PracaGrupypl.praca.dyskusje › obowiazki wynikajace z umowy i rozwiazanie umowy

  • 1. Data: 2007-03-23 14:16:27
    Temat: obowiazki wynikajace z umowy i rozwiazanie umowy
    Od: m...@o...pl

    Chcialbym przedstawic swoja sytuacje zwiazana z praca i czy Ktos mi
    moze doradzic co mam z tym zrobic i czy to jest zgodne z kodeksem
    pracy.
    W pazdzierniku ubieglego roku dostalem umowe o prace na trzy
    miesiace,wygasla ona z dniem 31 grudnia.Nastepna umowa obowiazuje mnie
    dopiero od 8 stycznia 2007 na okres 6 miesiecy.W umowie tej nic nie
    bylo wspomniane ze mam dokladac ze swoich pieniedzy a potem firma
    bedzie za to zwracala na podstawie faktur.A niestety za kazdym razem
    jak dzwonilem do firmy w sprawie srodkow zeby wyjechac do pracy
    slyszalem ze mam wykladac ze swoich.Nie dostalem naleznego mi
    wynagrodzenia za miesiac styczen,luty i marzec napewno tez ich nie
    dostane.Wiem ze nie byly tez placone skladki ZuS.
    Dnia 21 marca dostalem pismo z firmy o wypowiedzeniu umowy
    obowiazujacej od 08.01.2007 dp 08.06.2007 z dniem z dniem 16 stycznia
    z racji likwidacji stanowiska z zachowaniem dwu tygodniowego okresu
    wypowiedzenia z data podpisane na pismie 13.03.2007.Spojrzcie na
    daty(ja sie nie pomylilem takie tam istnieja). Co mam zrobic w zwiazku
    z tym?Nic o tym nie wiedzialem.

  • 2. Data: 2007-03-24 21:38:48
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    m...@o...pl nabazgrolił na ekranie:
> [...]
    > wypowiedzenia z data podpisane na pismie 13.03.2007.Spojrzcie na
    > daty(ja sie nie pomylilem takie tam istnieja). Co mam zrobic w zwiazku

    /btw. to była umowa o pracę? -> tylko chcę się tak upewnić/.

    Po pierwsze wypowiedzenie liczy się od momentu kiedy otrzymałeś /czyt.
    zaznajomiłeś się z jego treścią/.
    Po drugie, przypuszczam, że umowa ta była zawarta na czas określony na okres
    krótszy niż 6 miesięcy, czyli nie ma możliwośc wypowiedzenia jej.
    Pracodawca nie mógł jej wypowiedzieć. Jedynie taką umowę można rozwiązać
    bez wypowiedzenia w razie naruszenia ciężkich obowiązków
    pracownika/pracodawcy albo za porozumieniem stron.

    Co do nieotrzymania pensji -> zgłoś się z tym do PIP.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --