PracaGrupypl.praca.dyskusje › nizszy zus dla rozpoczynajacych dzialalnosc

  • 1. Data: 2009-01-18 22:07:46
    Temat: nizszy zus dla rozpoczynajacych dzialalnosc
    Od: "takzwany" <t...@z...pl>

    Kiedyś słyszałem o obniżonej stawce Zus przy zakładaniu po raz pierwszy
    swojej własnej firmy, potem o tym ucichło, a dziś gdy jestem tym
    zainteresowany nie mogę nic znaleźć i podobno to już znieśli?

  • 2. Data: 2009-01-18 22:28:56
    Temat: Re: nizszy zus dla rozpoczynajacych dzialalnosc
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    takzwany pisze:
    > Kiedyś słyszałem o obniżonej stawce Zus przy zakładaniu po raz pierwszy
    > swojej własnej firmy, potem o tym ucichło, a dziś gdy jestem tym
    > zainteresowany nie mogę nic znaleźć i podobno to już znieśli?

    Jest. Aktualne stawki możesz wyszukać m. in. tutaj:
    http://msp.money.pl/kalkulatory_i_wskazniki/wskaznik
    i/ubezpieczenia/

    W skrócie: Płaci się standardową składkę zdrowotną, a ponadto tylko
    ubezpieczenie społeczne (aktualnie 104,58zł bez chorobowego).

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-01-19 08:31:26
    Od: "Jackare" <j...@...pl>

> [...]
    >
    > W skrócie: Płaci się standardową składkę zdrowotną, a ponadto tylko
    > ubezpieczenie społeczne (aktualnie 104,58zł bez chorobowego).

    Przez 24 miesiące i pod warunkiem że przez ostatnie 5 lat nie prowadziło się
    własnej DG

  • 4. Data: 2009-01-21 08:17:39
    Od: "syku" <s...@p...fm>

    > Przez 24 miesiące i pod warunkiem że przez ostatnie 5 lat nie prowadziło
    > się własnej DG

    I pod warunkiem że nie wystawisz faktury żadnemu z byłych pracodawców dla
    których pracowałeś w okresie 2 lat przed założeniem DG.

  • 5. Data: 2009-01-22 18:47:24
    Od: "Jackare" <j...@...pl>

    Użytkownik "syku" <s...@p...fm> napisał w wiadomości

    > I pod warunkiem że nie wystawisz faktury żadnemu z byłych pracodawców dla
    > których pracowałeś w okresie 2 lat przed założeniem DG.

    a czy w tej kwestii wiadome jest czy dotyczy to tylko podmiotowo byłego
    pracodawcy czy też musi być przedmiotowo związane z wcześniej pełnionymi
    obowiązkami, czyli np pan X był gdzieś kięgowym a potem założył na
    preferencyjnych warunkach DG i wystawił byłem pracodawcy fakturę np na
    usługi remontowe.

    Zapis bez uwarunkowań może być o tyle bez sensu że jeżeli ktoś otworzy sobie
    na preferencyjnych warunkach sklep, to nie będzie mógł nic sprzedać swoim
    byłym pracodawcom nawet jeżeli handluje sprzętem RTV a wcześniej pracował
    jako asystent zarządu.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2009-01-23 20:34:50
    Od: "syku" <s...@p...fm>

> [...]
    > sobie na preferencyjnych warunkach sklep, to nie będzie mógł nic sprzedać
    > swoim byłym pracodawcom nawet jeżeli handluje sprzętem RTV a wcześniej

    szczegóły na
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20051501248&type=2&name=D20051248.pdf
    z tego co widzę to dotyczy tylko tego samego rodzaju prac co prowadzona
    działalność (podobne obostrzenia są w przypadku gdybyś chciał skorzystać z
    podatku liniowego
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU20000140176 art 9a).

    Pozdrawiam