PracaGrupypl.praca.dyskusjeanaliza ekonmiczno-finansowa › analiza ekonmiczno-finansowa
    From: "łukasz" <b...@a...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: analiza ekonmiczno-finansowa
    Date: Wed, 28 Jan 2004 11:52:45 +0100

    Witam
    Jestem studentem czwrtego roku ekonomii na AE w Krakowie.
    Chciałbym wyspecjalizować się w analizie ekonomiczno-finansnowej i
    przyszłości szukać pracy jako analityk.
    W zwiazku z tym chciałbym zapytać czy jest może na tej grupie ktoś kto mółby
    napisać coś jak tak praca wygląda w praktyce.
    Z tego co wiem, analizy takie wykonywana są w domach maklerskich, jednak tam
    zajmują się tym głównie maklerzy i chyba jako takich analityków tam nie
    ztrudniają. W firmach z kolei zajmują się tym chyba księgowi i też raczej
    nie ma osobnego wyspecjalizowanego analityka. Trzecią grupą pracodawców mogą
    być banki, gdzie analiza jest potrzebna np ocenie zdolności kredytowej
    przedsiębiorstw, o praktyce pracy tam niestety nic nie wiem.
    Zastanawia mnie przede wszystkim czy w naszej polskiej rzeczywistości jest
    sens tak bardzo się specjalizować, czy nie lepiej połączyć to np z
    rachunkowością, lub jakimś innym, bardziej ogólnym zagadnieniem.
    Niestety nie mam nikogo znajomego w tym zawodzie, kto mógłby mnie troche
    nakierować więc jeśli ktokolwiek wie coś na ten temat, zapraszam do
    dyskusji.
    Pozdrawiam
    Łukasz