PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozliczenie umowy zlecenia

  • 1. Data: 2004-09-16 20:00:28
    Temat: rozliczenie umowy zlecenia
    Od: BbT <m...@z...one.pl>

    Jak powinno prawidlowo przebiegac rozliczenie umowy zlecenia? Na wzorze
    rachunku dla zleceniodawcy figuruje "wymieniona kwote otrzymalem".
    Rozumiem, ze pole to powinno byc uzupelniane po rzeczywistym wplynieciu
    zaplaty na konto. Zatem rozliczenie powinno wygladac tak:
    1. wystawienie rachunku z pustym polem "kwote otrrzymalem"
    2. uregulowanie rachunku przez zleceniodawce w przeciagu 2 tygodni
    3. uzupelnienie rachunku o podpis w polu "wymieniona kwote otrzymalem"
    Dobrze rozumuje?

    --
    Pozdrawiam - BbT

  • 2. Data: 2004-09-16 20:44:22
    Temat: Re: rozliczenie umowy zlecenia
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-09-16, BbT <m...@z...one.pl> wrote:
    > Jak powinno prawidlowo przebiegac rozliczenie umowy zlecenia? Na wzorze
    > rachunku dla zleceniodawcy figuruje "wymieniona kwote otrzymalem".
    ...które to pole brane jest pod uwagę przy rozliczeniu gotówkowym.
    Dostajesz pieniążki do rączki i podpisujesz ich odbiór. Jeżeli rozliczenie
    idzie przelewem albo przekazem pocztowym to zleceniodawcy wystarczy dowód
    nadania + adnotacja na jego kopii, że rachunek został zrealizowany w taki to
    a taki sposób takiego a takiego dnia.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    http://blabluga.hell.pl/ksionszki/ - uaktualniane: 2004.09.16

  • 3. Data: 2004-09-16 20:52:28
    Od: BbT <m...@z...one.pl>

    Artur R. Czechowski napisał(a):

> [...]
    > nadania + adnotacja na jego kopii, że rachunek został zrealizowany w taki to

    Chyba troche zmeczony juz jestem, bo nie do konca rozumiem. Jak w takim
    razie powinien wygladac rachunek wystawiany zleceniodawcy w przypadku
    rozliczenia bezgotowkowego?

    --
    Pozdrawiam - BbT

  • 4. Data: 2004-09-16 21:09:13
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-09-16, BbT <m...@z...one.pl> wrote:
    > Chyba troche zmeczony juz jestem, bo nie do konca rozumiem. Jak w takim
    > razie powinien wygladac rachunek wystawiany zleceniodawcy w przypadku
    > rozliczenia bezgotowkowego?
    IMO w przypadku rozliczeń bezgotówkowych rachunek jako taki nie jest
    potrzebny. Jest umowa, w której określono wielkość wypłaty, termin i sposób jej
    przekazania oraz jest protokół odbioru, w którym zleceniodawca potwierdza
    wykonanie zlecenia. To wystarczy.

    Ah, oczywiście w umowie powinien być punkt mówiący, że zleceniodawca płaci
    zleceniobioracy w terminie X dni od daty odebrania zlecenia. Jeżeli
    przypadkiem jest, że jest to "od daty wystawienia rachunku", no to wtedy
    baz rachunku się nie obejdzie. Proponuję wtedy wziąć ten sam wzór, co przy
    rozliczeniach gotówkowych i nie podpisywać pola o otrzymaniu gotówki. Ew.
    można poczynić adnotację (parafowaną przez obie strony), że kwota zostanie
    przekazana przelewem.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    http://blabluga.hell.pl/ksionszki/ - uaktualniane: 2004.09.16

  • 5. Data: 2004-09-17 14:43:38
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 16 Sep 2004 21:09:13 +0000 (UTC), "Artur R. Czechowski"
    <a...@h...pl> wrote:

> [...]
    >przekazania oraz jest protokół odbioru, w którym zleceniodawca potwierdza
    A jak umowa jest na dlugi okres i placone jest co miesiac, to jaki
    dokument ksiegowy bedzie widnial u zleceniodawcy? Ksero umowy co
    miesiac? Rachunek musi byc, jest na nim kwota brutto, netto, zusy,
    usy. Jak placone jest przelewem to pola "kwote ... otrzymalem" sie nie
    wypelnia a zleceniodawca sobie zaznaczy w tym miejscu to co bedzie
    potrzebowal. Np. "przelano na konto dnia ...".

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 6. Data: 2004-09-17 14:46:24
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-09-17, WAM <n...@n...nopl.pl> wrote:
    > A jak umowa jest na dlugi okres i placone jest co miesiac, to jaki
    > dokument ksiegowy bedzie widnial u zleceniodawcy? Ksero umowy co
    Fakt, o takiej sytuacji nie pomyślałem.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --