PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ręce opadają

  • 1. Data: 2004-01-27 12:09:53
    Temat: Ręce opadają
    Od: "Mariusz" <m...@o...pl>

    Witam mój problem jest następujący. Otóż niedawno straciłem pracę.
    Pracowałem jako zaopatrzeniowiec. Dostarczałem towar w określone miejsca.
    Jeździłem samochodem do 3,5 t. Postanowiłem podwyższyc sobie kategorię z B
    na C+E, widząc ile jest ogłoszeń poszukujących kierowców na ciężki sprzęt.
    No i teraz sie zaczyna. Wpakowałem w szkolenia około 4 tys pln i nikt mnie
    nie chce zatrudnić, ponieważ nie mam żadnej praktyki w prowadzeniu takiego
    pojazdu. Wobec tego byłem skłonny pójść gdziekolwiek na okres próbny( nawet
    za darmo). Niestety w naszym kraju jest to niemożliwe. Odsyłają mnie
    pracodawcy abym gdzieś się zachaczył następnie powrócił i wtedy chętnie mnie
    zatrudnią. K..... nie uwierzcie byłem prawie wszędzie. Wysłałem
    kilkadziesiąt maili, jeździłem rozmawiałem nic z tego.
    Tłumaczą się tym, że nie prowadzą żadnych szkółek. Czy macie na to jakiś
    sposób. Przecież to jest pop...... kraj. Nie wspomnę już że Urząd Pracy nie
    zwrócił ani nie ma zamiaru zwrócić chociaż części poniesionych przeze mnie
    kosztów.
    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Mariusz.

  • 2. Data: 2004-01-27 13:45:52
    Temat: Re: Ręce opadają
    Od: "sajmon_templer" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    nawet
    > za darmo). Niestety w naszym kraju jest to niemożliwe.

    Dziwisz się im? Zdałeś prawo jazdy jadąc starem + przyczepa (albo okolice),
    a oni mieliby Tobie oddać w ręce ciągnik siodłowy wartości minimum 100 tys
    zl plus ładunek?

    ST

  • 3. Data: 2004-01-27 14:25:55
    Od: "bez_pracy_nie_ma_kołaczy?" <a...@o...pl>

    Problem jest szerszy i dotyczy nie tylko tej jednej dziedziny. Wszyscy
    pracodawcy poszukują pracowników z praktyką, a niby gdzie miałoby się ją nabyć,
    jak nie w pracy?
    Przykład z mojej łączki: zrobiłem kurs wychowawców kolonii, mam papier, tylko
    nie mogę wyjechać nigdzie jako wychowawca, bo: 1. nie mam praktyki, 2. nie
    jestem nauczycielem (to ponoć warunek Kuratorium Oświaty), 3. jestem facetem,
    więc od razu mogę być podejrzany o złe zamiary w stosunku do dzieci.
    Uczęszczałem długo na kurs grafiki komputerowej, mam świadectwo
    ukończenia i zdolności do samodzielnej pracy, ale nie mogę się nigdzie zahaczyć
    jako grafik, nawet do prac na zlecenie, bo wszędzie potrzebna praktyka ("nie
    będziemy dla pana szkółki otwierać") i bogate portfolio, tzn. trzeba podać
    linki do już wykonanych (czytaj: sprzedanych, opublikowanych) prac.
    Ludzie, jak i gdzie mamy zdobyć tę praktykę?????????

  • 4. Data: 2004-01-27 14:38:06
    Od: " Marek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mariusz <m...@o...pl> napisał(a):

    > Ręce opadają

    i gacie też! Niestety większość szkoleń zapewnia pracę tylko
    ich organizatorom bo dla pracodawcy liczy się wykształcenie,
    wiek i praktyka.

