PracaGrupypl.praca.dyskusje › podnoszenie kwalifikacji

  • 1. Data: 2004-12-28 20:41:55
    Temat: podnoszenie kwalifikacji
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Czesc,

    W ramach tego, ze za 3 dni rozpocznie sie nowy rok wzielo mnie na
    przemyslenia zwiazane z moim zawodem i ewentualna kariera.

    Pracuje jako programista w znanej firmie, w swoim CV mam jeszcze jedna taka
    znana firme, wiec na dotychczasowa prace i 'kariere' nie narzekam.
    Interesuja mnie natomiast szkolenia. Zastanawiam sie czy osoba piszaca dosc
    duze systemy w technologii OpenSource (PHP, Perl, C++, MySQL, PostgreSQL
    itp) ma szanse na zrobienie szkolen, kursow itp faktycznie podnoszacych
    kwalifikacje?

    Na poziom SQLa i znajomosci teorii baz danych nie narzekam, ale podejrzewam,
    ze z zakresu inzynierii oprogramowania, projektowania systemow itp moglabym
    sie jeszcze wiele nauczyc.

    Bede wdzieczna za wszelkie sugestie.

    Pozdrawiam,

    Kania

  • 2. Data: 2004-12-28 20:54:42
    Temat: Re: podnoszenie kwalifikacji
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cqsgch$4b8$1@news.onet.pl Kania
    <k...@p...onet.pl> pisze:

    > Zastanawiam sie czy osoba piszaca
    > dosc duze systemy w technologii OpenSource
    A ja zastanawiam sie co to jest technologia Open Source ;)

    Jotte

  • 3. Data: 2004-12-28 21:15:50
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    > W wiadomości news:cqsgch$4b8$1@news.onet.pl Kania

    > A ja zastanawiam sie co to jest technologia Open Source ;)

    'Otwarte Zrodlo' technologia, w ktorej masz dostep do zrodel aplikacji,
    ktorych uzywasz. Do kazdego z tego produktow jest osobna licencja, ktora
    dokladnie opisuje na jakich warunkach mozna jej uzywac zarowno do celow
    non-profit, jak i komercyjnych.

    Kania

  • 4. Data: 2004-12-28 21:33:48
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cqsic5$5qf$1@news.onet.pl Kania
    <k...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > ktorych uzywasz. Do kazdego z tego produktow jest osobna licencja, ktora
    > dokladnie opisuje na jakich warunkach mozna jej uzywac zarowno do celow
    Dzięki, ale zawsze myslałem, ze Open Source to sposób
    dystrybucji-udostępniania-licencjonowania oprogramowania, zwany inaczej free
    software. Podobnie jak GPL na przykład.
    A technologia na bazie której tworzy się szeroko pojęte oproramowanie to
    może być np. .net, .asp, atm itp.

    Jotte

  • 5. Data: 2004-12-28 22:07:08
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    podejrzewam,
    > ze z zakresu inzynierii oprogramowania, projektowania systemow itp

    Z moich obserwacji wynika że popularne kursy są dla adeptów sztuki, a
    nie dla osób tak zaawansowanych jak Ty. Twoje miejsce w takich kursach widzę
    jedynie jako prowadząca takowe szkolenia.
    W kwestii szkoleń specjalistycznych - tu jest odrobinę inaczej.
    Znajomość inżynieri i projektowania może być prze Ciebie wykorzystana jeżeli
    widzisz miejsce dla ich zastosowania, jeżeli czujesz że to może cokolwiek Ci
    pomóc. Jeżeli codziennie zajmujesz się modyfikacjami i korektami do systemu
    (koresisz :-) to szkoda Twojej energii, bo wiedzy nie wykorzystasz. Za to
    możesz awansować jako kierownik projektu :) Ale licz się z ogromnymi
    kosztami - np. szkolenia IBM z zakresu AS/400 idą w tysiące USD za
    szkolenie. Na takich szkoleniach ugruntujesz swoją wiedzę, i dowiesz się
    jaką nazwę nosi to coś co od dawna znasz i wykorzystujesz.
    Reasumując - programistów w PL rzadko wysyła się na szkolenia
    specjalistyczne - ewentualnie wymienia się na nowych (taniej). Programiści
    mają otwarte umysły, i szkolenie ma sens jeżeli wdrażają się w nowy
    system/platformę lub tworzą nowy system od podstaw (tu opanowanie teorii
    projektowania systemów się kłania). Pogłębienie wiedzy odbywać się może
    nawet przy piwie :)

    Tak się składa że sam mam podobny problem, bo wszędzie pytają mnie o
    ukończone kursy i szkolenia, a ja nie posiadam zbyt wielu dokumentów
    potwierdzających ukończenie takowych.

