PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy mozna być zatrudnionym na 1/10 etatu ???

  • 1. Data: 2004-05-11 07:30:07
    Temat: czy mozna być zatrudnionym na 1/10 etatu ???
    Od: "jaberski" <_...@g...pl>

    witam

    jestem zatrudniony na umowe o dzieło, więc pracodawca
    nie odprowadza za mnie zadnych skladek.
    Powiedzmy, ze ubezpieczenie emerytalno-rentowe i wypadkowe mogę przeboleć,
    ale nie zdrowotne. Jak na razie ubezpieczyłem sie dobrowolnie w NFZ.
    Składka teraz wynosi ok. 200pln miesięcznie.
    Dowiadywałem sie w moim lokalnym oddziale NFZ, czy gdybym był zatrudniony na
    etat
    (a nawet niewielka jego część), to czy obejmowałoby mnie ubezpieczenie
    zdrowotne.
    Odpowiedź była twierdząca, i to niezaleznie od wielkości tej części etatu

    I tu moje pytanie: czy mozna być zatrudnionym na np. 1/10 etatu ???

    pozdrawiam
    jaberski

  • 2. Data: 2004-05-11 12:33:20
    Temat: Re: czy mozna być zatrudnionym na 1/10 etatu ???
    Od: "Vanpur" <v...@p...onet.pl>

    > I tu moje pytanie: czy mozna być zatrudnionym na np. 1/10 etatu ???

    Ubezpieczenie zdrowotne jest wyliczane jako pewien procent
    od zarabianej kwoty. Nikogo nie interesuje wymiar etatu, tylko
    tylko wielkość kwoty, którą przelewa Ci co miesiąc pracodawca :-)

    V.

  • 3. Data: 2004-05-11 12:35:53
    Od: "Vanpur" <v...@p...onet.pl>

    Aha, i jeszcze dodam: jeśli masz umowę o pracę (na dowolną
    część etatu), to umowa o dzieło podpisana z tym samym pracodawcą
    automatycznie obłożona jest wszystkimi możliwymi ubezpieczeniami.
    Tak więc jeśli podpiszesz umowę o pracę na kwotę 1 zł, to wtedy
    umowa o dzieło na 99 zł jest obłożona wszystkimi możliwymi
    ubezpieczeniami - i de facto wychodzi na to samo, jak gdybyś miał
    umowę o pracę na 100 zł.

    V.

  • 4. Data: 2004-05-11 17:13:35
    Od: "jaberski" <_...@g...pl>

> [...]
    >umowa o dzieło na 99 zł jest obłożona wszystkimi możliwymi
    >ubezpieczeniami - i de facto wychodzi na to samo, jak gdybyś miał

    Zgadza się, ale ja mam zamiar umowe o prace podpisać
    z *innym* pracodawcą.
    Wtedy mam nadzieje, ze nie wpływa to w zaden sposób
    na obciązenie składkami poprzednio zawartej z inną firmą umowy o dzieło ???

    pozdrawiam
    jaberski

  • 5. Data: 2004-05-12 12:00:27
    Od: "Vanpur" <v...@p...onet.pl>

    > Zgadza się, ale ja mam zamiar umowe o prace podpisać
    > z *innym* pracodawcą.
    > Wtedy mam nadzieje, ze nie wpływa to w zaden sposób
    > na obciązenie składkami poprzednio zawartej z inną firmą umowy o dzieło ???

    OK, no to w takim przypadku rzeczywiście nie wpływa.

    V.