PracaGrupypl.praca.dyskusje › doktorat

  • 1. Data: 2005-03-31 15:13:01
    Temat: doktorat
    Od: "Deni" <d...@w...pl>

    Witam,
    czy warto wpisywac do cv, ze jest sie uczestnikiem studiow doktoranckich?
    Bo od dwoch pracodawcow uslyszalam, ze to moze odstraszac. Jak myslicie?

    Pozdrawiam
    Deni

  • 2. Data: 2005-03-31 15:47:44
    Temat: Re: doktorat
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Deni" napisał w wiadomości...
    > Witam,
    > czy warto wpisywac do cv, ze jest sie uczestnikiem studiow doktoranckich?
    > Bo od dwoch pracodawcow uslyszalam, ze to moze odstraszac. Jak myslicie?

    Moim zdaniem WARTO! Swego czasu, w moim przypadku było odwrotnie: nie
    dostałem pracy, gdyż po szeregu testów i rozmów, gdy zostały dwie osoby,
    wybrano osobę, która była właśnie na studiach doktoranckich - przynajmniej
    "szefostwo" podało to jako jedyny argument przeważający za wyborem tejże
    osoby.

    Ale sądzę, że studia doktoranckie, w obecnej chwili, jedynie stanowi pewien
    element za...

    Pozdrawiam
    T.N.

  • 3. Data: 2005-03-31 15:49:15
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@o...pl>

    ...jeden element z wielu, niekoniecznie najwazniejszy:-)

  • 4. Data: 2005-04-01 09:24:45
    Od: "Mariusz" <b...@b...pl>

    > ...jeden element z wielu, niekoniecznie najwazniejszy:-)

    lub odwrotnie może cie bardziej pogrążyć
    nie każdy lubi mądrzejszych od siebie

  • 5. Data: 2005-04-01 09:44:18
    Od: "Greg" <g...@g...pl>

    hmm, gdybym miał własną firmę, gdzie tylko ja byłbym szefem to zatrudniłbym
    doktora (czy doktoranta) bo przecież nie "zagrozi" mojej pozycji w firmie a
    pożytek z takiego pracownika byłby napewno duzy. przecież nie przejmie mi
    firmy. z kolei patrząc z pozycji dużych firm gdzie szefostwo ma rozbudowaną
    strukturę, gdzie rekrutacja odbywa się nie na samej górze to może zaszkodzić
    informacja o DR. tak mi sie wydaje

    pozdriawiam
    grzesiek

  • 6. Data: 2005-04-01 13:56:08
    Od: "Mariusz" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Greg" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    rozbudowaną
    > strukturę, gdzie rekrutacja odbywa się nie na samej górze to może

    czyli dla małych jest ok a dla dużych już nie.
    ta każdy kij ma dwa końce :)

  • 7. Data: 2005-04-01 21:05:14
    Od: "Greg" <g...@g...pl>

    ładnie skrócone :) ja podałem przykłady

    pzdr
    greg

  • 8. Data: 2005-04-02 22:34:09
    Od: Damian Rafalowski <d...@p...onet.pl>

    W artykule <d2h4a2$er0$1@nemesis.news.tpi.pl> Deni napisał(a):

    > Witam,
    > czy warto wpisywac do cv, ze jest sie uczestnikiem studiow doktoranckich?
    > Bo od dwoch pracodawcow uslyszalam, ze to moze odstraszac. Jak myslicie?

    Moim zdaniem warto jak najbardziej. Znam 2 osoby po studiach doktoranckich,
    ktorym teaz calkiem niezle sie powodzi z racji tego ze w odpowiednim czasie
    i miejscu pochwalili sie swoimi studiami. Jak bedziesz ubiegal sie o prace
    w UE lub USA to nie ma sie co zastanawiac, tam bardzo cenia sobie takich
    ludzi.

  • 9. Data: 2005-04-03 07:37:19
    Od: k...@a...pl

> [...]
    > w UE lub USA to nie ma sie co zastanawiac, tam bardzo cenia sobie takich

    Jesli mozna, mam pytanie: z jakiej dziedziny te osoby robily
    doktorat?
    Pytam dlatego, ze sam zastanawiam sie nad rozpoczeciem studiow
    doktoranckich. "Niestety" chyba w troche nietypowej dziedzinie
    (fizyce wysokich energii) i zastanawiam sie czy warto?

    pzdr,
    ps

  • 10. Data: 2005-04-03 08:00:09
    Od: Damian Rafalowski <d...@p...onet.pl>

    W artykule <2...@n...onet.pl> konzul napisał(a):

> [...]
    > doktoranckich. "Niestety" chyba w troche nietypowej dziedzinie
    > (fizyce wysokich energii) i zastanawiam sie czy warto?

    Kierunek zwiazany z mechanika (dodam rowniez ze jedna z
    tych osob bardzo dobrze zna angielski i niemiecki).
    Mam tez kumpla w "trakcie doktoratu" i uwazam ze nie
    bedzie mial najmniejszego problemu ze znalezniem pracy w UE.
    Ogolnie uwazam ze jezeli nastawiasz sie na prace tylko i wylacznie
    w polsce to faktycznie taki doktorat niewiele moze dac. Wsrod osob
    ktore znam i ktore "doktoryzuja" sie panuje opinia:
    "Przebieduje te 2, 3 lata jeszcze na uczelni, a pozniej spadowa
    w swiat za lepszymi pieniazkami" - oczywiscie jezyk obcy to podstawa.

    Ogolnie jezli stac cie na "przebiedowanie" to polecam,
    w przyszlosci moze (chociaz nie musi, wszystko
    zalezy od czlowieka) procentowac.