PracaGrupypl.praca.dyskusje › skutki prawne umocy na czas okreslony

  • 1. Data: 2004-01-24 14:23:01
    Temat: skutki prawne umocy na czas okreslony
    Od: "Weronika Wojkowska" <t...@p...pless.pl>

    Witam,

    Mam pytanie - moze ktos wie. Kodeks pracy mowi:

    Art. 251.

    § 1. Zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas określony jest równoznaczne w
    skutkach prawnych z zawarciem umowy o pracę na czas nieokreślony, jeżeli
    poprzednio strony dwukrotnie zawarły umowę o pracę na czas określony na
    następujące po sobie okresy, o ile przerwa między rozwiązaniem poprzedniej a
    nawiązaniem kolejnej umowy o pracę nie przekroczyła 1 miesiąca.

    co to znaczy ze sa rownoznaczne w skutkach prawnych w praktyce??

    Dzieki.

    Weronika W.

  • 2. Data: 2004-01-24 15:07:41
    Temat: Re: skutki prawne umocy na czas okreslony
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > co to znaczy ze sa rownoznaczne w skutkach prawnych w praktyce??

    To znaczy ze jak podpiszesz trzecia umowe czasowa, to bez wzgledu na
    zapisy w tej umowie jest ona traktowana jak umowa bezterminowa.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2004-01-24 15:21:41
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 24 Jan 2004 15:23:01 +0100, "Weronika Wojkowska"
    <t...@p...pless.pl> zakodował:

    >co to znaczy ze sa rownoznaczne w skutkach prawnych w praktyce??

    Nic, bo ten przepis jest zawieszony.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2004-01-24 17:22:50
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Nic, bo ten przepis jest zawieszony.

    Do maja ... z chwila wejscia do Uni znow zacznie obowiazywac ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2004-01-24 17:54:35
    Od: "Weronika Wojkowska" <t...@p...pless.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > To znaczy ze jak podpiszesz trzecia umowe czasowa, to bez wzgledu na
    > zapisy w tej umowie jest ona traktowana jak umowa bezterminowa.

    :)
    To sama zauwazylam - chodzi mi raczej o to JAKIE to sa konsekwencje. Np. czy
    jesli kobieta zajdzie w ciaze majac taka umowe to wzaz z jej wygasnieniem
    straci prace?

    Lub co jesli minie okres obowiazywania tej umowy... itd.

    WW