PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozmowa w Siemensie (Wroclaw) - czego sie spodziewac?

  • 1. Data: 2005-08-21 08:00:26
    Temat: rozmowa w Siemensie (Wroclaw) - czego sie spodziewac?
    Od: Bartek <t...@o...pl>

    Witam! byłbym wdzięczny za jakiekolwiek sugestie :)
    pozdrawiam / bartek

  • 2. Data: 2005-08-21 11:08:56
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Bartek wrote:
    > Witam! byłbym wdzięczny za jakiekolwiek sugestie :)

    Nie napisali/powiedzieli Ci chociaż ogólnie w e-mailu
    albo telefonicznie ? W Motoroli wszystkiego się tak
    właśnie dowiedziałem. Jeśli nie, to napisz czy to ma
    być rozmowa merytoryczna (wtedy mogę pomóc, co prawda
    nie aplikowałem tam, ale kilka podobnych rozmów już
    przeszedłem).
    Tak ogólnie to na pewno będziesz gadał z 10 - 15 min.
    w języku jaki zadeklarowałeś, że znasz.

  • 3. Data: 2005-08-21 12:45:37
    Od: "Krzysiek 'blondi' Tobias" <w...@p...onet.pl>

    Jezeli aplikowales przez strone www to miales dokladnie opisane wymagania
    dot. stanowiska i spodziewaj sie rozmowy wlasnie na ten temat.
    Dodatkowo badz gotow do prezentacji swojego dyplomu.

    Aha - the interviev will be in english

    Powodzenia!

    ps. informatyk czy radiowiec ?

  • 4. Data: 2005-08-21 12:46:54
    Od: "Krzysiek 'blondi' Tobias" <w...@p...onet.pl>

    > Aha - the interviev will be in english

    I meant interview :)

  • 5. Data: 2005-08-21 20:42:21
    Od: Bartek <t...@o...pl>

    Krzysiek 'blondi' Tobias napisał(a):
> [...]
    > dot. stanowiska i spodziewaj sie rozmowy wlasnie na ten temat.
    > Dodatkowo badz gotow do prezentacji swojego dyplomu.

    TTR-owiec :) czyli telekom. rozsiewcza, a aplikuje na stanowisko
    zwiazane z UMTS. ale to juz maly szczegol ;)

  • 6. Data: 2005-08-21 20:47:03
    Od: Bartek <t...@o...pl>

    tukan napisał(a):

> [...]
    > nie aplikowałem tam, ale kilka podobnych rozmów już
    > przeszedłem).
    > Tak ogólnie to na pewno będziesz gadał z 10 - 15 min.

    rozmowe merytoryczna juz przeszedlem w innej firmie, ale tak na wszelki
    wypadek-moze znasz jakies "ulubione" pytania pracodawcow dot. GSM/UMTS?
    zawsze warto wiedziec :) pozdrowka/ bartek

  • 7. Data: 2005-08-22 20:02:07
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Bartek wrote:
    > rozmowe merytoryczna juz przeszedlem w innej firmie, ale tak na wszelki
    > wypadek-moze znasz jakies "ulubione" pytania pracodawcow dot. GSM/UMTS?
    > zawsze warto wiedziec :) pozdrowka/ bartek

    Nie pomogę Ci w takim razie, bo mógłbym sypnąć
    pytaniami z programowania (ogólnie) i języków C/C++.

  • 8. Data: 2005-08-23 22:09:35
    Od: Rafal Skoczylas <n...@s...org>

    On Mon, 22 Aug 2005 22:02:07 +0200, tukan wrote:
    > Nie pomogę Ci w takim razie, bo mógłbym sypnąć
    > pytaniami z programowania (ogólnie) i języków C/C++.

    Sypnij. Pewnie nie jednej osobie się przyda. Sam z ciekawości chętnie
    przeczytam na co trafiłeś.

    n.
    --
    I'd like to meet the guy who invented beer and see what he's working on now.

  • 9. Data: 2005-08-24 11:29:46
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Rafal Skoczylas wrote:
    [...]
    > Sypnij. Pewnie nie jednej osobie się przyda. Sam z ciekawości chętnie
    > przeczytam na co trafiłeś.

    To nie są wszystkie pytania, jakie zapamiętałem, ale niektóre
    mogą oddawać sens i skalę trudności. Oczywiście rozwiązuje się
    je "na sucho" bez kompa :)
    Oprócz tego spotkałem się z pytaniami teoretycznymi, w
    niektórych przypadkach zależnymi od tego, kto co wypełnił w
    ankiecie kompetencyjnej. Czyli mogą to być pytania o etapy
    projektowania oprogramowania, rodzaje i sposoby testowania,
    bazy danych, systemy operacyjne wraz z poleceniami shella.
    Słowem weryfikacja wiedzy :)
    Oprócz tego polecam, dla jeszcze nieznających link:
    http://polish.joelonsoftware.com/Articles/Interviewi
    ng.html

    -------

    Jaką wartość będzie miała zmienna s ?

    int a = 3, s = 0;

    int main ()
    {
    int a = 1;

    {
    for (int i = 0; i < 4; ++i)
    s += ::a;
    }
    }

    a) 0
    b) 4
    c) 12
    d) niezdefiniowana (undefined behaviour)
    e) 8

    --------

    Jaka będzie wartość sum ?

