PracaGrupypl.praca.dyskusje › firma Angelos - Lodz - czy ktos pracowal ??

  • 1. Data: 2005-01-20 15:02:04
    Temat: firma Angelos - Lodz - czy ktos pracowal ??
    Od: "Sarna" <sarnea@NO_SPAM.wp.pl>

    witam

    mam pytanie dot.firmy Angelos, ktora wydaje ksiazke pt.Sukces (taka
    konkurencja Panoramy Firm) - poszukuja ludzi do tzw. sprzedazy powiezchni
    reklamowych - czyli latanie po miescie i szukanie nowych klientow do ich
    ksiazki. Wynagrodzenie w sytemie prowizyjnym. - czy ktos dla nich pracował i
    moze cos na temat tej pracy powiedziec ??

    z gory dzieki za odp.
    pzdr Sarna

  • 2. Data: 2005-01-24 12:09:21
    Temat: Re: firma Angelos - Lodz - czy ktos pracowal ??
    Od: "Edyta K." <l...@g...pl>

    Sarna <sarnea@NO_SPAM.wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > ksiazki. Wynagrodzenie w sytemie prowizyjnym. - czy ktos dla nich pracował
    > moze cos na temat tej pracy powiedziec ??

    Pracowałam w tej firmie rok temu, krótko, tylko 3 miesiące.No cóż, ciężki
    kawałek chleba, nie będę ukrywała.Książka "Sukces" nie jest znana szerokiemu
    ogółowi społeczeństwa, tak jak "Panorama" czy żółte "Polskie Książki
    Telefoniczne".Bycie konsultantem w Sukcesie jest więc mocno utrudnione z
    tego powodu, często bywało tak, że szłam do firmy, a tam nie było tej
    książki (mają dość mały nakład, dystrybucja kiepska-sądząc po tym co
    widziałam w terenie), albo była kilka lat temu, więc jak przekonać
    właścicieli/dyrektorów firm że dzięki reklamie w Sukcesie będą łatwiejsi do
    znalezienia skoro widzą, że książki nie ma wszędzie?
    Są dwa sposoby pracy konsultanta-1.siedzenie w siedzibie firmy (Angelos
    oczywiście) i wydzwanianie do firm ze swojej bazy w celu umówienia sie na
    spotkanie, 2.tzw."chodzenie z buta", czyli w terenie, bez wcześniejszego
    umawiania się.Ja pracowałam tylko tym drugim sposobem i miałam dużo lepsze
    efekty niż osoby, które dzwoniły(szkoda na to czasu, bo przez telefon trudno
    jest kogoś dłużej przytrzymać przy słuchawce, a co dopiero zainteresować
    ofertą !poza tym łatwiej powiedzieć konsultantowi "nie, nie interesuje mnie
    to").Było ciężko, ale w Angelosie jest kilka osób, które pracują tam bardzo
    długo (nawet 8 lat)i niektóre z nich podobno utrzymują sie tylko z tej
    pracy.Na pewno mają tzw.żyłkę do sprzedaży, dobre gadane, umieją
    przekonywać, ale tego wierz mi można się nauczyć albo przynajmniej
    poduczyć.Tym bardziej, że Angelos organizuje szkolenia ze sprzedaży, no tak
    było rok temu, nie wiem czy nadal tak robią.Najważniejsze to zawrzeć tyle
    umów żeby dostać umowę o pracę choćby na pół etatu, w której jest podstawa +
    prowizja, bo pracując na samej prowizji to raz, że są małe pieniądze, a dwa,
    że jak ci sie jednego miesiąca sprzedaż nie uda to masz chociaż podstawę
    (jak ja pracowałam to było na pół etatu 400zł brutto przy wartości umów
    powyżej 5000zł, pełny etat 800zł brutto przy umowach o wartości
    pow.10000zł).Prowizja była dość wysoka-15%brutto.Aha, często tez organizują
    dla początkujących taki konkurs na zachętę-np. osoba, która najszybciej
    zawrze 10 umów otrzymuje do ręki jakąś tam kwotę(ja wygrałam, dostałam 200zł
    w kopercie).
    Natomiast mam bardzo miłe wspomnienia z atmosfery w firmie, wszyscy bardzo
    sympatyczni, konsultanci i szefostwo.
    Powodzenie w tej pracy zalezy także w dużej mierze od twojej cierpliwości,
    opanowania w rozmowach w firmach, celności argumentów jakie wytaczasz na
    przeróżne zarzuty i wątpliwości, umiejętności przekonywania, do której
    trzeba wykrzesać z siebie dużo entuzjazmu!Liczy sie też rejon jaki
    dostaniesz i wcześniejsze doświadczenia z książką ludzi, którzy pracują w
    firmach w tym rejonie.
    Powodzenia, jest w tym ciężko, ale sukces nie jest niemożliwy.
    Edyta K.Pozdrawiam.