PracaGrupypl.praca.dyskusje › niewypłacony zasiłek chorobowy

  • 1. Data: 2003-02-10 20:38:32
    Temat: niewypłacony zasiłek chorobowy
    Od: "news-Wafd" <w...@p...gazeta.pl>

    Witam,
    Jak zmusić pracodawcę do wypłaty zasiłku chorobowego?
    Firma duża, prowadzi pracę eksportowe, a zasłania się
    trudnościami finansowymi i za okres 9 miesięcy zalega wobec
    mnie z płatnościami. Nie toczy się wobec firmy żadne postępowanie
    upadłościowe.
    Czy są jakieś przepisy regulujące tego typu sytuacje?
    Proszę o radę.
    Pozdrawiam.
    Ewelina

  • 2. Data: 2003-02-10 23:18:33
    Temat: Re: niewypłacony zasiłek chorobowy
    Od: "Smart Group" <s...@w...pl>

    hmmmm? chodzi Ci o wyplate zasilku za 9 miesiecy? to juz chyba nie
    pracodawca tylko ZUS... przynajmniej kiedys tak bylo ze od 35 dnia choroby
    zasilek byl placony z ZUS-u...
    pozdrawiam
    Basia
    Użytkownik "news-Wafd" <w...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:b292j1$sa9$1@atlantis.news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2003-02-11 06:41:51
    Od: "Ewelina" <k...@i...pl>

    Smart Group wrote:
    > hmmmm? chodzi Ci o wyplate zasilku za 9 miesiecy? to juz chyba nie
    > pracodawca tylko ZUS... przynajmniej kiedys tak bylo ze od 35 dnia
> [...]

    Zgadza się. Jeżeli firma jest mała i nie zatrudnia wielu pracowników, a w
    tym przypadku
    zasiłek wypłaca pracodawca, odejmując sobie w rozliczeniach z ZUS-em
    wypłacone
    wynagrodzenie chorobowe (właśnie te 35 dni) i zasiłek chorobowy (do 270
    dni).