PracaGrupypl.praca.dyskusje[lublin] Zarobki programisty › [lublin] Zarobki programisty
    From: Łukasz Wojciechowski <lukas@pronet.[NOSPAM]lublin.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: [lublin] Zarobki programisty
    Date: Sun, 17 Jul 2005 15:22:34 +0200

    Witam serdecznie

    Prześledziłem ciągnący się przez kilka ostatnich dni wątek pod tytułem:
    "Jaka praca taka płaca ;-)" i postanowiłem swoje dosyć podobne pytanie
    zadać w nowym wątku. Postaram się jednak podać możliwie najwięcej
    szczegółów dotyczących mojego przypadku - jeśli czegoś brakuje to
    mówicie - chętnie dopiszę co trzeba.

    Mam na chwilę obecną dwuletnie doświadczenie zawodowe (umowy o pracę ) z
    czego rok to praca obecna w pewnej dość dużej (kilka tysięcy abonentów)
    firmie dostarczającej internet.

    Na moje doświadczenie składa się jeszcze całe mnóstwo mniejszych
    projektów wykonywanych na umowę zlecenie (głównie rozbudowane aplikacje
    bazo danowe z interfejsem WWW).

    Przez piersze 6 m-cy zarabiałem 900zł netto. Później i do chwili obecnej
    (czyli przez kolejne 6 m-cy ) 1250zł netto.

    Przez ten rok pracy wdrożyłem zmodyfikowany na potrzeby firmy open
    source'owy system, który znacząco skrócił pewne systematycznie
    wykonywane operacje z zakresu technicznej obsługi routerów firmy.

    Kolejny efekt mojej pracy to napisany od zera system księgowania
    przelewów, który o około 90% skrócił czas operacji księgowania.

    Poza programowaniem czasami jestem też administratorem sieci, mam spore
    doświadczenie z zakresu obsługi systemów Unix'owych.

    W kolejce czeka jeszcze masa innych projektów, które mają na celu
    usprawnić działanie firmy a w niektórych przypadkach nawet polepszyć
    wizerunek firmy w oczach klientów - więc rola programisty w tej firmie
    jest dość istotna.

    Jestem typowym pasjonatem i odkąd pamiętam kształcę się w programowaniu
    i projektowaniu oprogramowania ( pasowałbym pod modne ostatnio
    "stanowisko" programista/analityk ;-) ) - pozwalają mi na to moje studia
    o kierunku NIE informatycznym, do których ukończenia pozostał mi jeszcze
    jeden rok i które zabierają mi dość mało czasu.

    W firmie istnieje podział stanowisk (pod względem zarobków) na dwie
    "pozycje": kierownik, reszta świata. Kierownicy zarabiają o jakieś
    10-15% więcej od reszty świata. Ja należę do reszty świata.
    Jakby tego było mało: pozostali pracownicy mają możliwość dorobienia
    jakichśtam nieznacznych kwot (100 - 200zł) na przestrzeni miesiąca co w
    finalnym rozliczeniu stawia mnie jako najmniej zarabiającego w firmie :/

    Mam zamiar negocjować podwyżkę i w tej właśnie sprawie przychodzę do was
    drodzy grupowicze.

    Interesują mnie wypowiedzi osób pracujących w Lublinie na stanowisku
    programisty. Chciałbym się dowiedzieć ile i za co (tak w ogółach)
    zarabiacie oraz w jaki sposób pracujecie (tylko w domu, tylko w firmie,
    tak i tak). Czy pracodawca zapewnia wam np: służbowe auto, telefon itp.?

    Za wszelkie wypowiedzi z góry dziękuję.

    --
    pozdrawiam
    Łukasz Wojciechowski