PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zmiana stanowiska

  • 1. Data: 2003-09-16 19:51:33
    Temat: Zmiana stanowiska
    Od: "pxd74" <p...@p...onet.pl>

    Moja matka ma problem.
    Zakład chce zmienić stanowisko jej pracy, ale ona nie będzie chciała go
    przyjąć.
    Aktualnie dostała "Wniosek o zmianę warunków pracy i płacy" i skierowanie na
    badania lekarskie na nowe stanowisko.
    Dodam jeszcze, że zostało jej 10 miesięcy do 30 lat pracy, gdy będzie mogła
    przejść na wcześniejszą emeryturę.

    I teraz są trzy scenariusze:
    1. Lekarz nie podpisze badań na nowe stanowisko, bo matka ma problemy ze
    zdrowiem, a na badania na aktualne stanowisko są ważne do 2005 roku.
    2. Lekarz podpisuje badania, ale matka nie podpisuje "Wniosku o zmianę
    warunków pracy i płacy".
    3. Lekarz podpisuje badania, matka podpisuje "Wniosek", ale od razu idzie na
    zwolnienie lekarskie, bo ma problemy ze zdrowiem. No, ale tutaj to może
    maksymalnie być na zwolnieniu tylko 6 miesięcy i później "lipa".

    Poradźcie co ma wybrać, bo nie chce pracować na nowym stanowisku.

    I pytanie pomocnicze:
    Czy zakład dając wypowiedzenie musi przedstawić jakiś powód?
    Pytam, bo nieoficjalnie matka dowiedziała się, że ktoś ma przyjść na jej
    miejsce, więc nie mogą uzasadnić wypowiedzenia likwidacją stanowiska.

    --
    Pozdrowienia
    p...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2003-09-17 05:40:24
    Temat: Re: Zmiana stanowiska
    Od: "" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > przyjąć.
    > Aktualnie dostała "Wniosek o zmianę warunków pracy i płacy" i skierowanie na

    Nie za bardzo rozumiem co rozumiesz pod pojęciem "Wniosek ...". Czy papier, na
    którym pracownik sam wnioskuje o zmianę, czy moze wypowiedzenie zmieniające ?
    Jeżeli to pierwsze i pracownik to podpisał to dalej możesz nie czytać. W
    przeciwym razie lecimy dalej.

    > Dodam jeszcze, że zostało jej 10 miesięcy do 30 lat pracy, gdy będzie mogła
    > przejść na wcześniejszą emeryturę.

    Pytanie podstawowe - Ile ma lat ??? skoro piszesz, że emerytura wcześniejsza to
    pewnie mniej niż 58. Jeżeli tak jest to nie musisz odpisywać.

    > I teraz są trzy scenariusze:
    > 1. Lekarz nie podpisze badań na nowe stanowisko, bo matka ma problemy ze
    > zdrowiem, a na badania na aktualne stanowisko są ważne do 2005 roku.

    nie sądzę, wszystko się da załatwić.

    > 2. Lekarz podpisuje badania, ale matka nie podpisuje "Wniosku o zmianę
    > warunków pracy i płacy".

    co to jest ten wniosek ????

    > 3. Lekarz podpisuje badania, matka podpisuje "Wniosek", ale od razu idzie na
    > zwolnienie lekarskie, bo ma problemy ze zdrowiem. No, ale tutaj to może
    > maksymalnie być na zwolnieniu tylko 6 miesięcy i później "lipa".

    jeżeli, mówiąc językiem potocznym, jest szansa że wyzdrowiej to jeszcze 3,
    potem wraca do roboty pewnie dostaje wypowiedzenie i następne 3 miesiące. w
    sumie rok.

    > Poradźcie co ma wybrać, bo nie chce pracować na nowym stanowisku.

    moze nie jest to takie straszne.

    > I pytanie pomocnicze:
    > Czy zakład dając wypowiedzenie musi przedstawić jakiś powód?

    nie tylko jakiś, ale uzasadnienie zawierające przyczyne wypowiedzenia, która
    musi byc konkretna

    > Pytam, bo nieoficjalnie matka dowiedziała się, że ktoś ma przyjść na jej
    > miejsce, więc nie mogą uzasadnić wypowiedzenia likwidacją stanowiska.

    akurat nie ma to znaczenia, bo przyczynę się zawsze znajdzie. Z tym akurat nie
    ma problemu.
    Paweł

  • 3. Data: 2003-09-17 08:22:00
    Od: "pxd74" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    zmieniające ?
    > Jeżeli to pierwsze i pracownik to podpisał to dalej możesz nie czytać.

    To pierwsze, ale pracownik jeszcze nie podpisał :-)
    Na razie widnieje na nim podpis tylko kadrowej.

    > Pytanie podstawowe - Ile ma lat ??? skoro piszesz, że emerytura
    wcześniejsza to
    > pewnie mniej niż 58. Jeżeli tak jest to nie musisz odpisywać.

    53 skończone w czerwcu.

