PracaGrupypl.praca.dyskusje › czas reakcji dzialow HR

  • 11. Data: 2002-06-01 15:07:01
    Temat: Re: czas reakcji dzialow HR - przyklad
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Użytkownik "CIA" napisal:

    > W kazdej z nich znalazlem sie w czolowce kandydatow.

    To ja mam pare pytan:

    1. Dlaczego te firmy zrobily na Tobie najwieksze wrazenie?
    2. Czy najwieksze wrazenie zrobily dlatego, ze w tych firmach zaszedles
    najdalej w procesie rekrutacji?
    3. Czy najwieksze wrazenie zrobily dlatego, ze poinformowaly Cie o tym
    jaka decyzje podejly?
    4. Czy moglo byc tak, ze poinformowaly Cie o swojej decyzji tylko dlatego,
    ze zaszedles daleko w procesie rekrutacji?

    pozdrawiam
    Greg

  • 12. Data: 2002-06-01 17:56:41
    Od: "CIA" <n...@e...available>

    > 1. Dlaczego te firmy zrobily na Tobie najwieksze wrazenie?

    jak na Polskie warunki rekrutacja miala bardzo fachowy przebieg. Co wazne
    stawiany byl na pierwszym miejscu potencjal kandydata a nie sucha wiedza.
    Kazdy kandydat byl indywidulanie przeswietlany przez wyznaczona specjalnie
    do tego osobe /np podczas warsztatow/. symulowane byly sytuacje z zycia
    wziete, zadne pytania dt wiedzy czy doswiadczenia/ to mieli w CV/, moglem
    sie wykazac elastycznoscia i niekonwencjonalnym podejsciem do problemow etc,
    wielce mila atmosfera i brak krawaciarskiego stylu bycia

    > 2. Czy najwieksze wrazenie zrobily dlatego, ze w tych firmach zaszedles
    > najdalej w procesie rekrutacji?

    nie! patrz wyzej

    > 3. Czy najwieksze wrazenie zrobily dlatego, ze poinformowaly Cie o tym
    > jaka decyzje podejly?

    tu bym juz ich tak nie chwalil, poziom przekazywania tzw wiadomosci o
    odmowie nie byl na wymaganym poziomie. Na marginesie, najczesciej i
    najbardziej zenujacym sposobem /z wyjatkiem wymienionych firm/ pozbycia sie
    kandydata jest "Pana kwalifikacje nie spelniaja naszych wymagan" ps: idz sie
    powiesic, moge uogolnic gdyz dostalem naprawde spora ilosc odmow i to od
    bardzo znanych firm

    a teraz dla kontrastu Volkswagen - Wolfsburg, Niemcy

    "Z przykroscia zawiadamiamy, ze po dlugich rozwazaniach i analizie Pana
    kandydatury doszlismy do wniosku, ze nie mozemy zaoferowac Panu stanowiska w
    naszej firmie. Chce podkreslic, ze nie Pana kwalifikacje zawazyly na naszej
    decyzji, ale potrzeby firmy" itd bardzo fachowym jezykiem /angielskim/
    wytlumaczono mi jak bardzo zaluja ze nie moga dac mi pracy... czasem tez
    milo dostac mila odmowe, nie jest to dolujace

    dodam, ze to byla reakcja na moja aplikacje ot tak wyslana do VW, bez
    zadnego zwiazku na oferowane przez nich ogloszenia, czysta chec podjecia
    pracy u nich

    > 4. Czy moglo byc tak, ze poinformowaly Cie o swojej decyzji tylko dlatego,
    > ze zaszedles daleko w procesie rekrutacji?

    TAK, ale nie mam podstaw byc tego pewien na 100%

    > pozdrawiam
    > Greg

    niech szczezna polskie dzialy personalne

    pozdrawiam, pawel

  • 13. Data: 2002-06-01 19:14:23
    Od: Mariusz Lotko <i...@w...pl>

    CIA wrote:

    (...)
    > Firmy ktore zrobily najbardziej pozytywne wrazenie na mnie /w kolejnosci
    (...)
    > W kazdej z nich znalazlem sie w czolowce kandydatow. Tam dzialy HR

    Przepraszam, ale zestawienie tych dwoch zdan moze swiadczyc o braku
    obiektywnosci wypowiedzi.

