PracaGrupypl.praca.dyskusje › skutki spóznionej wyplaty wynagrodzenia

  • 1. Data: 2008-02-27 13:10:34
    Temat: skutki spóznionej wyplaty wynagrodzenia
    Od: "jb" <a...@o...pl>

    Witajcie.
    Mam pytanie czysto teoretyczne.
    Czy mozna obciazyc pracodawce za skutki spóznionej wyplaty wynagrodzenia?

    Przyklad
    Pracodawca nie przelal na czas pensji, wiec ja nie splacilem KK.
    W skutek tego bank obciaza mnie odsetkami od moich prywatnych zobowiazan.

    Pozdrawiam,
    Rolek

  • 2. Data: 2008-02-27 19:35:55
    Temat: Re: skutki spóznionej wyplaty wynagrodzenia
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 27 Feb 2008 14:10:34 +0100, "jb" <a...@o...pl> wrote:

    >Witajcie.
    >Mam pytanie czysto teoretyczne.
    >Czy mozna obciazyc pracodawce za skutki spóznionej wyplaty wynagrodzenia?

    Tak.

    >Pracodawca nie przelal na czas pensji, wiec ja nie splacilem KK.
    >W skutek tego bank obciaza mnie odsetkami od moich prywatnych zobowiazan.

    Oczywiście, o ile wykażesz związek przyczynowo-skutkowy i brak
    możliwości skpłaty karty.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 3. Data: 2008-02-28 10:11:49
    Od: "jb" <a...@o...pl>

    dziękuję

  • 4. Data: 2008-02-28 11:44:42
    Od: Jacek Sztajnke <s...@N...wp.pl>

    jb pisze:
> [...]
    > Pracodawca nie przelal na czas pensji, wiec ja nie splacilem KK.
    > W skutek tego bank obciaza mnie odsetkami od moich prywatnych zobowiazan.

    Można. Jest to zdaje się 11% w skali roku.
    IMHO śmieszna wysokość w porównaniu do kosztów spóźnionej raty.
    Dla pracodawców nadal jest to najtańszy kredyt.

    A poza tym niepłacenie wynagrodzenia to najłatwiejszy sposób
    na utratę zaufania pracowników. Ale w Polsce jak na razie mało
    kto się tym przejmuje.

  • 5. Data: 2008-02-28 11:48:46
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "jb" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Mam pytanie czysto teoretyczne.
    > Czy mozna obciazyc pracodawce za skutki spóznionej wyplaty
    > wynagrodzenia?

    Zależy, co wg. Ciebie oznacza "spóźnionej". To, że pieniądze wpłynęły kilka
    dni później niż zwykle nie oznacza, że po ustawowym terminie i jeśli przez to
    utraciłeś płynność finansową, to nie należy Ci się nic, a ode mnie gratulacje
    za gospodarność.

    e.

  • 6. Data: 2008-02-28 22:43:35
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Owszem, należy się. Art. 415 K.C.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 7. Data: 2008-02-29 12:49:11
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    wiadomości news:88ees31qfh1bo8lr05s94bvc1grhgge12b@4ax.com...

    > Owszem, należy się. Art. 415 K.C.

    Baaaaardzo nagięta interpretacja. Jakąż niby szkodę wyrządza pracodawca
    pracownikowi, przelewając pieniądze w _ustawowym_ terminie, ale kilka dni
    później niż zwykle ? Jeśli przez to pracownik dostaje karne odsetki, bo żyje
    na permanentnym kredycie, to szkodę wyrządza sam sobie swoją własną głupotą i
    powinien sam na siebie złożyć doniesienie.

    e.

  • 8. Data: 2008-02-29 23:13:40
    Od: "pampalini" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > na permanentnym kredycie, to szkodę wyrządza sam sobie swoją własną głupotą i
    > powinien sam na siebie złożyć doniesienie.

    Typowe polskie cwaniactwo.Jeszcze nie wiadomo czy po terminie czy przed a juz
    winny jest poszkodowany.
    Facet zarobił bo przetrzymał kase a ten stracił bo kasy nie otrzymał.
    Gdyby miał stałe zlecenie w banku na inwestowanie np. 50% pensji to straciłby
    na zysku z tych inwestycji przez ten okres spóźnienia.
    Jesli nie trzymanie sie męskiej umowy o terminie uwazasz za gospodarnosc a
    straty z tytułu łamania umowy - nawet ustnej- za frajerstwo to już inna sprawa.
    Swoją drogą czy jest ubezpieczenie od niewypłaconych teminowo pensji??? bo
    mozna by na tym w Polsce spoooro zarobić.

  • 9. Data: 2008-03-01 23:22:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 29 Feb 2008 13:49:11 +0100, "entroper"

    Przepraszam, skąd ten 'ustawowy'?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 10. Data: 2008-03-02 10:20:24
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-03-02 00:22 [Adam Płaszczyca] napisał(a):

    > Przepraszam, skąd ten 'ustawowy'?

    Z ustawy :-)

    Art. 85. KP
    § 2. Wynagrodzenie za pracę płatne raz w miesiącu wypłaca się z dołu,
    niezwłocznie po ustaleniu jego pełnej wysokości, nie później jednak niż
    w ciągu pierwszych 10 dni następnego miesiąca kalendarzowego.
    § 3. Jeżeli ustalony dzień wypłaty wynagrodzenia za pracę jest dniem
    wolnym od pracy, wynagrodzenie wypłaca się w dniu poprzedzającym.

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::