    > nie sądzę, wszystko się da załatwić.

    No jasne :-) ale pozostaje kwiestia, czy lepsze będzie dopuszczenie do pracy
    przez lekarza czy nie.

    > co to jest ten wniosek ????

    Patrz na samej górze mojego posta.
    Dokładnie pisze tam formułka: "Wnioskuję o przeniesienie mnie na stanowisko
    ....", czy jakoś tak (dokładnie nie pamiętam, a nie ma tego pod ręką),
    ale jeszcze nie widnieje tam podpis pracownika.

    > jeżeli, mówiąc językiem potocznym, jest szansa że wyzdrowiej to jeszcze 3,
    > potem wraca do roboty pewnie dostaje wypowiedzenie i następne 3 miesiące.
    > sumie rok.

    No tak, ale czy to nie liczy się w ten sposób, że po 6 miesiącach zwolnienia
    musi pracować jakiś czas, np. miesiąc, a potem może iść znowu na zwolnienie,
    ale tylko na 1 miesiąc, żeby jej nie zwolnili?

    > moze nie jest to takie straszne.

    Może tak, ale moja matka ma problemy ze zdrowiem i boi się, że nie podoła na
    nowym stanowisku.

    > akurat nie ma to znaczenia, bo przyczynę się zawsze znajdzie. Z tym akurat
    nie
    > ma problemu.

    Tak też myślałem.

    --
    Pozdrowienia
    p...@p...onet.pl

  • 4. Data: 2003-09-17 11:46:42
    Od: "" <w...@p...onet.pl>

    > To pierwsze, ale pracownik jeszcze nie podpisał :-)
    > Na razie widnieje na nim podpis tylko kadrowej.

    Jeżeli podpisze to nic nikomu nie zarzuci (formalnie) bo pracownik sam chciał a
    pracodawca łaskawie wyraził na to zgodę.

    > 53 skończone w czerwcu.
    No to nie jest chroniona przez wypowiedzeniem :(

    > No jasne :-) ale pozostaje kwiestia, czy lepsze będzie dopuszczenie do pracy
    > przez lekarza czy nie.

    Jeżeli sama będzie wnioskować o przeniesienie i lekarz nie dopuści to będzie
    podstawa do wypowiedzenia.

    to pewnie dostanie wypowiedzenie. W najlepszym razie zmieniające. Wtedy nie ma
    gadania, albo się zgadza albo kończy pracę.

> [...]
    > ....", czy jakoś tak (dokładnie nie pamiętam, a nie ma tego pod ręką),
    > ale jeszcze nie widnieje tam podpis pracownika.

    hipokryzja - pracodawca chce kogoś przenieść i jeszcze każe wnioskować
    pracownikowi o to. Takich mamy pracodawców.

    .

    > No tak, ale czy to nie liczy się w ten sposób, że po 6 miesiącach zwolnienia
    > musi pracować jakiś czas, np. miesiąc, a potem może iść znowu na zwolnienie,
    > ale tylko na 1 miesiąc, żeby jej nie zwolnili?

    nie. jak będzie papier od lekarza to ZUS może nadal wypłacać zasiłek chorobowy
    (w sumie 9 miesięcy). Po tym czasie pracownik wraca do pracy i albo nadal
    pracuje albo dostaje wypowiedzenie. (zależy jaki pracodawca)

    Paweł

  • 5. Data: 2003-09-17 12:00:19
    Temat: Wypowiedzenie - zmiana stanowiska
    Od: "Arek Jaskólski" <a...@N...gazeta.pl>

    > to pewnie dostanie wypowiedzenie. W najlepszym razie zmieniające. Wtedy nie
    ma
    > gadania, albo się zgadza albo kończy pracę.

    Zastanawiam się jak jest traktowane takie wypowiedzenie. CZy jako na wniosek
    pracodawcy.
    Czy pracownik ma wtedy prawo do odprawy, itp.

    AREK

  • 6. Data: 2003-09-17 13:14:33
    Od: "pxd74" <p...@p...onet.pl>

    > nie. jak będzie papier od lekarza to ZUS może nadal wypłacać zasiłek
    > chorobowy (w sumie 9 miesięcy). Po tym czasie pracownik wraca do pracy i
    > albo nadal pracuje albo dostaje wypowiedzenie. (zależy jaki pracodawca)

    O, to jest ciekawe rozwiązanie. Dzieki.
    Jeszcze jedno:
    Czy po tych 9 miesiącach, jeżeli oczywiście miałaby już wtedy 30 lat pracy,
    zakład mógłby ją wysłać na wcześniejszą emeryturę (jeśli by miał taką
    wspaniałą wolę :-)) lub zasiłek przedemerytalny? Z tego co wiem to warunkiem
    koniecznym jest 30 lat pracy oraz 50 lat wieku w przypadku kobiet <- ale tu
    mogę się mylić. A może są jakieś dodatkowe obwarowania?

    --
    Pozdrowienia
    p...@p...onet.pl