    --
    Mariusz Lotko
    http://www.lotko.magma-net.pl/

  • 14. Data: 2002-06-01 19:19:25
    Od: Mariusz Lotko <i...@w...pl>

    CIA wrote:

> [...]
    > /angielskim/ wytlumaczono mi jak bardzo zaluja ze nie moga dac mi pracy...
    > czasem tez milo dostac mila odmowe, nie jest to dolujace

    Nie chce byc zlosliwy, ale musze: prawie sie poplakalem...

    Ludzie, takie odpowiedzi tez sa "z automatu" i nie ma sie co "podniecac".

    Dostalem kiedys piekna opowiedz odmowna:
    "Szanowny Panie,

    z przykroscia informuje, ze zdecydowalismy sie na zatrudnienie innego
    kandydata.

    Zycze wielu sukcesow w zyciu zawodowym.

    Imie Nazwisko
    FIRMA"

    Koniec cytatu. Proste, klarowne i uprzejme. Zapewne nie odpowiadaly im
    moje wymagania, wiec po co mieli "sciemniac", ze jestem "zajebisty"
    i "bardzo zaluja"?

    No chyba, ze ktos to lubi.

    --
    Mariusz Lotko

  • 15. Data: 2002-06-02 12:10:27
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Użytkownik "CIA" napisal:

    > nie! patrz wyzej

    Czytalem :)

    > Na marginesie, najczesciej i najbardziej zenujacym
    > sposobem /z wyjatkiem wymienionych firm/ pozbycia sie
    > kandydata jest "Pana kwalifikacje nie spelniaja naszych
    > wymagan"

    A co w tym zlego jesli to prawda? Byl ktos lepszy wiec krotko i zwiezle
    informuja o tym.

    > dodam, ze to byla reakcja na moja aplikacje ot tak
    > wyslana do VW, bez zadnego zwiazku na oferowane
    > przez nich ogloszenia, czysta chec podjecia pracy u nich

    Zastanawiam sie jak wypada porownanie wielkosci dzialow HR firm zachodnich
    i tych polskich. To by moglo wiele wyjasnic...

    > TAK, ale nie mam podstaw byc tego pewien na 100%

    A w wielu firmach zaszedles na tyle daleko aby oplacalo im sie
    "indywidualnie Cie przeswietlic"? Bo symulacji chyba nie przeprowadza sie
    od razu na pierwszym spotkaniu gdy jest jeszcze wielu kandydatow? Byc moze
    w innych firmach na dalszych etapach rekrutacja zrobilaby na Tobie rownie
    dobre wrazenie. Masz porownanie?

    > niech szczezna polskie dzialy personalne

    :)

    pozdrawiam
    Greg

  • 16. Data: 2002-06-03 15:43:14
    Temat: Re: czas reakcji dzialow HR
    Od: <u...@s...pl>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości

    > ale za to 3 razy ;-) ?
    >
    > sorry, nie moglem sie opanowac...
    >
    > pozdrawiam
    >
    > romekk

    tez sie zdziwilam, moze to outlook, bo ja napewno nie wysylalam 3x
    Z gory przepraszam

    Ula

  • 17. Data: 2002-06-04 11:13:56
    Od: "666" <p...@p...com>

    Może skrzynka pakowna jest??
    też się nie mogłem powstrzymać ;-))

    Za to ministersto transportu (obecnie infrastruktury) po kurtuazyjnej rozmowie nie
    odpowiada wcale, i nie musi, bo z góry wiadomo kto będzie pracował przed daniem
    ogłoszeń jako dupochronu (od urzędnika wymagali papierów oficera żeglugi śródlądowej
    a mój kapitana żeglugi wielkiej im nie pasował... )
    Dżek

  • 18. Data: 2002-06-04 12:58:18
    Od: "60Hz" <n...@e...available>

[...]

    Na Uniwersytecie Jagiellonskim bylo identycznie

    kiedys w poniedzialek dali ogloszenie a juz tydzien wczesniej jeden pedal
    wiedzial ze bedzie mial ta robote

    to samo wszedzie

    p.

    ps: TYLKO jedna robote dostalem normalnie