    #define SUM(a,b) a+b

    for (int i = 0; i < 2*SUM(1,2); ++i)
    sum += 2;

    a) 10
    b) 8
    c) 9
    d) 12
    e) program się nie skompiluje

    ---------

    Jaki będzie wynik wykonania programu ?

    int &a;

    int main()
    {
    a = 4;

    ;
    printf ("%d", a);

    return 0;
    }

    a) niezdefiniowana (undefined behaviour)
    b) 32768
    c) 4
    d) program się nie skompiluje
    e) 6

    ---------

    Jak skopiować napis char t[] = "Taki sobie napis"; używając
    wskaźnika zdefiniowanego następująco: char *t2 ?

    a) t2 = (char *) malloc (sizeof(t) + 1);
    strcpy (t2, t);
    b) t2 = malloc (strlen(t));
    strcpy (t2, t);
    c) t2 = (char *) malloc (strlen(t) + 1);
    strcpy (t2, t);
    d) t2 = strdup(t);
    e) strcpy (t2, t);
    f) t2 = t;

    ----------

    Które słowa kluczowe są poprawne w C:

    a) register
    b) auto
    c) NULL
    d) while
    e) extern
    f) until

    -----------

    Jaki jest wynik programu ?

    fun (float zm)
    {
    printf ("%f\n", fun (10f));
    }

    int main ()
    {
    fun (10f);
    }

    a) program się nie skompiluje
    b) 10
    c) niezdefiniowana (undefined behaviour)
    d) 10.0
    e) żaden z powyższych

    -----------

    Jaki jest wynik wykonania programu ?

    int *a;

    int main()
    {
    int b = 10, &ref = b;
    a = &b;

    ref += 2;
    *a++;

    ref = *a;

    return *a - ref;
    }

    a) 12
    b) 8
    c) 0
    d) 1
    e) niezdefiniowany (undefined behaviour)
    f) żaden z powyższych

    ----------

    Ktora deklaracja funkcji main jest poprawna ?

    a) void main();
    b) int main (int argc, char **argv);
    c) int main (int args, char *argv);
    d) int main (int argc, char *argv[]);
    e) int main (char argc, int argv);
    f) main ();

    -----------

    Jak zaalokować dynamicznie pamięć dla tablicy o nazwie tab,
    jednowymiarowej o rozmiarze 10 typu int ?

    a) int *tab = malloc (sizeof (tab) * 10);
    b) int tab = (*int ) malloc (10);
    c) int *tab = (int *) malloc (10);
    d) int *tab = (int *) malloc (sizeof (tab) + 10);
    e) int *tab (10);
    f) int *tab = (*int ) malloc (sizeof (int) * 10);

    ----------

    Jak zwolnić pamięć dla poniższej tablicy ?

    char *wsk = (char *) malloc (200);

    a) błędnie jest zaalokowana pamięć dla tablicy
    b) delete wsk;
    c) free (&wsk);
    d) free (wsk);
    e) delete [] wsk;

    ----------

    Które nazwy zmiennych są poprawne ?

    a) __tr4wws
    b) ctyop
    c) 2wqas
    d) tryb40
    e) grrep_

    -----------

    Jaki jest wynik wykonania ?

    if (strcmp ("hello world", "hello world"))
    printf ("is the same !\n");
    else printf ("not the same\n");

    a) is the same
    b) not the same\n
    c) not the same
    d) is the same\n

    ------------

    Jaka będzie wartość zmiennej b ?

    enum { a=1, b, c=2 };

    a) 2
    b) 3
    c) 0
    d) 4
    e) powyższa instrukcja jest niepoprawna
    f) nieokreśloną

    -------------

    Jaka jest wartość makra USE_ALL ?

    #define USE_ALL

    a) 0
    b) jest to niepoprawne wyrażenie
    c) niezdefiniowana
    d) 1
    e) 2

    --------------

    Co będzie wynikiem wywołania int MY ( Func )( int ); jeśli
    zdefiniowano makro w następujący sposób:
    #define MY ( name ) JanB##name

    a) int JanB"Func" ( int );
    b) int JanBname ( int );
    c) int MyFunc ( int );
    d) jest to niepoprawne wyrażenie
    e) int JanBFunc ( int );

    Mamy następujący fragment kodu:

    #include <cstdio>

    class AAA {

    public:

    virtual void fun() { puts ("Hello AAA\n"); }
    };

    class BBB : public AAA {

    public:

    void fun() { puts ("Hello BBB\n"; }
    };

    int main()
    {
    AAA *aaa = new BBB;

    aaa->fun();

    delete aaa;
    }

    Omów jego działanie i wskaż błędy.

    -------------

    Czy poniższa definicja makra jest poprawna, a jeśli
    nie to jakie grożą temu niebezpieczeństwa ?

    #define G 9.8 // przyspieszenie ziemskie

    -------------

    Wykonaj implementację funkcji odwracającej tekst "w miejscu".
    Bez dodatkowych buforów i przydziału pamięci. Deklaracja
    żądanej funkcji: void odwroc (char *str);
    Wykonaj analizę dla stringów o liczbie znaków: jeden, parzystej,
    nieparzystej, zerowej i gdy str = NULL.

    --------------

    Wykonaj implementację funkcji zliczającej ilość bitów ustawionych
    (jedynek) w liczbie przekazanej do funkcji. Pomiń najstarszy bit liczby,
    jeśli jest jedynką. Deklaracja funkcji: size_t ile_bitow (unsigned char
    wartosc);
    Zakładamy długość liczby na 8 bitów (1 bajt) dla typu unsigned char.

    Załóżmy, że mamy podany fragment kodu:

    std::cout << "Hi, helo!" \
    " - test\n" \
    "...\n";

    Co oznacza znak '\' i czy jest niezbędny ? Do czego służy ?
    Czym można go zastąpić ?

    --------

    Przeanalizuj poniższy program wraz z poszczególnymi wywołaniami funkcji.

    #include <cstdio>

    class AAA
    {
    public: