PracaGrupypl.praca.dyskusje › pensja i prowizja

  • 1. Data: 2005-05-03 09:31:07
    Temat: pensja i prowizja
    Od: "veilchen" <r...@i...net.pl>

    witam,
    mam pewien problem.. pracuje w duzej firmie produkcyjno-handlowej, w
    najblizszym czasie pojawia sie pierwsze efekty mojej pracy i szef
    zaproponowal mi abym otworzyl wlasna dzialalnosc gospodarcza i prowizje od
    sprzedazy wlasnie fakturowal przez siebie.. a nadal normalnie bedac na
    etacie zarabial podstawowa pensje,
    jakie jest Wasze doswiadczenie w tej sprawie? czy widzicie jakies
    zagrozenia? bo z tego co wiem to bede musial sam sobie oplacac ubezpieczenie
    zdrowotne.
    czy nie ma tu sprzecznosci interesow (chodzi o konkurencje), ze wlasciwie za
    to samo co robie w firmie bede wystawiac fakture? co mozecie poradzic?
    pozdrawiam
    veilchen

  • 2. Data: 2005-05-03 10:18:25
    Temat: Re: pensja i prowizja
    Od: Piotr <a...@a...mil.pl>

    veilchen wrote:

    > jakie jest Wasze doswiadczenie w tej sprawie? czy widzicie jakies
    > zagrozenia?

    Nie jestem pewien czy ktoś się nie doczepi że _jednocześnie_ macie z szefem
    podpisaną umowę o pracę i rozliczacie się fakturami - podobno są jakieś
    ograniczenia ale może ktoś bardziej obeznany w przepisach się wypowie.
    Napewno nie będziesz mógł rozliczać się podatkiem liniowym.

    > bo z tego co wiem to bede musial sam sobie oplacac
    > ubezpieczenie zdrowotne.

    to niecałe 200PLN/miesiąc, chyba że nie będziesz zatrudniony na etacie to
    wtedy pełna składka na ZUS - ok. 700PLN

    > czy nie ma tu sprzecznosci interesow (chodzi o konkurencje), ze wlasciwie
    > za to samo co robie w firmie bede wystawiac fakture? co mozecie poradzic?

    Co poradzić? To zalezy od konkretnej sytuacji, jeśli współpraca z firmą
    dobrze się układa, nie mam problemów z płatnościami a w grę wchodzą duże
    kwoty prowizji to może być dobra propozycja. Zresztą w ogólnym przypadku,
    czym więcej zarabiasz to bardziej opłacalne jest przejście z etatu na
    samozatrudnienie.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2005-05-03 10:29:54
    Od: "veilchen" <r...@i...net.pl>

    dziekuje za odpowiedz...

> [...]
    > ograniczenia ale może ktoś bardziej obeznany w przepisach się wypowie.
    > Napewno nie będziesz mógł rozliczać się podatkiem liniowym.

    no chyba, ze inny bedzie moj zakres obowiazkow na etacie w firmie a za co
    innego (inny rodzaj obowiazkow bede fakturowac przez swoja firme), opieram
    te teze na wlasnym doswiadczeniu i zwyklej logice... ale moge sie mylic :)))
    bo jestem totalna noga z podatkow itd. :)

> [...]
    > kwoty prowizji to może być dobra propozycja. Zresztą w ogólnym przypadku,
    > czym więcej zarabiasz to bardziej opłacalne jest przejście z etatu na

    wspolpraca rozwija sie dobrze, nawet bardzo dobrze... perspektywy tez sa
    dosyc interesujace... ale... jest jedno ale... w tym przypadku nie bede miec
    za bardzo kosztow, poniewaz auto mam sluzbowe i telefon tez..
    praktycznie pracowac bede caly czas w biurze, korzystac ze sprzetu biurowego
    itd. a tylko rozliczac sie poza pensja (chodzi o prowizje) poprzez swoja
    dzialalnosc...
    pozdrowienia
    veilchen