PracaGrupypl.praca.dyskusje › administrator sieci

  • 1. Data: 2007-02-09 11:47:27
    Temat: administrator sieci
    Od: "George" <j...@p...onet.pl>

    Takie lamerskie pytanie:

    Czego uczyć się celem podjęcia pracy jako informatyk - adnimistrator
    prostych sieci (np.seci biurowe)

  • 2. Data: 2007-02-09 12:03:21
    Temat: Re: administrator sieci
    Od: "Marcin P." <l...@o...pl>

    Użytkownik "George" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Takie lamerskie pytanie:
    >
    > Czego uczyć się celem podjęcia pracy jako informatyk - adnimistrator
    > prostych sieci (np.seci biurowe)

    Łorda, łofisa, i włażenia w dupę dyrekcji. Na początek starczy :)

    Serdeczne pozdorienia
    --
    Marcin

  • 3. Data: 2007-02-09 12:33:46
    Od: Bartek <b...@i...pl>

    George napisał(a):
    > Takie lamerskie pytanie:
    >
    > Czego uczyć się celem podjęcia pracy jako informatyk - adnimistrator
    > prostych sieci (np.seci biurowe)

    Cierpliwosci! ;-)

    Jesli chodzi Ci o aspekty techniczne to wiesz moga byc serwery AS/400
    ale rowniez Solarisy ;-) Moga uzywac na desktopach siakies dystrybucje
    Linuksa czy MAC OS X :P itd itd

  • 4. Data: 2007-02-09 12:45:46
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Bartek napisał(a):

    > Jesli chodzi Ci o aspekty techniczne to wiesz moga byc serwery AS/400
    > ale rowniez Solarisy ;-) Moga uzywac na desktopach siakies dystrybucje
    > Linuksa czy MAC OS X :P itd itd

    on pisał o adminie sieci, a nie adminie OS-ów

    --
    czarny
    .:: www.czarnobiale.pl ::.

  • 5. Data: 2007-02-09 12:49:45
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Bartek <b...@i...pl> wrote in news:eqhpn2$94u$1@achot.icm.edu.pl:

    > Jesli chodzi Ci o aspekty techniczne to wiesz moga byc serwery AS/400
    > ale rowniez Solarisy ;-) Moga uzywac na desktopach siakies dystrybucje
    > Linuksa czy MAC OS X :P itd itd

    zdaje sie, ze kolega prosil o przyblizenie mu stanu
    faktycznego, a nie krotka opowiesc science-fiction;

    pzdrv;
    adas;

  • 6. Data: 2007-02-09 13:05:34
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    George wrote:

    > Takie lamerskie pytanie:
    >
    > Czego uczyć się celem podjęcia pracy jako informatyk - adnimistrator
    > prostych sieci (np.seci biurowe)
    Nawet w małym biurze jak masz zapał możesz zbudować sieć na miarę wielkiej
    korporacji, tyle że obciążenia wielkiej korporacji Ci kompy nie wytrzymają.

  • 7. Data: 2007-02-09 15:55:16
    Od: Bartek <b...@i...pl>

    czarny napisał(a):

    > on pisał o adminie sieci, a nie adminie OS-ów

    Zgoda. Tylko ze jestem wrecz przekonany ze osoba na tym stanowisku
    zatrudniona w malej firmie bedzie odpowiedzialna za OS'y podlaczone do
    tej sieci poprzez np. odpowiednie skonfigurowanie dostepu do danej
    sieci, podczas sytuacji gdy dany komputer nie bedzie mial dostepu do
    sieci to i tak taki admin bedzie musial to naprawic.

  • 8. Data: 2007-02-09 15:58:50
    Od: Bartek <b...@i...pl>

    adasiek napisał(a):

    > zdaje sie, ze kolega prosil o przyblizenie mu stanu
    > faktycznego, a nie krotka opowiesc science-fiction;

    Opowiesc S-F? Wrecz przeciwnie! Sadze ze jesli zostanie zatrudniony na
    stowisku Informatyka-administratora to nie tylko bedzie odpowiedzialny
    za utrzymanie sieci, serwerow etc ale rowniez do konfigurowania i dbania
    o sprzet ktory jest wpiety do takiej sieci. No chyba ze trafi na firme
    ktora zatrudni dowch Informatykow - admina i czlowieka od wsparcia
    technicznego dla pracownikow danego biura.

  • 9. Data: 2007-02-10 20:31:18
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eqhmvd$m4m$1@atlantis.news.tpi.pl George
    <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Takie lamerskie pytanie:
    > Czego uczyć się celem podjęcia pracy jako informatyk - adnimistrator
    > prostych sieci (np.seci biurowe)
    Na pewno spraw sprzętowych - w małych sieciuszkach (czyli ok.
    kilkudziesięciu kompów) zapewne będziesz jednocześnie serwisantem i
    helpdeskiem. (Tu zwracam uwagę na szeroko rozumiane bezpieczeństwo.)
    Serwerów. Nie tylko MS, choć często trafia się w takich miejscach na jakieś
    2000, SBS, a nawet NT4.0, ale również (jak słusznie Bartek zapodał) As400,
    Solarisy, Mac OSy, pewnie i Linuxy jakieś (Debian).
    No i w ramach serwerów oczywiście usługi.

    Jedno ci powiem - tego się nie da nauczyć "na sucho". To trzeba po prostu
    robić, rozwiązywać konkretne problemy, realizować konkretne zadania.

    --
    Jotte