PracaGrupypl.praca.dyskusje › ciąża i wypowiedzenie - przypadek szczególny

  • 1. Data: 2002-02-13 12:15:17
    Temat: ciąża i wypowiedzenie - przypadek szczególny
    Od: <b...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Feb 2002 11:57:42 +0100, "rr" <r...@p...pl> wrote:

    >a jakim programem konwertujesz z wodra do pdf?

    Dobre :-) Genialne :-)

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-02-13 17:26:32
    Temat: Re: ciąża i wypowiedzenie - przypadek szczególny
    Od: "Magdalena Światowiak" <M...@l...pl>

    Mam takie pytanie. Rozpoczalem prace w jednym z rzadowych instytucji. Na
    razi epo raz drugi mam podpisana umowe na czas okreslony. W zwiazku z tym
    mam pytanie. Czy zaklad pracy powinien mi juz teraz wydac legitymacje
    ubezpieczeniowa?
    Inna kwestia to II filar i wybor funduszu. Nikt do dzis nie pytal mnie o
    jakikolwiek wybor. CO mam zrobic? Zglosic pracodawcy, a moze udac sie
    samodzielnie do ktoregos z OFE?

    Dzieki za pomoc i odpowiedz.
    Arkady

  • 3. Data: 2002-02-13 21:51:13
    Od: "Sqra" <A...@w...pl>

    Darmowy program Free PDF do konwersji na format PDF jest dostępny pod
    adresem http://www.over.to/freepdf/

    ====================================
    ========> www.kapitalista.ker.pl <=========
    ==========> s...@w...prv.pl <=============
    ====================================

  • 4. Data: 2002-02-14 08:55:51
    Od: Olaf <O...@w...pl.WYWALTO>

    Mam do wypelnienia kwestionariusz osobowy pewnej firmy posredniczej. Nie
    wiem co mozna na dwa punkty, oto one:
    1.Preferowany charakter pracy (rodzaj pracy, stanowisko)
    a).....
    b).....
    c).....
    2.Mocne strony zawodowe (samoocena).
    Przede wszystki prosze o podpowiedz dotyczaca punktu 1.

    --
    Artur
    mailto:m...@p...onet.pl

  • 5. Data: 2002-02-14 09:21:00
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Dzięki za informację, ale jest jeszcze podobno inna możliwośc,
    > iść na paromiesięczne zwolnienie i jednocześnie pracować
    > w drugiej pracy. Tylko nie wiem czy tak można i co z ZUS'em.

    no nie bardzo :-(
    Pracodawca z własnych środków finansuje zasiłek chorobowy do 35 dni
    niezdolności pracownika do pracy. Potem płaci ZUS. I masz sytuacje taką: ZUS
    płaci zasiłek chorobowy a drugi (nowy) pracodawca zgłasza tego samego
    pracownika do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego i opłaca w jego imieniu
    składki. 100% pewne kontrole ZUS-u i kłopoty pracownika (ale być może także
    lekarzy; tego od zwolnienia i tego od badania wstępnego (tu można dać nowemu
    pracodawcy aktualne badanie okresowe, jeśli je przyjmie) i wtedy
    oszczędziłoby sie lekarza od badania wstępnego).
    Można by tu pomanipulowac troszke terminami:
    np. zachorować pod koniec drugiego miesiąca wypowiedzania np 27.x1.2002r. a
    podpisać umowe o prace z nowym pracodawcą np.01.x2.2002r. Wtedy za ten okres
    zasiłek płaci stary pracodawca i ZUS ma troche mniej powodów kontroli (nie
    płaci zasiłku, jest zgłoszenie do ubezpieczeń od nowego pracodawcy ale w
    Polsce można pracować na 2 pełne etaty). Pozatem te 35 dni finansowania
    zasiłku chorobowego ze środków pracodawcy do dotyczy roku i kumuluje sie,
    trzeba o tym pamiętać.
    Ale jak sie pracodawca (stary) dowie o takiej sytuacji to zmieni
    wypowiedzenie !!!!!!!! (bo jest naciagany na kase) i wygra w każdym sądzie
    (łącznie ze zwrotem wypłaconego przez niego zasiłku).
    Strasznie śmierdzi - osobiście odradzam, duże prawdopodobieństwo kłopotów.

    Jeśli z nowym pracodawca jest możliwość podpisania jakieś umowy cywilnej
    (zlecenia albo o dzieło), albo pracownik prowadzi DG, to można by tu
    zastanawić sie nad jakiś rozwiązaniem.

    Trzeba spróbować sie dogadać.
    Wypowiedzenie umowy przez pracodawce po min. 3 latach pracy u niego
    pracownika i brak jego zgody na skrócenie okresu wypowiedzenia z zachowaniem
    należnej odprawy to głupota. Ogólnie wiadomo jakie są motywy postępowania
    pracodawcy nie godzącego sie na skrócenie okresu wypowiedzenia z przyczyn
    ekonomicznych. Akurat w tej sutuacji postanowienia KP są korzystne dla
    pracodawcy. Troche to dziwne, ale tak jest.

  • 6. Data: 2002-02-15 15:06:29
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Witam Panowie

    Dzieki za pomoc z wiza malzonki. Pojawil sie kolejny problem. Czy od
    ktoregos z was (zalatwiajacych Greencard) wymagano w Polsce przedlozenia
    "mietvertrag" (umowa najmu lokalu), jezeli na poczatku nie zalatwial wizy
    dla malzonki. Zalatwiam na razie tylko dla siebie, a tu w konsulacie mi
    mowia ze jest konieczny. Siakis gag, ale musze wybrnac z tego.