PracaGrupypl.praca.dyskusjepracodawca zusu nie odprowadza › pracodawca zusu nie odprowadza
    From: Karmakoma <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: pracodawca zusu nie odprowadza
    Date: Sun, 28 Nov 2004 11:37:26 +0100

    witam,

    Zastanawiam się co robić. Mam umowę o pracę na czas określony (do końca
    grudnia, ale już wiem, ze dostanę na czas nieokreślony od stycznia).
    Pracodawca pensję regularnie wypłaca, ale.. nie płaci od lipca składek na
    zus. Przychodzą pisma z Zusu i Urzędu Skarbowego (też nie płaci) a on je
    wyrzuca do kosza. Dodam jeszcze (moze mieć to znaczenie), że pracodawca ma
    formę spółki akcyjnej.

    Gdyby nie płacił mi pensji w ogóle, wiedziałabym co zrobić - zgłosiłabym
    się do PIPu, ale co zrobić, jeśli płaci pensję regularnie, ale nie
    odprowadza składek i podatku??? Czy można mu coś zrobić? Jeśli tak to co?
    Czy w związku z tym, że nie odprowadza mogłabym się domagać odsetek od
    niego (część nie przekazywanych składek to w końcu moja przyszła
    emerytura)? Jest to dla mnie istotna sprawa, by załatwić to jak najszybciej
    (póki tam jeszcze pracuję), bo mam zamiar zmienić pracę w najbliższych
    miesiącach, a boję sie, że jak odejdę to już nic nie odzyskam.

    Drażni mnie to o tyle, że w razie wypadku i trafienia do szpitala szpital
    po pierwsze każe pokazać RMUA zanim do czegokolwiek przystąpi, a tu w RMUA
    same zera...

    Co robić? Proszę o rady...

    K.