PracaGrupypl.praca.dyskusje › kiedys cos bylo.... umowa o dzielo a ciaglasc pracy

  • 1. Data: 2002-01-14 11:23:59
    Temat: kiedys cos bylo.... umowa o dzielo a ciaglasc pracy
    Od: ErkA <w...@p...onet.pl>

    Witam,
    Kiedys toczyla sie dyskusja, ze jak ktos moglby udowodnic ciaglasc
    pracy przy chyba umowie o dzielo (a moze o umowe - zlecenie) moglby
    starac sie o wyplate odprawy lub cos.
    Otoz moj przypadek jest taki: pracuje sobie od 8 do 17 (;-)) 5 dni w
    tyg. i otrzymuje co miesiac pensje z tytulu umowy o dzielo, w tym
    miesiacu nie wiem jak to bedzie - pracodawca mowi bym przychodzil,
    jednak w zyciu bywa roznie... Co moge zrobic w przypadku gdy od 2
    miesiecy (teraz 3 miesiac) regularnie przychodze do pracy a w
    przypadku zerwania umowy - nie wyplacenia za dzielo pieniedzy, co moge
    w tej sytacji zrobic??

    pozdrowka rafi

  • 2. Data: 2002-01-14 11:46:33
    Temat: Re: kiedys cos bylo.... umowa o dzielo a ciaglasc pracy
    Od: <o...@l...com>

> [...]
    > miesiecy (teraz 3 miesiac) regularnie przychodze do pracy a w
    > przypadku zerwania umowy - nie wyplacenia za dzielo pieniedzy, co moge

    Podst. sprawa: art. 22 kodeksu pracy mowi wyraznie, ze praca o takim
    charakterze - niezaleznie od nazwy zawartej umowy - jest praca na podstawie
    stosunku pracy. Oczywiscie przepis ten jest nagminnie lamany, choc nie zawsze w
    sposob tak ewidentny, jak w Twoim przypadku. Aby udowodnic istnienie stosunku
    pracy (pozew w tej sprawie mozesz zlozyc do sadu w terminie do 3 lat od ustania
    zatrudnienia; mozesz tez wystapic do Inspekcji Pracy o udzial inspektora w
    postepowaniu), warto zbierac wszelkie dowody, potwierdzajace taki charakter
    pracy. Czyli np. pracodawca zada obecnosci 9-17 - postaraj sie, by dal ci to na
    pismie. Moze podpisujesz jakas liste obecnosci? Jesli tak, to swietnie, jesli
    nie, zbadaj, czy w razie czego koledzy zaswiadcza, ze siedziales 8 godz.
    dziennie/5 dni w tygodniu przy biurku. Sam zapisuj godziny pracy i zadania,
    jakie powierza Ci przelozony (wielu czynnosci zawodowych nie da sie przeciez
    zakwalifikowac jako "dzielo").
    Warto tez zwrocic sie po porade do PIP (zajrzyj www.pip.gov.pl)
    pozdro
    ol