PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zmiana umowy o prace i okresu wypowiedzenia

  • 1. Data: 2004-08-04 17:04:57
    Temat: Zmiana umowy o prace i okresu wypowiedzenia
    Od: "Zenon Wawrzyniec" <z...@v...pl>

    Cześć.

    Pracuję na umowę o pracę na czas nieokreślony już rok (okres wypowiedzenia 1
    miesiąc wg. KP). W tym miesiącu dokładnie dziś pracodawca zaproponował mi nową
    umowę ze zmienionym okresem wypowiedzenia na moją niekorzyść (okres
    wypowiedzenia przedłużony do 3 miesięcy). O zmianie umowy wiedziałem wczesniej,
    lecz pracodawca nie poinformował mnie o tym że zmieni mi się także okres
    wypowiedzenia.
    Czy pracodawca może tak postąpić ?
    Czy nie podpisując tej umowy zachowuje dawne warunki pracy w tym okres
    wypowiedzenia ?
    Jeżeli natomiast nie podpisanie nowej umowy powodowało by wypowiedzenie umowy to
    od kiedy to wypowiedzenie by się liczyło i do kiedy pracował bym w tej firmie ?
    Proszę o odpowiedź na te pytania i pomoc.
    Bo jak podpisze to już pozamiatane.

    Pozdrawiam gorąco całą grupę.

  • 2. Data: 2004-08-04 18:24:19
    Temat: Re: Zmiana umowy o prace i okresu wypowiedzenia
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

> [...]
    > mi nową umowę ze zmienionym okresem wypowiedzenia na moją niekorzyść
    > (okres wypowiedzenia przedłużony do 3 miesięcy). O zmianie umowy
    co w tym jet dla ciebie niekorzystnego? że masz dłuższy okres
    wypowiedzenia??

    > Czy pracodawca może tak postąpić ?
    Pracodawca może ci dać więcej niż w kodeksie pracy (prawie zawsze). Nie może
    dać mniej, wtedy możesz się podpierać KP
    > Czy nie podpisując tej umowy zachowuje dawne warunki pracy w tym okres
    > wypowiedzenia ?
    tak
    > Jeżeli natomiast nie podpisanie nowej umowy powodowało by wypowiedzenie
    > umowy to od kiedy to wypowiedzenie by się liczyło i do kiedy pracował bym
    > w tej firmie ?
    Od momentu wręczenia wypowiedzenia przez pracodawcę, czyli
    najprawdopodobniej od momentu nie podpisania tej umowy
    > Bo jak podpisze to już pozamiatane.

    To naturalne, podpis świadczy o twoim zgodzeniu się na dane warunki

  • 3. Data: 2004-08-04 18:54:22
    Od: z...@v...pl

    > co w tym jet dla ciebie niekorzystnego? że masz dłuższy okres
    > wypowiedzenia??

    Niekorzystne moim zdaniem jest to, że zmiana spowodowana jest odpływem kadry w
    firmy z powodów niskich zarobków, a 3 miesięczny okres wypowiedzenia o obecnej
    firmy badzo może zniechęcić przyszłego pracodawcę u którego być może będę chciał
    pracować.

  • 4. Data: 2004-08-04 19:42:28
    Od: "Wojciech Jakobczyk" <j...@U...gazeta.pl>

    > co w tym jet dla ciebie niekorzystnego? że masz dłuższy okres
    > wypowiedzenia??

    a czemu cie to dziwi? nigdy nie zakladasz zwolnienia sie z pracy?

    w.

  • 5. Data: 2004-08-04 20:38:50
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    z...@v...pl napisał (śro 4. sierpnia 2004 20:54):

> [...]
    > wypowiedzenia o obecnej firmy badzo może zniechęcić przyszłego pracodawcę
    > u którego być może będę chciał pracować.

    ok, to moim zdaniem masz problem :) bo albo przyjmiesz nowe warunki albo i
    nie.
    A może masz w obecnej sytuacji wynegocjować lepsze warunki płacowe?
    Może warto podejść od tej strony, że jak dużo ludzi ubyło, to ty chciałbyś
    więcej wziąć na siebie? co oczywiście jest związane z uposażeniem..

  • 6. Data: 2004-08-04 20:41:37
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [Zenon Wawrzyniec] - 2004-08-04 19:04:

> [...]
    > od kiedy to wypowiedzenie by się liczyło i do kiedy pracował bym w tej firmie ?

    Postąpić może. To jednak nie zmienia faktu że w przypadku kiedy zapis w
    umowie jest mniej korzystny dla pracownika niż kodeksowy to obowiązuje
    kodeksowy. Tak więc okres wypowiedzenia i tak miałbyś miesiąc.
    Co do pytania 2 i 3. Czy pracodawca przyszedł i powiedział: "Słuchaj
    Zenon, masz tu nową umowę i ją podpisz" czy też dostałeś wypowiedzenie
    zmieniające? Jeśli tylko nową umowę to możesz jej nie przyjąć i dalej
    obowiązuje stara. W końcu do ważności takiego dokumentu wymagane są dwa
    podpisy. To jednak zapewne będzie skutkowało normalnym wypowiedzeniem.
    Natomiast jeśli wypowiedzenie zmieniające to w przypadku odrzucenia
    nowych warunków kończysz pracę z końcem okresu wypowiedzenia czyli z
    końcem września. Powinieneś na takim wypowiedzeniu mieć te wszystkie
    informacje ujęte.

    --
    Pozdrawiam _ _ _ _
    //\ _|_|_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\

  • 7. Data: 2004-08-05 20:51:23
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 04 Aug 2004 22:41:37 +0200, "Pe.Ka"
    <c...@t...cy> zakodował:

    > kiedy zapis w
    >umowie jest mniej korzystny dla pracownika niż kodeksowy to obowi?zuje
    >kodeksowy. Tak więc okres wypowiedzenia i tak miałby? miesi?c.

    Właśnie przyjęte jest, że dłuższy okres wypowiedzenia jest bardziej
    korzystny dla pracownika. Więc taki zapis jest jak najbardziej
    wiążący.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 8. Data: 2004-08-09 17:27:10
    Od: "fot" <n...@w...pl>

> [...]
    > nowych warunków kończysz pracę z końcem okresu wypowiedzenia czyli z
    > końcem września. Powinieneś na takim wypowiedzeniu mieć te wszystkie

    madrze mowi moj przedmowca

    jedynie co moge jeszcze doradzic - to w kwestii porad prawnych zawsze warto
    dzwonic do PIP - Panstwowa Inspekcja Pracy - nawet w razie najmniejszych
    watpliwosci, niz sie wkopac (oczywiscie najlepiej anonimowo, rowniez bez
    podawania nazwy pracodawcy, po co pozniej miec jakies problemy)

    druga sprawa ktora musisz brac pod uwage, to kwestie pozaprawne - jak
    zaczniesz walczyc z firma, to ta tez moze ci niezle zaczac dokuczac i kazdy
    dzien stanie sie koszmarem, lepiej zalatwiac takie sprawy polubownie, tak
    dlugo jak sie to rozsadnie da