PracaGrupypl.praca.dyskusje › nauczyciele

  • 1. Data: 2004-02-23 19:33:00
    Temat: nauczyciele
    Od: " " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mam nadzieję, ze są wśród Was nauczyciele. Powiedzcie, czy zdarzyło wam się
    kiedyś, żeby dyrektor stwierdził, ze np. jestescie nieudolni, nie nadajecie
    się i macie się zwolnić itp. tylko dlatego, ze poskarżyliście się na złe
    zachowanie ucznia?
    Czy w ogóle zgłaszacie takie rzeczy dyrekcji ?

  • 2. Data: 2004-02-24 01:52:41
    Temat: Re: nauczyciele
    Od: "ChrissP." <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zachowanie ucznia?
    > Czy w ogóle zgłaszacie takie rzeczy dyrekcji ?

    Witam
    Nie jestem nauczycielem, ale moja dziewczyna uczy w gimnazjum.
    Gdy jeden uczeń zapytał "zerżnąć cię mała?" trafił ją szlag jasny. Poszła do
    dyrektorki ze skargą i w zamian usłyszała, że jak sobie nie radzi z
    młodzieżą, to nie powinna pracować w szkole.
    Ciekawostką jest to, że sytuacja zdarzyła się w jakiś miesiąc po rozpoczęciu
    stażu, zaraz po wykładzie dyrektorki o pomocy dla młodych nauczycieli...
    Mogę to tylko zostawić bez komentarza...
    ChrissP.

  • 3. Data: 2004-02-24 07:52:30
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "ChrissP." <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dyrektorki ze skargą i w zamian usłyszała, że jak sobie nie radzi z
    > młodzieżą, to nie powinna pracować w szkole.

    Duzo sie zmienilo. Jak ja chodzilem do szkoly sredniej, w prehistorycznych
    czasach, to jedna z normalnych kar dyscyplinarnych bylo odeslanie ucznia do
    dyrektora (lub nauczyciel udawal sie tam razem z nim), zeby odebral "wyzszy
    stopien opieprzu" z ust najwyzszej wladzy szkolnej.

    wspolczuje.

    ---

  • 4. Data: 2004-02-24 08:55:05
    Od: "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl>

> [...]
    > stażu, zaraz po wykładzie dyrektorki o pomocy dla młodych nauczycieli...
    > Mogę to tylko zostawić bez komentarza...

    No cóż... myślę najwyższy czas skończyć z bezstresowym wychowaniem dzieci
    zarówno w domu jak i w szkole ....
    A w szkołach na rozpoczęcie roku, powinno się uczniom puszczać taki film z
    Tomem Berengerem - zdaje się "Belfer", by wiedzieli że mają szanować
    nauczycieli...

    pozdr
    Krzysiek

  • 5. Data: 2004-02-26 10:42:25
    Od: "ChrissP." <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl> napisał w
    wiadomości news:c1f3cj$4go$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > A w szkołach na rozpoczęcie roku, powinno się uczniom puszczać taki film z
    > Tomem Berengerem - zdaje się "Belfer", by wiedzieli że mają szanować

    Swieta racja... "Pluton zwartego wojska, wydac lopaty i do lasu..." ;-)
    ChrissP.

  • 6. Data: 2004-02-27 07:18:12
    Od: "Mir" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > się i macie się zwolnić itp. tylko dlatego, ze poskarżyliście się na złe

    Sądzę, że takie sytuacje są dowodem raczej bezradności dyrekcji, której
    najwygodniej umywać ręce i zrzucić całą odpowiedzialność za wychowywanie
    młodzeży nauczycielom. Brak autorytetu dyrektora? Kiedyś, za moich czasów
    dyrektor to była matrona, samo jego pojawienie się budziło szacunek, choć wcale
    nie bił, nie krzyczał i stosował kar psychicznych.

    Cóz, nie jest to dobra sytuacja, gdy dyrekcja trzyma stronę uczniów podważając
    autorytet nauczyciela. Jeśli nie masz oparcia wyżej, spróbuj przemyśleć metody
    wywarcia presji na uczniów, aby nie dać im powodów do złego zachowawnia, ale na
    tyle ostrożnie, aby nikt nie mógł poskarżyć się o celowę gnębienie biednych
    aniołków. Mam nadzieję, że jeszcze są takie metody.