PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o dzieło i prawa autorskie

  • 1. Data: 2002-11-04 11:25:10
    Temat: umowa o dzieło i prawa autorskie
    Od: "RafałW" <r...@o...pl>

    Czy jeżeli modyfikuje istniejącą aplikacje i dodaje (rozszerzam) nową
    funkcjonalność, to przysługują mi z tego tytułu prawa autorskie?

    A jeżeli pracuje przy projekcie jako programista, wykonuje wszystkie
    powierzone prace tak jak inni, ale jestem zatrudniony na umowę o dzieło to
    mam jakieś prawa autorskie do wykonanej przez siebie pracy.

    Proszę o pomoc!!!

    Z góry dziękuje za wszelkie uwagi.

    Rafał

  • 2. Data: 2002-11-04 18:58:35
    Temat: Re: umowa o dzieło i prawa autorskie
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    "RafałW" <r...@o...pl> wrote in message

    > Czy jeżeli modyfikuje istniejącą aplikacje i dodaje (rozszerzam) nową
    > funkcjonalność, to przysługują mi z tego tytułu prawa autorskie?

    Tak.

    > A jeżeli pracuje przy projekcie jako programista, wykonuje wszystkie
    > powierzone prace tak jak inni, ale jestem zatrudniony na umowę o dzieło to
    > mam jakieś prawa autorskie do wykonanej przez siebie pracy.

    Tak, aczkolwiek trudno oczekiwać, że je zachowasz - zleceniodawca powinien w
    umowie umieścić punkt stanowiący, że wszelkie prawa majątkowe do wykonanego
    dzieła przechodzą na jego własność wraz z zapłatą za dzieło.

    Tomek Z.