    Pozdrrr... Reksio

  • 6. Data: 2004-12-28 22:51:47
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > software. Podobnie jak GPL na przykład.
    > A technologia na bazie której tworzy się szeroko pojęte oproramowanie to

    Hmmm... to na jakiej bazie powstalo PHP (poza tym, ze u podstaw lezy C)?
    Odkad pamietam nazywano to technologia OpenSource...

    Kania

  • 7. Data: 2004-12-28 23:03:41
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Reksio" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Z moich obserwacji wynika że popularne kursy są dla adeptów sztuki, a
    > nie dla osób tak zaawansowanych jak Ty. Twoje miejsce w takich kursach
    widzę
    > jedynie jako prowadząca takowe szkolenia.

    To za pol roku, jak na obecnych studiach skoncze wyklad subspecjalizacyjny z
    psychoedukacji (czyli po ludzku tworzenie i prowadzenie szkolen).

> [...]
    > szkolenie. Na takich szkoleniach ugruntujesz swoją wiedzę, i dowiesz się
    > jaką nazwę nosi to coś co od dawna znasz i wykorzystujesz.

    Znam to ze studiow :) Moja praca to TFU(!!!)rcze poprawianie kodu juz
    istniejacego i dzialajacego oraz na tworzeniu nowych projektow, gdzie sama
    sobie jestem sterem, zeglarzem, okretem... eee... tzn projektantem,
    programista i testerem :)

    > Tak się składa że sam mam podobny problem, bo wszędzie pytają mnie o
    > ukończone kursy i szkolenia, a ja nie posiadam zbyt wielu dokumentów
    > potwierdzających ukończenie takowych.

    No tak... Mnie nie pytaja, bo historie pracy mam calkiem niezla i ilosc
    zrealizowanych projektow calkiem duza. Ale czasami czuje niedosyt wiedzy,
    zwlaszcza, gdy staje oko w oko z jakims problemem, ktory nie nalezy do
    najprostszych. Wtedy mam wrazenie, ze jakis kurs czy szkolenie zatkalyby
    luke, ktora wydaje mi sie, ze przeszkadza w szybkim rozwiazaniu problemu.
    Ale moze to tylko wrazenie?

    Kania

  • 8. Data: 2004-12-28 23:16:48
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cqso02$bfb$1@news.onet.pl Kania
    <k...@p...onet.pl> pisze:

    > Hmmm... to na jakiej bazie powstalo PHP (poza tym, ze u podstaw lezy C)?
    > Odkad pamietam nazywano to technologia OpenSource...
    Technologia to proces (w tym narzędzia) produkcji, a nie sposób
    dystrybucji - dlatego się czepiłem.
    No ale dobra, to szczegół, zostawmy to.

    Jotte

  • 9. Data: 2004-12-30 17:56:15
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-12-28, Kania <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Na poziom SQLa i znajomosci teorii baz danych nie narzekam, ale podejrzewam,
    > ze z zakresu inzynierii oprogramowania, projektowania systemow itp moglabym
    > sie jeszcze wiele nauczyc.
    Tutaj co najwyżej studia na dobrej uczelni. Kursów z tego nikt nie robi.
    Ewentualnie sensowna literatura.

    Pozdrawiam
    Czesiu

    PS. Mam ten sam dylemat. Pracodawca poprosił mnie o określenie moich
    oczekiwań co do szkoleń w przyszłym roku. Kilka by się znalazło,
    ale wszystkie raczej poza profilem działalności firmy...
    --
    "Nasz bohater często siada przed komputerem i myśli"
    recenzja http://czat.zlotemysli.pl/

  • 10. Data: 2004-12-30 17:59:39
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-12-28, Reksio <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > idą w tysiące USD za szkolenie. Na takich szkoleniach ugruntujesz swoją
    > wiedzę, i dowiesz się jaką nazwę nosi to coś co od dawna znasz
    Mogłbyś rozwinąć powyższy akapit? Bo albo poplątałeś różne zagadnienia, albo
    pleciesz bzdury, albo ja czegoś nie rozumiem :)
    A konkretnie - co wspólnego znajomość AS/400 ma z programowaniem?

    > Pogłębienie wiedzy odbywać się może nawet przy piwie :)
    To prawda :)

    > Tak się składa że sam mam podobny problem, bo wszędzie pytają mnie o
    > ukończone kursy i szkolenia, a ja nie posiadam zbyt wielu dokumentów
    > potwierdzających ukończenie takowych.
    Przedstaw kopie faktur, jakie wystawiłeś za przeprowadzone szkolenia :)
    Kurczę, szkoda, że sam wcześniej na to nie wpadłem :)

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Na twardzielu dioda gore