PracaGrupypl.praca.dyskusjepoziom zycia w irlandii - jestem w szoku ;-o › poziom zycia w irlandii - jestem w szoku ;-o
    From: "chlodny_" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: poziom zycia w irlandii - jestem w szoku ;-o
    Date: Thu, 17 Apr 2003 16:51:10 +0200

    wczoraj przez zupelny przypadek trafilem w tv na program o panstwach
    stowarzyszonych w UE - odcinek byl poswiecony irlandii

    przedstawiona przecietna rodzine irlandzka w tzw. nizszej klasy sredniej

    ona - policjantka - 2400 Euro/mc
    on - nauczyciel akademicki - 2000 Euro/mc

    maja 2 malych dzieci - trzecie w drodze
    mieszkaja pod dublinem w blizniaku ktory wzieli na kredyt - 30 lat
    maja 2 samochody - kilku letniego golfa i 15 letnia mazde

    w sumie zarabiaja 18 tys zl
    a wydatki to m.in
    splata domu - 1000 e/mc
    media - 800 e/mc
    jedzenie - 1000 e/mc (zadnych kompromisow - jedza to na co maja ochote)
    ubezp. med. - 180 e/mc
    inne wydatki, utrzymanie samochodow etc.

    w sumie po zbilansowaniu - wyszlo ze wydaja 13 tys zl co w ostatecznym
    rozrachunku oznacza ze zostaje im okolo 5 tys zl mc oszczednosci....

    ...niezle jak na nizsza klase srednia.... a dodam ze spedzaja 2 razy do roku
    wakacje obowiazkowo za granica - np. na majorce - 5 osobowa rodzine (bo sie
    powiekszy) kosztowac ta przyjemnosc bedzie 3000 euro za 2 tyg pobyt

    dla przykladu polska rodzina "nauczycielsko/policyjna" zakladajac ze ona nie
    dorabia udzielajac korepetycji a on nie bierze lapowek zamiast mandatow moze
    sobie pozwolic na ...... nie, w zasadzie na nic sobie nie moze pozwolic....

    .....ale nie martwcie sie - wejdziemy do UE, bezrobocie gwaltownie spadnie -
    co prawda miejsc pracy nie przybedzie ba nawet moze ubyc, ale setki tysiecy
    polakow wyemigruja...... ja wiedzialem ze tak bedzie, ja wiedzialem.... ;-)

    chlodny_