PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o dzieło - firma nie zapłaciła

  • 1. Data: 2003-12-08 06:35:43
    Temat: umowa o dzieło - firma nie zapłaciła
    Od: "vadim" <v...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich.

    Mam następujący problem, wykonałem dla pewnej firmy "X" pracę na umowę o
    dzieło. Podpisałem umowę i protokuł odbioru. Czekałem na wypłatę i do dnia
    dzisiejszego sie nie doczekalem.

    Co mogę zrobić, aby wyciągnąć od nich te pieniądze?
    Czy należą mi się jakieś odsetki jeśli na zapłatę czekam od lipca?

    pozdrawiam

    VADIM

  • 2. Data: 2003-12-08 08:47:01
    Temat: Re: umowa o dzieło - firma nie zapłaciła
    Od: "terrorysta" <t...@p...onet.pl>

    1/ 2 wzwania do zaplaty listem poleconym z potwierdzeniem odbioru

    2/ pozew o zaplate w sadzie wlasciwym dla siedziby dluznika- kwota glowna+
    odsetki ustawowe+ Twoje koszty zastepstwa processowego( adwokat lub radca
    prawny)+ koszty postepowania

    3/ potem dsc czesto, niestety, komornik

    przed pozwem dowiedz sie czy oni cokolwiek maja zeby im zajac bo jesli nie
    to ryzykujesz, ze wydasz kase
    na adwokata i wpis sadowy i tej kasy nie odzyskasz

    powodzenia
    t.

  • 3. Data: 2003-12-09 05:41:54
    Od: jaropis <jaropis@NO_SPAM.gazeta.pl>

    Jestem w tej samej sytuacji co vadim. Dzieki za dotychczasowe informacje.
    Czy moglbys jeszcze powiedziec:
    > 1/ 2 wzwania do zaplaty listem poleconym z potwierdzeniem odbioru

    jak powinny wygladac takie wezwania? Czy grozic w nich, ze sprawa zostanie
    skierowana do sadu?

    > 2/ pozew o zaplate w sadzie wlasciwym dla siedziby dluznika- kwota glowna+
    > odsetki ustawowe+ Twoje koszty zastepstwa processowego( adwokat lub radca
    > prawny)+ koszty postepowania

    Niestety, jestem zupelnie zielony w tych sprawach. Czy powinienem wynajac
    adwokata i poprosic go o zalatwienie sprawy (napisanie pozwu, zlozenie go
    itd.)? Firma znajduje sie w Warszawie, a ja mieszkam w Zielonej Gorze, wiec
    ciezko by mi bylo zalatwiac to osobiscie.
    Poza tym, gdzie znalezc ile wynosza "odsetki ustawowe"?

    > przed pozwem dowiedz sie czy oni cokolwiek maja zeby im zajac bo jesli nie
    > to ryzykujesz, ze wydasz kase
    > na adwokata i wpis sadowy i tej kasy nie odzyskasz

    W moim przypadku kase na pewno maja. To duze wydawnictwo, ktore dziala
    wlasnie w ten sposob, ze nie placi za artykuly tak dlugo jak sie da. Chce
    im dac nauczke.

    dziekuje i pozdrawiam
    Jarek

  • 4. Data: 2003-12-13 19:08:00
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 8 Dec 2003 09:47:01 +0100, "terrorysta" <t...@p...onet.pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >odsetki ustawowe+ Twoje koszty zastepstwa processowego( adwokat lub radca

    Czy płatność za umowę o dzieło ulega "przedawnieniu" po jakimś czasie?

    Karate Klub NATAN http://www.karate.iq.pl/