PracaGrupypl.praca.dyskusjeprośba o porade › prośba o porade
    From: "lgreg" <e...@a...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: prośba o porade
    Date: Wed, 4 Feb 2004 21:24:45 +0100
    Sender: e...@a...pl@pc154.dabrowa-gornicza.sdi.tpnet.pl

    Witam,
    Otrzymalem od pracodawcy zmiane warunkow umowy o prace. Ciekawostka - jest
    to porozumienie stron w ktorym strony zgadzaja sie na zmiane 2 pkt mojej
    umowy o prace. Punkty te dotycza zmiany stanowiska oraz wynagrodzenia.
    Spotykam sie z tego praktyka po raz pierwszy, znam wypowiedzenie
    zmieniajace, oddelegowanie na 3 miesiace itp ale Porozumienie Stron w takiej
    sprawie to dla mnie nowosc. Rozumiem intencje pracodawcy, chce
    natychmiastowej zmiany pomijajac wszelkie przyslugujace okresy wypowiedzen
    itp.
    Tylko jesli ma byc to porozumienie stron to jak dobrze rozumiem musze sie na
    nie zgodzic zeby zaczelo obowiazywac.
    I tu jest problem bo ja absolutnie nie chce sie zgodzic na nowe warunki ze
    wzgledu na:
    - stanowisko jest gorsze od aktualnie zajmowanego
    - moje dotychczasowe stała podstawa wynagrodzenie w nowej propozycji
    została w 1/4 zamieniona na premie uznaniowa. Czyli stałe wynagrodzenie
    zaproponowano mi mniejsze a premia uznaniowa miałaby byc do kwoty mojego
    dotychczasowego stalego wynagrodzenia. Wiadomo jak jest z premia uznaniowa -
    dotychczasowe wynagrodzenie obnizone by było o 1/4.
    Nie wiem co mam w tym wypadku robic, gdyz absolutnie propozycji nie przyjme,
    porozumienia nie podpisze. Gdyby to było wypowiedzenie zmieniajace wiadomo
    ze miałbym czas na pisemne nieprzyjecie propozycji w czasie połowy okresu
    wypowiedzenia i w konsekwencji to wypowiedzenie zmieniajace stałoby sie
    wypowiedzeniem pracy.
    W obecnej sytuacji nie wiem co mam zrobić,
    napewno nie chce juz pracowac u tego pracodawcy na nowych warunkach.
    Czy zaproponowane porozumienie stron po nieprzyjeciu przezemnie propozycji
    bedzie miało też moc wypowiedzenia umowy o pracę przez pracodawce,
    czy mam pisemnie odpowiedziec na złożona propozycje porozumienia stron,

    dodatkowe informacje:
    - praca w firmie 11 miesiecy,
    - umowa na czas nieokreslony,
    - pracodawca w ubiegłym roku notorycznie nie wypłacal w terminie
    wynagrodzeń (opoznienia do 2 miesięcy). Aktualnie wypłaty w terminie.

    Grzegorz