PracaGrupypl.praca.dyskusje › nie wiem co mam zrobic

  • 1. Data: 2007-08-30 09:43:53
    Temat: nie wiem co mam zrobic
    Od: 3...@g...com

    WITAM ,pracuję na 3/4 etatu i mam umowe od 16,sierpnia do 30
    wrzesnia 07,moim problemem jest to iz jutro chciałam dac
    wypowiedzenie tylko własnie nie wiem jak mam to napisac bo nie wiem
    czy mogę napisac w trybie natychmiastowym,bez okresu wypowiedzenie,czy
    za porozumieniem stron .Mam lepsza oferte pracy z ktora moge podjac
    odrazu, a tu gdzie teraz pracuje wiem ze nie przedłużą mi
    umowy .prosze o pomoc moje gg4002066 lub 3...@w...pl
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-08-30 10:02:00
    Temat: Re: nie wiem co mam zrobic
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    3...@g...com pisze:
> [...]
    > za porozumieniem stron .Mam lepsza oferte pracy z ktora moge podjac
    > odrazu, a tu gdzie teraz pracuje wiem ze nie przedłużą mi

    1) jesli to nie jest umowa na okres probny, to nie mozesz jej
    wypowiedzieć, zostaje tylko porozumienie stran.
    2)
    http://kodeks-pracy.ovh.org/dzial-drugi/rozdzial-II/
    rozwiazanie-umowy-o-prace-za-wypowiedzeniem.html
    3) warto pamiętać, że w języku polskim stawia się przecinek za wyrazem,
    a nie przed.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2007-08-30 10:07:04
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > 3) warto pamiętać, że w języku polskim stawia się przecinek za wyrazem, a nie
    > przed.

    Oj nie stresuj dziewczyny. Widać, że to jest jeden z pierwszych postów. Jednakże
    od siebie Aniu dodałbym jeszcze propozycję, żebyś nie umieszczała swojego adresu
    e-mail w postach na grupie, bo nie opędzisz się od spamu.

    Lukasz

  • 4. Data: 2007-08-30 10:16:44
    Od: 3...@g...com

    czyli na to wyglada ze nie moge dac wypowiedzenia z dnia na dzien? a
    co do porozumienia stron to nie zawsze pracodawca wyraza na to zgode,
    a jak jest w przypadku wypowiedzenia w trybie natychmiastowym

  • 5. Data: 2007-08-30 11:58:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 30 Aug 2007 03:16:44 -0700, 3...@g...com wrote:

    >czyli na to wyglada ze nie moge dac wypowiedzenia z dnia na dzien? a
    >co do porozumienia stron to nie zawsze pracodawca wyraza na to zgode,
    >a jak jest w przypadku wypowiedzenia w trybie natychmiastowym

    A jakie masz podstawy do takiego wypowiedzenia?

    Widzisz, umowa to umowa, określa ona warunki współpracy i nie ma nic
    za darmo - jeśli Ty jesteś chroniona przed zwolnieniem Cię z dnia na
    dzień, to i pracodawca jest chroniony przed takim postepkiem z Twojej
    strony.
    Oczywiście, może Ci pójśc na rękę, ale nie musi.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 6. Data: 2007-08-30 18:04:19
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    Proponuję dogadać się z pracodawcą. Wiem że nie zawsze się da ale warto
    spróbować. Warto też pogrzebać i poszukać czy przypadkiem twój pracodawca
    nie naruszył w sposób poważny twoich praw. Może się da rozwiązać umowę bez
    wypowiedzenia.
    Jest jeszcze jedna możliwość. Polska to wolny kraj i nikt ci nie może kazać
    przychodzić do pracy. Jeśli zdecydujesz się na takie rozwiązanie to
    będziesz miała brzydkie świadectwo pracy i możesz zostać obciążona
    odszkodowaniem. Jeśli nowa praca jest o wiele bardziej atrakcyjna i dla
    nowego pracodawcy nie będzie przeszkadzać brzydkie świadectwo pracy to może
    warto zastanowić się nad takim rozwiązaniem.

  • 7. Data: 2007-08-30 19:13:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1188467033.255259.144930@r29g2000hsg.googlegrou
    ps.com
    3...@g...com <3...@g...com> pisze:

> [...]
    > wypowiedzenie tylko własnie nie wiem jak mam to napisac bo nie wiem
    > czy mogę napisac w trybie natychmiastowym,bez okresu wypowiedzenie,czy
    To zależy co to za umowa, a nie raczyłaś napisać.
    Jeśli to umowa o pracę na okres próbny to możesz ją wypowiedzieć; okres
    wypowiedzenia 1 tydzień (art. 34 pkt 2 KP)
    Jeśli to umowa o pracę na czas określony toniemożesz jej wypowiedzieć.
    Propozycję rozwiązania umowy za porozumieniem stron możesz złożyc zawsze,
    pracodawca nie musi jej, oczywiście, przyjąć (art. 30 §1 pkt 1 KP)
    Aby rozwiązać umowę w trybie art. 55 KP musisz mieć ważne powody i potrafić
    je udowodnić, bo możesz zostać pozwana o odszkodowanie (art. 61^1 KP).
    Możesz także po prostu przestać przychodzić do pracy, ale wówczas może być
    zastosowany art. 114 KP i w konsekwencji art. 119 (ew. inne konsekwencje
    płynace z Działu 5 KP).

    BTW - naucz sie pisać poprawnie po polsku.

    --
    Jotte