PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie na wychowawczym

  • 1. Data: 2004-01-27 14:41:07
    Temat: Zwolnienie na wychowawczym
    Od: "M&M" <ainom@buziaczek_nospam.pl>

    witam!
    Mam pytanie do Szanownych grupowiczow:

    Czy wedlug nowej ustawy
    "O szczegolnych zasadach rozwiazywania stosunku pracy z przyczyn nie
    lezacych po stronie pracownika"
    (obowiazujacej od 01.01.2004) pracodawca moze zwolnic pracownika na urlopie
    wychowawczym ?

    pozdrawiam...

    P.S
    Czy moze Ktos polecic linka do stony z nowa ustawa ?

  • 2. Data: 2004-01-29 21:24:33
    Temat: Re: Niestety, jest możliwe.
    Od: "Tomasz " <d...@g...pl>

    M&M <ainom@buziaczek_nospam.pl> napisał(a):

> [...]
    > lezacych po stronie pracownika"
    > (obowiazujacej od 01.01.2004) pracodawca moze zwolnic pracownika na urlopie

    Cześć.
    Pracodawca może zwolnić pracownika przebywającego na urlopie wychowawczym w
    przypadku zwolnień grupowych. Ochrona szczególna działa tylko w stosunku do
    kobiet w ciąży i przebywających na urlopie macierzyńskim, a i to nie do końca.
    Warunek: urlop musi trwać ponad 3 miesiące.
    Ustawa została opublikowana w Dzienniku Ustaw Nr 213/2003, poz. 2081.
    Pozdrawiam.
    Tomek.