PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o prace czasową - pytanie.

  • 1. Data: 2004-03-15 09:39:52
    Temat: umowa o prace czasową - pytanie.
    Od: "KaRoL" <k...@N...iza.one.pl>

    Własnie podpisałem taką umowę.Wiem ze od stycznia 2004 zmieniły sie przepisy
    i 3 umowa o prace musi byc na czas nieokreślony a jak jest z umowami o prace
    czasową ?

  • 2. Data: 2004-03-15 20:56:59
    Temat: Re: umowa o prace czasową - pytanie.
    Od: "kot_bury" <k...@o...pl>

    Użytkownik "KaRoL" <k...@N...iza.one.pl> napisał w wiadomości
    > Własnie podpisałem taką umowę.Wiem ze od stycznia 2004 zmieniły sie
    przepisy
    tak
    > i 3 umowa o prace musi byc na czas nieokreślony
    nie (do czasu wejścia Polski do UE)
    a jak jest z umowami o prace
    > czasową ?
    nie ma takich umów
    "Umowe o prace zawiera sie na (1)czas nie okreslony, (2)na czas okreslony
    lub (3)na czas wykonania okreslonej pracy. Jezeli zachodzi koniecznosc
    zastepstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecnosci w pracy,
    pracodawca moze w tym celu zatrudnic innego pracownika na podstawie umowy
    (4)o prace na czas okreslony, obejmujacy czas tej nieobecnosci." - która to
    dokładnie?

    pozdrawiam

    kot_bury

  • 3. Data: 2004-03-15 22:43:16
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Mon, 15 Mar 2004 10:39:52 +0100, gdy "KaRoL"
    <k...@N...iza.one.pl> napisał:

    >Własnie podpisałem taką umowę.Wiem ze od stycznia 2004 zmieniły sie przepisy
    >i 3 umowa o prace musi byc na czas nieokreślony a jak jest z umowami o prace
    >czasową ?

    Czy chodzi Ci o pracę jako "pracownik tymczasowy" za pośrednictwem
    agencji? To reguluje nowa ustawa o zatr. pracowników tymczasowych. W
    takim przypadku przejście na czas nieokreślony Cię nie dotyczy.

    A jeśli pracujesz na podstawie Kodeksu Pracy, to poszukaj go w sieci i
    zobacz, co się zmieniło. Wydaje mi się, że do 1 maja przepis o 3 umowie
    jest zawieszony, ale potem będzie po staremu.

    Robert