PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca 'jak firma' zamiast na umowę o prac

  • 1. Data: 2004-03-16 00:06:25
    Temat: praca 'jak firma' zamiast na umowę o prac
    Od: "olo" <o...@i...pl>

    witajcie,

    zastanawiam się nad zmianą pracy.

    nowy pracodawca sugeruje pracę 'jako firma' zamiast umowy o prace na czas
    nieokreslony. mój pomysł to:
    - zakładam działalność,
    - podpisuję umowę o współpracy na czas nieokreslony,
    - umawiam się na wynagrodzenie 5000brutto miesięcznie i rozumię że na te
    pieniądze wystawiam faktury mojemu pracodawcy.
    - w umowie zastrzega sobie 26 dni wolneogo w ciagu roku (jak urlop w umowie
    o pracę)

    czy dobrze kalkuluję, że jeśli nie jestem VATowcem to do ręki dostaję te
    5000 pln i z tego płacę:
    - 600 pln zusu z kawałkiem
    - około 300pln na 3ci filar co podobno jest już w miare przyzwoitą składką

    ..i zostaje mi ponad 4000tys do ręki, czyli w porównaniu z umową o pracę
    gdzie dostałbym 3335pln mam o prawie 1000PLN więcej??

    skoro powyżej jest niezaprzeczalny atut tego rodzaju współpracy to jkaie
    minusy niesie ze sobą taki rodzaj umowy?
    traci się jakieś osłony socjalne?

    diękuję za wszelkie komentarze

    --
    Marek Nowak
    BookService team.

    i...@B...pl
    GG: 5182437
    www.BookService.pl

  • 2. Data: 2004-03-16 14:52:07
    Temat: Re: praca 'jak firma' zamiast na umowę o prac
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    Użytkownik olo napisał:

    > skoro powyżej jest niezaprzeczalny atut tego rodzaju współpracy to jkaie
    > minusy niesie ze sobą taki rodzaj umowy?
    > traci się jakieś osłony socjalne?

    po 1. Musi ci sie udac podpisac umowe w ktorej zagwarantuja ci dni wolne
    (26) po 2. A pomysl co sie stanie jak np zachorujesz...po 3. zdaje sie
    ze nie ma wtedy zadnych terminow w wypadku zwolnienia...

    to tak tylko na zdrowy rozum napisalem, nie do konca od strony
    praktycznej, moze ktos sprostyuje jakby bylo zle...

    --
    GideoN

    Usun [NO_SPAM] z adresu aby napisac do mnie

  • 3. Data: 2004-03-16 14:52:22
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-16 01:06, osoba przedstawiająca się jako "olo" napisała co
    następuje:

    > - w umowie zastrzega sobie 26 dni wolneogo w ciagu roku (jak urlop w umowie
    > o pracę)

    Nie zastrzega się. Jak się zastrzeże to może zajść domniemanie stosunku
    pracy i oboaj (Ty i pracodawca) możecie dostać po kieszeni.

    > ..i zostaje mi ponad 4000tys do ręki, czyli w porównaniu z umową o pracę
    > gdzie dostałbym 3335pln mam o prawie 1000PLN więcej??

    No... zgubiłeś jeszcze ponad 800 podatku dochodowego :)

    > skoro powyżej jest niezaprzeczalny atut tego rodzaju współpracy to jkaie
    > minusy niesie ze sobą taki rodzaj umowy?
    > traci się jakieś osłony socjalne?

    Za zwolnienie dostaniesz grosze. Zamiast tych 2,5-3 kzł w pracy zapłacą
    Ci niecały tysiąc (w ujęciu miesięcznym).

    Pozdrawiam

    BTW: A nie lepiej z VAT?

    --
    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\

  • 4. Data: 2004-03-17 18:30:22
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    olo <o...@i...pl> napisał(a):

    > nowy pracodawca sugeruje pracę 'jako firma' zamiast umowy o prace na czas
    > nieokreslony. mój pomysł to:

    Dla mnie taka umowa to ze strony pracodawcy szukanie pracowników
    z wysokim porożem. "Pracodawca" ma taniego zleceniobiorcę, któremu jeszcze
    często wypali na plecach zakaz konkurencji, a "pracownikowi" taka działalność
    odbije się czkawką prędzej czy później - najdalej przy przejściu na emeryturę.

    Marek

  • 5. Data: 2004-03-17 18:51:26
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    Użytkownik " Marek" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    działalność
    > odbije się czkawką prędzej czy później - najdalej przy przejściu na

    A dla mnie taka umowa to jedyne sensowne i uczciwe rozwiązanie.
    Na porost poroża ma wpływ brak potrzebnych umiejętności a nie forma umowy.
    Ja pracuje tak od 5 lat i sobie bardzo chwale.
    A tą obawą o przyszłą emeryture to też mnie szczerze rozśmieszyłeś.
    Mam poważne wątpliwości czy ZUS jeszcze 2 lata wytrzyma a ty każesz
    człowiekowi emerytury doczekać.

    andrzej

  • 6. Data: 2004-03-17 22:24:35
    Od: "Zbigniew K" <z...@i...pl>

    Użytkownik "olo" <o...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > GG: 5182437
    > www.BookService.pl
    >

    > Nie mysl, ze jakikolwiek pracodawca chce tobie zrobic lepiej co jest
    rownoznaczne, ze sobie gorzej. Dopuki nie bedziesz mial wypadku albo
    powaznie nie zachorujesz byc moze bedziesz zadowolony! Ewentualnie co
    zrobisz jak firma ci nie zaplaci za fakture? W sadzie gospodarczym ja
    zaskarzysz, czy wezmiesz firme sciagajaca dlugi?
    W sumie wiecej jest przeciw niz za. Ale jak nie masz innej mozliwosci to nie
    ma o czym gdybac!