PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak ? najrozsadniej rozwiazac ....

  • 21. Data: 2002-07-14 12:12:10
    Temat: Re: jak ? najrozsadniej rozwiazac ....
    Od: "przemo" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Pawel Sokolowski" <P...@g...net> napisał w wiadomości
    news:agr9kr$3f2$1@news.tpi.pl...

    > Nie wiem jak umiejetnosci, ale sadzac po wypowiedziach to nie jestes godny
    > zadnej pracy.

    Jakich umiejetnosci? Mam 35 lat Jestem mgr inz. Skonczylem informatyke na
    Politechnice, obecnie robie doktorat. 8 lat pracy w zawodzie informatyka w
    jedym z najwiekszych poznanskich zakladow 5 lat pracy jako technolog
    zywnosci Biegle francuski angielski i niemiecki, i hiszpanski w stopniu
    podstawowym. oprocz tego za czasow studiow praca dorywcza na zachodzie, acha
    i 1 rok w McDonald's (tonacy brzytwy sie chwyta). Starczy bo moglbym jeszcze
    pare wymienic ! I ty sie pytasz jakich umiejetnosci. Obecnego pracodawce nie
    okradam a nawet go szanuje bo to porzadny czlowiek ktory placi mi bardzo
    dobrze, jak przestanie to zobaczymy- nie nie okradne go - zrobie mu cos
    gorszego - przejde pracowac do konkurencji i zabiore ze soba wszystkich
    klientow i kontakty handlowe - wtedy jak widmo plajty zajrzy mu w oczy to na
    kolanach bedzie mnie blagal o powrot - wiec lepiej niech mnie szanuje to i
    ja go bede szanowal. Uczylem sie tyle czasu po to by sie czegos dorobic a
    nie stac przed Urzedem Pracy - a ze droga do dorobienia sie czegos nie
    zawsze jest prosta w tym kraju to coz. Majac podwojny wybor 1)Bogaty i nie
    zawsze uczciwy 2)biedny ale uczciwy - wybieram te pierwsza ewentualnosc.

  • 22. Data: 2002-07-14 12:18:53
    Od: "przemo" <p...@i...pl>

    Użytkownik "bobers" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A stary pracodawca naśle kontrolę, i udowodni że gościu pracował. A skoro
    > pracował, to równie dobrze mógł pracować tam, gdzie nadal jest
    zatrudniony.
    > W efekcie nie wypłacą mu zasiłku a poprzedni może dać dyscyplinarkę. W
    > dodatku nowy pracodawca zacznie się zastanawiać, czy warto zatrudniać
    > takiego hochsztaplerka.

    Teoretycznie masz racje, ale praktycznie jeszcze nie spotkalem sie zeby
    biorac lewe 2 tygodniowe L4 kogos zdazyli sprawdzic. Musza wyslac poleconym
    wezwanie wiec do czasu kiedy dotrze to juz dawno jest po chorobie. Poz za
    tym zawsze mozna nie odbierac poleconego - "akurat bylem u lekarza a jestem
    zbyt chory zeby isc na poczte". Ale z jednym masz racje - sprawdzaja
    owszem - ale jak ktos jest na tyle glupi zeby brac L4 od razu na miesiac czy
    dluzej - to robi sie inaczej - chyba nie musze tlumaczyc jak.

  • 23. Data: 2002-07-14 22:19:01
    Od: "Pawel Sokolowski" <P...@n...org>

> [...]
    jeszcze
    > pare wymienic ! I ty sie pytasz jakich umiejetnosci.

    Mialem na mysli twoja uczciwosc i morale, ale widze ze i "skromny" jestes do
    tego.
    Tyle w tym pewnie prawdy co w twoich listach motywacyjnych.
    Chyba ze uprzedzasz swoich przyszlych pracodawcow, ze lojalnosc i uczciwosc
    to dla frajerow.

    O umiejetnosciach nic tutaj nie widze.
    Nie znam "jednego z najwiekszych zakladow pracy" w Poznaniu w ktore zajmuje
    sie tworzeniem oprogramowania,
    ale znam takich zakladowych informatykow.
    Jak sie panience Windows wykrzaczy to przychodza, pocmokaja i instaluja od
    nowa.
    Albo zajmuja sie tlumaczeniem jak Wordzie zrobic to czy tamto.

    Nie slyszalem zeby czlowiek po informatyce (jeszcze taki zdolny!) pracowal w
    McDonald's.
    Jak studiowalem informatyke ( na dobrym uniwersytecie ) to bez zbytniego
    wysilku zarabialem programowaniem kilka srednich krajowych.
    Ale to bylo zanim pojawil sie McDonald's w Polsce ;) nie mialem wyboru !
    I nie musialem nikogo okradac ! Ani straszyc zemsta !

> [...]
    > ja go bede szanowal. Uczylem sie tyle czasu po to by sie czegos dorobic a
    Co za "lojalnosc" !
    To znaczy ze pracodawca jest na ciebie skazany, bo mu narobisz kwasow ?
    To sie nazywa wolny rynek pracy ?!
    Pracownik moze pracodawce wystawic do wiatru w kazdej chwili, moze go
    okradac, porzucic prace z dnia na dzien itp.
    Ale pracownik jest zawsze pokrzywdzony, jezeli pracodawca da mu wymowienie
    (jeszcze z wyprzedzeniem)
    I dac tu takiemu szanse zarobic na chleb, to ma czlowiek za swoje.
    Jak chcesz wiedziec, to nie uczyles sie dla niego, nie ma obowiazku cie
    zatrudniac, w koncu to jego firma.

    A btw. zapomnialem sie ustosunkowac do twojej uwagi :
    >Urzedy Pracy dla bezrobotnych sa pelne takich jak ty - to tez fakt.

    Nawet nie wiesz jak bardzo sie mylisz ;)
    Jestem profesjonalista w swoim fachu i Urzad Pracy bardzo by sie zdziwil
    gdybym sie tam pojawil.
    Ale duzo wazniejsze niz umiejetnosci jest bycie porzadnym czlowiekiem.
    Tego sie nie da nauczyc.

    Pozdrawiam
    Pawel Sokolowski

  • 24. Data: 2002-07-15 07:38:42
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "przemo" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > zawsze jest prosta w tym kraju to coz. Majac podwojny wybor 1)Bogaty i nie
    > zawsze uczciwy 2)biedny ale uczciwy - wybieram te pierwsza ewentualnosc.

    Bogaty i nieuczciwy to może być taki co oszukuje innych, ale również taki co
    morduje dla 100 zł. Ty (jak wynika z Twoich wypowiedzi) nie masz żadnych
    hamulców więc zaliczasz się do drugiej kategorii.

    Wiesiek

  • 25. Data: 2002-07-17 15:30:59
    Od: kolus <k...@k...net.pl>

    Wies?aw Wronowicz wrote:

    > Ró?ne rzeczy ju? pisano na tej grupie, ale z co? takiego to chyba po raz
    > pierwszy.

    Ciolki u sterow ciesza sie, ze sa jeszcze tacy ludzie jak ty...