    Marek

  • 5. Data: 2004-01-27 14:41:54
    Od: "Mariusz" <m...@o...pl>

    Użytkownik "sajmon_templer" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    okolice),
    > a oni mieliby Tobie oddać w ręce ciągnik siodłowy wartości minimum 100 tys

    K....... a ci co niby jeżdżą to na czym się uczyli na Scaniach i Volvach?.
    Tak samo na Starach na dodatek gorszych trupach. Problem polega na tym że
    pracodawca woli zatrudnić emeryta lub rencistę, odchodzą mu podatki.
    Więcej kasy ma dla siebie. Ponadto zobacz co dzieje się w MZA Kierowców
    wciąż brakuje, a pracują ludzie emeryci, którzy pobierają 1800 pln od
    państwa i cieszą się że jeszcze mogą się na coś przydać, a młody stoi za
    bramą i żebrze za robotą. Taka to rzeczywistość w naszym kraju.

    Pieprzyć ten cały system!!!

  • 6. Data: 2004-01-27 14:55:50
    Od: Tomasz Onyszko <T...@w...pl>

    bez_pracy_nie_ma_kołaczy? wrote:

> [...]
    > będziemy dla pana szkółki otwierać") i bogate portfolio, tzn. trzeba podać
    > linki do już wykonanych (czytaj: sprzedanych, opublikowanych) prac.
    zawsze myslalem i tak dzialalo to w przypadku moich znajomych ze
    portfolio to jest zestaw prac, niekoniecznie sprzedanych - dlatego moi
    znajomi graficy tworza walsne portfolio z projektow i prac ktore nawet
    sie nie sprzedaly a sa dobre.

    --
    Tomasz Onyszko - T...@w...pl
    http://www.w2k.pl

  • 7. Data: 2004-01-27 15:52:53
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

    Pieprzyć ten cały system!!!

    Popieram całkowicie. W 100%-tach. Najlepsze jest ostatnio przeczytany gdzieś
    w ogłoszeniach (wyborcza?) anons pracodawcy: zatrudnię ..... młodą, z miłą
    aparycją, wyższym wykształceniem, minimum 4 lata praktyki, biegłym
    angielskim i rosyjskim ... .

    Pop.....y system i ... .

  • 8. Data: 2004-01-27 17:04:38
    Od: Igor Truszkowski <i...@d...com>

    [R De]

> [...]
    > w ogłoszeniach (wyborcza?) anons pracodawcy: zatrudnię ..... młodą, z miłą
    > aparycją, wyższym wykształceniem, minimum 4 lata praktyki, biegłym

    Uiii... ja widziałem kiedyś "zatrudnimy młodych emerytów" :-)

    http://www.truszkowski.eu.org/download/humor/oglosze
    nie1.jpg

    ...lub...

    http://www.truszkowski.eu.org/download/humor/oglosze
    nie2.jpg

    Nie pamiętam które jest tym właściwym, a nie mam teraz możliwości,
    aby to sprawdzić.

    [ Igor Truszkowski <i...@d...com> `.'_@.. ]
    [ It's plugged in, it's gonna say "hey, I see ]
    [ put into me a new device and..%!^@%^#@" ]

  • 9. Data: 2004-01-27 17:10:50
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bez_pracy_nie_ma_kołaczy?" <a...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:56d1.0000169f.401674f2@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > linki do już wykonanych (czytaj: sprzedanych, opublikowanych) prac.
    > Ludzie, jak i gdzie mamy zdobyć tę praktykę?????????

    Nic dziwnego, że nikt nie chce ryzykować. Co by się stało, gdybyś popełnił
    błąd przy przygotowywaniu ulotki drukowanej w nakładzie 1 mln egzemplarzy?
    Spróbuj poszukać zajęcia w małych, tzw. "garażowych" drukarenkach. Po 2
    latach pracy masz szanse zaczepić się np. w agencji reklamowej (dużej). Bez
    tych nieszczęsnych 2 lat - bez szans, a drukarnia to bezwzględnie najlepsze
    miejsce do prawdziwej nauki tego zawodu.

    Pzdr
    M.

  • 10. Data: 2004-01-27 17:20:42
    Od: Piotr Kosela <k...@b...polbox.com>

    Użytkownik Igor Truszkowski napisał:

    > http://www.truszkowski.eu.org/download/humor/oglosze
    nie2.jpg

    "Szwecki"? Może miało być "szewski" ;-)

    Pzdr
    Pe Ka

    --
    Wypalony papieros skraca życie o jedną godzinę,
    dzień w pracy - co najmniej o osiem...