na
    zus, a w związku z tym pracodawca się na takie rozwiązanie raczej nie
    zgodzi.

    Dla twojego rozwiązania proponuję napisać sobie laurkę (czyli inaczej mówiąc
    referencje). " w okresie od - do pan iksiński wykonywał pracę..." i w tym
    kontakt do osoby rekomendującej. powinno wystarczyć

  • 5. Data: 2004-10-10 23:03:45
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "efx" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dzieło, jakakolwiek, byle dało się ją wpisać z datą wsteczną. Rachunek
    > przecież można wystawić po wykonaniu pracy.

    Jest to możliwe tylko przy umowie o dzieło, bo takich umów nie zgłasza się
    do ZUS.
    Jeżeli jesteś studentem do 26 roku życia, to również mogłaby być to umowa
    zlecenie, ponieważ składek ZUS się nie odprowadza.

    Pozdrawiam

    wa

  • 6. Data: 2004-10-11 20:38:25
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 11 Oct 2004 00:05:23 +0200, "efx" <e...@w...pl> wrote:

> [...]
    >umowa, ze sie rzeczywiscie przez ten czas tym zajmowalem, a nie np. przez
    i bedziesz nowemu (potencjalnemu) pracodawcy zanosil swoje
    dotychczasowe umowy pokazujac mu rownoczesnie ile zarabiales na ktorym
    zleceniu? moze lepiej bedzie jak ten, dla ktorego obecnie wykonujesz
    prace napisze Ci stosowne referencje (w praktyce: Ty napiszesz a on
    podpisze)

    >Ciezko jest pisac okres doswiadczenia i nie miec na to stosownych papierow.
    Mysle ze nie papierki sa wazne. Wszystko wyjdzie w rozmowie. Jesli
    napiszesz klamstwa w ofercie (CV,LM) to to wyjdzie na jaw. A dla
    nowego pracodawcy nie bedzie mialo tak wielkiego znaczenia czy robiles
    to zlecenie przez 2 czy 6 miesiecy, tylko to co sie dzieki temu
    nauczyles.

    Umowe mozesz podpisac wstecz pod warunkiem ze nie trzeba od niej
    oplacac skladek ZUS - jak juz tu napisano dotyczy to umowy o dzielo
    oraz umowy-zlecenia ze studentem do 26 roku zycia.

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?