PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie o okres wypowiedzenia

  • 1. Data: 2004-05-31 10:09:47
    Temat: pytanie o okres wypowiedzenia
    Od: "Piotrek" <p...@b...pl>

    Witam,

    Mam klopot z obleczeniem okresu wypowiedzenia.
    Przepracowalem w firmie A 4 lata i nabylem okres wypowiedzenia 3 miesiec.
    Zwolnilem sie z tej firmy i przeszedlem do firmy B gdzie pracowalem tylko
    rok i mialem tym samym 1 miesiac wypowiedzenia.
    Nastepnie zwolnilem sie z firmy B i wrocilem do firmy A (gdzie pracowalem
    wczesniej).

    Mija wlasnie rok pracy w firmie A i moje pytanie ile mam w koncu okresu
    wypowiedzenia jakbym chcial sie teraz zwolnic??

    Niektorzy mowie ze 4 lata ktore juz pracowalem w firmie A i dodatkowo 1 rok
    aktualnego zatrudnienia (to staz pracy w firmie A) to tak jakbym w sumie
    przepracowal ogolem 5 lat ciagielm czyli znowu mam 3 miechy czy moze jest to
    jakos inaczej ??

    salut
    Piotrek,

  • 2. Data: 2004-06-03 09:06:55
    Temat: Re: pytanie o okres wypowiedzenia
    Od: "Leokadia Rybczyńska" <l...@d...pl>

> [...]
    > wypowiedzenia jakbym chcial sie
    teraz zwolnic??

    > Niektorzy mowie ze 4 lata ktore juz pracowalem w

    salut
    > Piotrek,
    >
    > Odpowiedź:
    Okres wypowiedzenia umowy o pracę na
    czas nie określony jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego
    pracodawcy i wynosi:
    2 tygodnie , jeżeli był zatrudniony krócej niż 6
    miesięcy.
    1 miesiąc , jeżeli był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy.
    3
    miesiące , jeżeli co najmniej 3 lata. ( art. 36 Kodeksu Pracy)
    Do
    okresu zatrudnienia wlicza się pracownikowi okres zatrudnienia ,
    jeżeli zmiana pracodawcy nastąpiła na zasadach określonych w art 23 ze
    znaczkiem 1.
    Reasukując; nie sumuje się poprzedniego zatrudnienia ,
    więc " mija rok pracy" - 1 miesięczne wypowiedzenie.
    pozdrawiam
    Leoryb

  • 3. Data: 2004-06-04 19:41:43
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 03 Jun 2004 11:06:55 +0200, "Leokadia Rybczyńska"
    <l...@d...pl> zakodował:

    >Okres wypowiedzenia umowy o pracę na
    >czas nie określony jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego
    >pracodawcy i wynosi:
    [...]
> [...]
    [...]
    >Reasukując; nie sumuje się poprzedniego zatrudnienia ,
    >więc " mija rok pracy" - 1 miesięczne wypowiedzenie.

    A może podasz podstawę takiej interpretacji? Nigdzie nie ma wymogu
    ciągłości okresu zatrudnienia.
    Wyraźnie jest napisane "uzależniony od okresu zatrudnienia u danego
    pracodawcy", a nie od "ciągłego okresu zatrudnienia".
    Moim zdaniem liczy się w sumie okres zatrudnienia - niezależnie od
    ilości i długości przerw.

    >Do
    >okresu zatrudnienia wlicza się pracownikowi okres zatrudnienia ,
    >jeżeli zmiana pracodawcy nast?piła na zasadach okre?lonych w art 23 ze
    >znaczkiem 1.

    A to inna sprawa i dotyczy zupełnie innej sytuacji.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded