PracaGrupypl.praca.dyskusje › kampania antypiracka w firmie- porozumienie z pracownikami

  • 1. Data: 2004-05-13 21:30:39
    Temat: kampania antypiracka w firmie- porozumienie z pracownikami
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    W firmie, w której administruję siecią komputerową podjęliśmy kampanię
    antypiracką zmierzającą do całkowitego wyeliminowania nielegalnego softu na
    komputerach pracowników. Ponieważ jednak za ewentualną "wpadkę" podczas
    kontroli BSA/policji odpowiada personalnie zarząd i administrator sieci,
    zastanawiam się nad możliwością podpisania przez pracowników stosownych
    oswiadczeń/porozumień z pracodawcą. Każdy miałby zobowiązać się do
    przestrzegania ustawy o prawach autorskich. W szczególności oświadczy, że
    nie będzie instalował na swoim komputerze żadnych programów. Takie
    oświadczenie byłoby podpisane po zinwentaryzowaniu zasobów komputera i
    określeniu, jakie aplikacje są/mogą być na nim zainstalowane. Jak taki
    pomysł (zalecany zresztą przez BSA) ma się do KP i innych przepisów, co w
    praktyce ta drogą można wyegzekwować a czego się nie da. Mógłby się ktoś
    podzielić swoimi doświadczeniami w tej sprawie?

    Uwaga: crosspost, FUT: pl.praca.dyskusje
    --
    Marek

  • 2. Data: 2004-05-13 21:35:27
    Od: "Browarnik" <b...@i...pl>

    > Uwaga: crosspost, FUT: pl.praca.dyskusje

    proponuje jeszcze pl.comp.networking - kiedys toczyla sie dyskusja na ten
    temat, z tego co pamietam wiele administratorow potwierdzilo wowczas, iz w
    ten wlasnie sposob sie ubezpiecza na wypadek "wpadki"

    pozdrawiam

    M<>S

  • 3. Data: 2004-05-13 22:10:16
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >. Mógłby się ktoś
    > podzielić swoimi doświadczeniami w tej sprawie?

    Jesli pracownicy nie maja indywidualnych hasel do uruchomienia tylko im
    przypisanego sprzetu, to moze byc problem z wyegzekwowaniem kar.
    "Panie , ja sie na tym wogole nie znam, umiem uruchomic tylko Łorda i
    napisac oferte, a wogole to mnie po pol dnia nie ma w firmie i wtedy wszyscy
    wszystko moga zrobic z tym komputerem a ja nawet nei bede widzial"

    Naturalnie mimo powyzszego, wspomniane oswiadczenia polaczone z informacja o
    przewidzianych wyrywkowych kontrolach zgodnosci softu zainstalowanego z
    ewidencyjnym , puszczeniem informacji o zainstalowaniu programu
    monitorujacego wszelkie instalacje oraz danie do podpisu w tresci
    oswiadczenia lub osobno pisma informujacego o przewidzianych konkretnie
    karach dyscyplinarnych dla opornych powinno definitywnie zalatwic sprawe w
    90% stanowisk.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
    > Uwaga: crosspost, FUT: pl.praca.dyskusje
    > --
    > Marek

    ---

  • 4. Data: 2004-05-14 05:36:10
    Od: "Leszek S." <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > podzielić swoimi doświadczeniami w tej sprawie?
    >
    > Uwaga: crosspost, FUT: pl.praca.dyskusje

    Ja tez administruje siecia. U mnie rozwiazaliśmy ten problem przez audyt i
    podpisanie przez userów oświadczenia ze taki to a taki soft jest na jego
    kompie i za kazdy inny odpowiada juz user. Po audycie dostajesz spis softu
    jaki masz na kazdej koncowce. Mozesz sprawdzic na co masz licencje a na co
    nie (ewentualnie dokupjesz) inne wywalasz i tyle. Za audyt zapłacisz okolo
    30...40 PLN za koncówke.

  • 5. Data: 2004-05-14 06:19:57
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    U nas, wszyscy użytkownicy poza administratorem i 3 innymi uprawnionymi mają
    poblokowane uprawnienia do instalowania programów (pracujemy na Win NT,
    2000, i XP) i problem z głowy. To rozwiązenia wprowadzono po tym jak
    nastoletnia latorośl jednego z kierowników poinstalowała choć -co na
    laptopie ojca.
    Pozdrawiam
    Paweł

  • 6. Data: 2004-05-14 09:54:13
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    "Leszek S." napisał(a):

> [...]
    > nie (ewentualnie dokupjesz) inne wywalasz i tyle. Za audyt zapłacisz okolo
    jaka firma robila wam ten audyt?

    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 7. Data: 2004-05-14 21:06:04
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Marek <m...@p...onet.pl> zapodał(a):
> [...]
    > praktyce ta drogą można wyegzekwować a czego się nie da. Mógłby się ktoś
    > podzielić swoimi doświadczeniami w tej sprawie?

    Ja z kolegą (ok. 80 komputerów) planujemy też spory "spis powszechny"
    - w porozumieniu z kierownictem i pracownikami (zapowiedziany) audyt
    - dokładny spis licencji, użytkowników
    - spis SPRZĘTU
    - spis SOFTU zainstalowanego
    - podpis pracownika/pracowników i KIEROWNIKA komórki

    Za każdy zainstalowany dodatkowo program odpowiada pracownik.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 8. Data: 2004-05-16 21:20:12
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

> [...]
    > - podpis pracownika/pracowników i KIEROWNIKA komórki
    >
    > Za każdy zainstalowany dodatkowo program odpowiada pracownik.

    Fajny pomysł. A co chroni pracownika przed zainstalowaniem na jego konto
    jakiegoś programu przez np. adminka?
    Pracownik musiałby być niepełnosprawny umysłowo aby podpisać coś takiego.
    Podpisać można odpowiedzialność za sprzęt, do którego TYLKO i WYŁĄCZNIE on
    ma dostęp. I zresztą też nie musi.
    Ja do niedawna niestety sprawdzałem wszystkie kompy co kilka dni, wywalałem
    co zbędne i opierdzielałem, straszyłem, robiłem różne podpuchy - i w końcu
    zaczęło działać. No ale to mała siatka, 31 kompów.

    --
    Pozdrowienia
    Jotte

  • 9. Data: 2004-05-18 17:58:41
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    Jotte w news:c88pb6$dcv$1@absinth.dialog.net.pl napisał(a):

    > A co chroni pracownika przed zainstalowaniem na jego
    > konto jakiegoś programu przez np. adminka?

    A gdyby jakis system automatycznej kontroli? Ostatnio slyszalem, ze planuja
    cos takiego wprowadzic do pewnej firmy. Najpierw wymuszenie logowania do
    Windowsa. Jesli uzytkownik sie nie zaloguje - system sie nie odpali. Przy
    logowaniu odpowiednie skrypty przesylaja na serwer informacje o
    konfiguracji sprzetowej (byly przypadki, ze pracownik podmienial np. kosci
    pamieci). W przypadku gdy ktos np. przyniesie wlasna karte graficzna i
    zainstaluje ja... zmiany te zostana wychwycone. Administrator zostanie o
    tym powiadomiony i albo zatwierdzi zmiany, albo je odrzuci, a ktos bedzie
    miec klopot. Skoro mozna tak, to daloby sie chyba do tego podpiac
    skanowanie w poszukiwaniu nowo zainstalowanych programow. Tyle, ze
    ograniczone tylko do takich, ktore pozostawiaja wpisy w rejestrze.

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/

  • 10. Data: 2004-05-22 11:39:02
    Od: alvi <a...@N...pl>

    Użytkownik Greg napisał:

    > A gdyby jakis system automatycznej kontroli?
    [ciach]

    Polecam sprawdzic : http://www.uplook.net/