PracaGrupypl.praca.dyskusje › odszkodowanie zus - wypadek w pracy

  • 1. Data: 2007-05-14 10:01:11
    Temat: odszkodowanie zus - wypadek w pracy
    Od: "news.tpi.pl" <s...@p...fm>

    witam

    taki problem - miałem w trakcie jazdy samochodem na szkolenie wypadek,
    wjechał do mnie gość poleciałem do tyłu (złamał mi się fotel) w związku z
    tym byłem leczony, nie brałem chorobowego, lekarz orzecznik z pzu przyznał
    mi 2% odszkodowania natomiast ZUS 0%

    mam pytanie czy odwoływać się od decyzji ZUS a jeżeli tak to jak uzasadnić
    swoje odwołanie, czy powołać się na orzecznika z PZU ? czy może wgóle nie
    warto walczyć z tym złodziejem zusem.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-05-14 17:58:28
    Temat: Re: odszkodowanie zus - wypadek w pracy
    Od: "news.onet.pl" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "news.tpi.pl" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > swoje odwołanie, czy powołać się na orzecznika z PZU ? czy może wgóle nie

    od każdej decyzji można, a czasem nawet trzeba się odwołać. To że orzecznik
    PZU uznał Ci 2% uszczerbku na zdrowiu możesz podnosić podczas rozprawy
    przeciwko ZUS jako argument przemawiajacy na Twoją korzyść. Sąd może ale nie
    musi tego wziąć po uwagę.

    P.S.
    Przeciwko ZUS trzba występować do sądu - to Twój obywatelski obowiązek.

    Podrawiam i
    życzę powodzenia

  • 3. Data: 2007-05-14 19:37:48
    Od: "MoJoRa" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > swoje odwołanie, czy powołać się na orzecznika z PZU ? czy może wgóle nie

    Hmmm... Odwoływać się można... ale diabeł tkwi w szczegółach.

    Na pierwszy rzut oka:
    to nie był wypadek w pracy, tylko wypadek w drodze do pracy. Ta subtelna
    różnica powoduje, że odszkodowanie z ZUSu Ci się po prostu nie należy. Żeby
    wypadek uznać za wypadek przy pracy musiałbyś przekroczyć próg budynku lub
    znaleźć się na piętrze, na którym mieści się Twoje biuro. Droga na szkolenie
    to nie biuro. Jest jednak jeden wyjątek: podróż służbowa... Jeśli dostałeś
    plecenie wyjazdu służbowego na to szkolenie, to wówczas szczególna ochrona
    obejmuje cię już od momentu wyjścia z domu.

    No i nie zapominaj, że aby uznać zdarzenie za wypadek przy pracy muszą być
    spełnione 3 warunki: nagłe zdarzenie, wywołane przyczyną zewnętrzną i
    powodujące uszczerbek na zdrowiu (lub śmierć).

    MoJoRa

  • 4. Data: 2007-05-15 05:04:03
    Od: "news.tpi.pl" <s...@p...fm>

    oczywiście w tym dniu miałem delegacje służbową, i wypadek jest uznany jako
    wypadek w pracy

    Na orzeczeniu które dostałem pisze że mogę się odwołać jedynie do zusu, więc
    jak to jest ?

    no i czy wogóle warto

  • 5. Data: 2007-05-15 16:28:07
    Od: "MoJoRa" <m...@p...onet.pl>

    Odwołuj się... Idź nawet do Sądu, jeśli będzie taka potrzeba... bo Sądy z
    reguły są po stronie pracownika, a nie ZUSu, o czym świadczy liczba wyroków
    rozstrzygających na korzyść pracownika. Moim zdaniem szanse masz duże.

    MoJoRa

  • 6. Data: 2007-05-16 09:22:24
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "MoJoRa" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > to nie był wypadek w pracy, tylko wypadek w drodze do pracy.

    Jesteś pewien? Gdzieś mi się kiedyś obiło o uszy, że droga
    z pracy i do pracy jest traktowana podobnie jak pobyt w pracy.
    Może przepisy się zmieniły?
    Miroo

  • 7. Data: 2007-05-16 10:37:09
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-05-16 11:22 [Miroo] napisał(a):

    > Jesteś pewien? Gdzieś mi się kiedyś obiło o uszy, że droga
    > z pracy i do pracy jest traktowana podobnie jak pobyt w pracy.
    > Może przepisy się zmieniły?

    Zmieniły. 2 albo i 3 lata temu.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 8. Data: 2007-05-16 10:44:21
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 16 May 2007 12:37:09 +0200, Pe.Ka napisał(a):

    > Zmieniły. 2 albo i 3 lata temu.

    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=wypadek+w+drodze
    +do+pracy&btnG=Szukaj&lr=lang_pl

    --
    Herald

    "Nigdy nie mów nigdy"

  • 9. Data: 2007-05-16 11:19:08
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-05-16 12:44 [Herald] napisał(a):

    > http://www.google.pl/search?hl=pl&q=wypadek+w+drodze
    +do+pracy&btnG=Szukaj&lr=lang_pl

    Widzę, że nawet 4 ;-) Czas leci...

  • 10. Data: 2007-05-16 19:53:06
    Od: "MoJoRa" <m...@p...onet.pl>

    > Jesteś pewien? Gdzieś mi się kiedyś obiło o uszy, że droga
    > z pracy i do pracy jest traktowana podobnie jak pobyt w pracy.
    > Może przepisy się zmieniły?

    Tak, zmieniły się. Z wypadku w drodze do pracy nie należy się odszkodowanie,
    a jedynie wypłata chorobowego 100%.

    MoJoRa