PracaGrupypl.praca.dyskusje › program absolwent

  • 1. Data: 2002-10-14 19:19:21
    Temat: program absolwent
    Od: "stavi" <s...@p...onet.pl>

    Mam takie pytanie: czy będąc w tej chwili studentem ostatniego roku studiów
    dziennych, które kończą się w marcu (4,5 letnie studia) można podjąć pracę
    bez utraty prawa do skorzystania z programu absolwent?
    Czy ma tu znaczenie okres i rodzaj umowy (umowa o pracę czy na zlecenie) i
    kiedy powinna się zakończyć?
    Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi.
    stavi

  • 2. Data: 2002-10-14 21:09:54
    Temat: Re: program absolwent
    Od: Tadeusz Studnik <t...@w...pl>

    W artykule <aof5at$kpa$1@news.onet.pl> stavi napisal(a):

> [...]
    > kiedy powinna się zakończyć?
    > Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi.

    <cytat>
    ...absolwencie - oznacza bezrobotnego... jezeli jest:
    a) absolwentem, ktory uczesczal w systemie dziennym do ponadpodstawowej
    oraz ponadgimnazjalnej szkoly publicznej lub niepublicznej o
    uprawnieniach szkoly publicznej albo do szkoly wyzszej,
    </cytat>
    Art.2. Obwieszczenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia
    24 stycznia 2001 r. Dz.U.2001 Nr 6 poz. 56

    O pracy piszą tylko odnosnie wieczorowych i zaocznych oraz w przypadku
    kursow zawodowych.
    Czyli mozesz pracowac do woli :)
    Jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi.

    Pozdrawiam,
    Tadeusz Studnik

  • 3. Data: 2002-10-15 09:29:07
    Od: "Krzysztof Gigiel" <k...@w...pl>

    Interesowałem się tym programem ostatnio. Teraz możesz pracować, ale jeśli
    będziesz chciał skorzystać z programu to musisz być zarejestrowanym jako
    bezrobotny.
    Nie możesz być bezrobotnym studiując dzienie.
    Absolwenetm jesteś rok od ukończernia szkoły.
    A bezrobotnym absolwentem jak nie masz wtedy pracy, więc to czy pracowałeś
    nie ma raczej znaczenia.
    Dla pewności wejdź sobie na strone www.1praca.gov.pl i się ich zapytaj, po
    paru dniach powinni odpowiedzieć.

    Zycze powodzenia,
    Krzysiek

  • 4. Data: 2002-10-15 13:51:18
    Od: "Muzzy" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gigiel" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Absolwenetm jesteś rok od ukończernia szkoły.
    > A bezrobotnym absolwentem jak nie masz wtedy pracy, więc to czy

    A moze cie mi powiedziec od kiedy jest sie absolwentem? Tzn od dnia obrony
    czy od 30.X tak jak jest to w legitymacji czy tez moze jakas inna data.
    Dzieki
    Muzzy

    P.S. Dzwonilem kiedys do dziekanatu ale pani nie potrafila mi odpowiedziec
    Muzzy

  • 5. Data: 2002-10-15 15:26:55
    Od: "Paweł Chałczyński" <c...@p...onet.pl>

    Nie bedzie juz absolwentem, tzn jezeli w przeciagu ostatniego roku przed
    skonczeniem studiow ktos pracowal na jakakolwiek umowe przez chociaz 1
    dzien, to nie otrzymuje statusu absolwenta i jest zwyklym bezrobotnym.

    Wiem bo sam bylem w takiej sytuacji (tzn miesiac przed skonczeniem studiow
    mialem niewielkie zlecenie) a kolega (byl rachmistrzem spisowym) i obaj
    dostalismy status "zwyklego bezrobotnego"

    --
    Pawel Chalczynski - c...@p...onet.pl

  • 6. Data: 2002-10-15 16:46:59
    Od: "Krzysztof Gigiel" <k...@g...pl>

    od daty uzyskania tytułu wpisanym w w dyplomie:

  • 7. Data: 2002-10-15 16:56:35
    Od: "Krzysztof Gigiel" <k...@g...pl>

    Tak ale jak ja byłem się rejestrować i wpisałem zatrudnienie na zlecenie a
    nie miałem na to żadnych dokumentów to kazano mi jeszce raz wypełniać
    zgłoszenie na bezrobotnego bez wykazywania prac poprzednich.
    Wniosek: można nie pisać do końca prawdy.
    Tylko z umową o prace jest gorzej bo po składkach ZUSowskich można pewnie
    łątwo dojść do prawdy. Więc polecam Staviemu umowe zlecenie. Pracodawca
    pewnie bedzie nawet z tego zadowolony, a jak poważnie myślisz o
    "absolwencie" to i tak Ci wszytsko jedno.

    Poza tym to pewnie co urząd pracy to inna interpreatcja.
    A właściwie jeśl to prawda to jakaś głupota. Jak ktoś nie pracował przez
    ostatni rok studiów to pewnie wogóle nie pracował, a tzn że ma blade pojęcie
    o pracy i biznesie. A to większe ryzyko że interes szlag trafi. Po prostu
    bzdura.
    Chyba zaczne pracować na czarno bo za rok kończe studia. :)

    Użytkownik "Paweł Chałczyński" <c...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:14292-1034695682@213.17.142.117...

  • 8. Data: 2002-10-18 14:33:25
    Od: "Krzysztof Gigiel" <k...@g...pl>

    sprawdziełm, niestety się zgadza. Oto to co mi odpisano z programu 1 praca:

    Witamy,

    zgodnie z ustawą o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu z 14.12.1994
    r. art. 2 pkt 1 (definicja absolwenta) status bezrobotnego absolwenta nie
    przysługuje osobom, które skończyły studia zaoczne lub wieczorowe i
    pracowały (na zlecenie lub umowę o pracę) przez ostatnich 12 miesięcy
    trwania studiów oraz takim (niezależnie od rodzaju studiów), które po
    skończeniu studiów/ szkoły podjęły zatrudnienie (na zlecenie, o dzieło,
    umowę o pracę).

    Prosimy pamiętać o tym, że program Pierwsza Praca jest skierowany przede
    wszystkim do absolwentów, którzy nie mają żadnego doświadczenia zawodowego.
    Dlatego pierwszeństwo w korzystaniu z oferty programu mają absolwenci,
    którzy jeszcze nie pracowali w ogóle.

    Z poważaniem,
    Zespół 1 Praca