eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjerekrutacja na antypodach › rekrutacja na antypodach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfe
    ed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Immona" <c...@n...googlemailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: rekrutacja na antypodach
    Date: Tue, 17 Jan 2006 12:26:59 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 43
    Message-ID: <dqika7$mjk$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: auo129.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 7bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1137497223 23156 83.27.22.129 (17 Jan 2006 11:27:03
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Jan 2006 11:27:03 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:173087
    [ ukryj nagłówki ]

    Bedzie to egzotyczny reportaz o tym, jak wyglada rekrutacja tam, gdzie
    ludzie chodza do gory nogami :)

    Wiekszosc rekrutacji odbywa sie przez agencje. Agencje nie ukrywaja zbyt
    dlugo nazwy klienta i nikt nie probuje sie bezposrednio kontaktowac z
    klientem, zanim nie doprowadzi do tego agencja - zastosowanie outsourcingu
    jest dla wszystkich jasne.

    Wszyscy odpisuja na wyslane zgloszenie, autoresponder natychmiast,
    zindywidualizowana odpowiedz nadchodzi pozniej. HRowiec wypowiada swoja
    opinie o CV, czasem daje rady, co na potrzeby tej konkretnej rekrutacji
    ulepszyc (np. ktora czesc doswiadczenia zawodowego bardziej rozwinac),
    dziekuje po otrzymaniu ulepszonego CV, zadaje kilka pytan bedacych wstepem
    do rozmowy kwalifikacyjnej. Jesli ogloszenie jest nieaktualne, a stanowisko
    obsadzone, rowniez to pisza uprzejmie dziekujac lub proponujac inne oferty
    ze swojej bazy. Na telefon sie umawiaja upewniajac sie, ze godzina
    odpowiada.

    W telefonach i korespondencji jest bardzo osobiste podejscie do czlowieka -
    np. pamietajac o 12h roznicy czasu potrafia napisac w odpowiedzi na mail
    wyslany o 23.30 "u Was musi byc juz pozno, dobrej nocy". Pamietaja o
    zgloszonej dacie wyjazdu, w dzien przed zycza dobrego lotu, piszac w dzien
    przeznaczony na pakowanie pisza, ze wiedza, ze musisz byc dzis busy.
    Umawiajac czlowieka na rozmowe kwalifikacyjna w dzien roboczy po przylocie,
    tlumacza sie, ze inaczej sie nie dalo, ze to optymalny termin i zeby
    wykorzystac poprzedni dzien na dobry odpoczynek.

    Wysylajac na umowiona juz rozmowe kwalifikacyjna w firmie docelowej,
    potrafia wyslac mailem kilka Kb porad - np. kilka slow przedstawiajacych
    osoby prowadzace rekrutacje, na jakie pytanie nalezy sie przygotowac, porade
    odnosnie tego, jak odpowiedziec w danym przypadku na pytanie o kase
    (przypuszczam, ze porady takie sa delikatne zanizone, bo oni pracuja
    przeciez dla klienta chcac dla niego wynegocjowac najkorzystniejszy uklad,
    ale podanie liczby daje orientacje odnosnie widelek, jakie mozna podac bez
    zblaznienia sie) oraz... bardzo szczegolowe porady dotyczace dojazdu
    wlacznie z opisem lokalizacji najlepszych miejsc parkingowych i oszacowaniem
    czasu dojazdu z miejsca, z ktorego sie bedzie jechalo.

    I to wszystko jest normalna praktyka, a nie wyjatkiem czynionym dla
    menedzera wyzszego szczebla, ktorego headhunter koniecznie chce zdobyc :)

    I.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1