PracaGrupypl.praca.dyskusje › okres wypowiedzenia itd.

  • 1. Data: 2002-11-15 22:00:48
    Temat: Re: okres wypowiedzenia itd.
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl>

    leo <w...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Mam umowę z pracodawcą na okres 2 miesięcy. Jak długi okres wypowiedzenia
    > mnie obowiązuje jeśli postanowiłem zakończyć karierę w tym zakładzie? A może
    > jest jakaś oficjalna bądź zwyczajowa formuła jaką powinienem zamieścić na
    > wypowiedzeniu?
    > Dzięki za wszystkie w miarę poważne podpowiedzi.:)

    Wiesz, z tego co wyczytalem na grupie przy okazji podobnych pytan, okres
    wypowiedzenia w przypadku umowy na czas okreslony trwa tyle ile umowa, i
    zaczyna sie wraz z jej rozpoczeciem ;)
    Tj, jesli nie masz w umowie klauzuli o terminie wypowiedzenia, oznacza to, ze
    musisz dotrwac do konca (chyba, ze nie dostaniesz w terminie wynagrodzenia).
    Natomiast, z kolei ty, mozesz byc zwolniony dyscyplinarnie.
    pozostaje ci odcierpiec, lub dogadac sie z pracodawca o wczesniejsze
    rozwiazanie umowy.

    pozdr
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-11-17 21:05:52
    Od: "Claris" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:ar3qqg$mnq$1@news.gazeta.pl...

    Jezeli umowa na czas okreslony jest zawarta na czas krotszy niz 6 miesiecy
    to nie moze byc wypowiedziana inaczej jak za porozumieniem stron lub w
    trybie z art. 52 KP [dyscyplinarnie przez pracodawce]. Jezeli wiec nie
    dogadasz sie z pracodawca to takiej umowy nie mozesz wypowiedziec. No chyba,
    ze porzucisz prace, albo pracodawca nie wywiaze sie z warunkow umowy [np.
    nie zaplaci ci pensji] - no ale to juz inna bajka...

    --
    Claris /ona/ z Wrocławia
    c...@w...pl

  • 4. Data: 2002-11-18 00:02:34
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 17 Nov 2002 22:05:52 +0100, "Claris" <c...@w...pl>
    zakodował:

    >to nie moze byc wypowiedziana inaczej jak za porozumieniem stron lub w

    Porozumienie stron, to nie wypowiedzenie.

    >trybie z art. 52 KP [dyscyplinarnie przez pracodawce]. Jezeli wiec nie

    Albo w trybie art. 55 PK [dyscyplinarnie przez pracownika]

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775